Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Vůz bude mít dojezd čistě na elektřinu ze svých baterií až 62 kilometrů. Kombinovaná spotřeba pak činí 1,4 litru a 12,3 kWh.
Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Tuzemské zastoupení korejské značky KIA uvádí na trh již čtvrtou verzi své vlajkové lodi Optima. Po modelech Sportswagon, GT a Optima Plug-in hybrid ve verzi sedan nyní přichází kombi sportswagon plug-in hybrid.

Parametry vozu jsou skutečně zajímavé. Do útrob vozu konstruktéři vměstnali baterii s kapacitou 11,26 kWh. Ta při plném nabití zajistí bezemisní jízdu do vzdálenosti 62 kilometrů (o osm kilometrů více než v případě optimy sedan plug-in hybrid). Pokud pak řidič pokračuje s využitím dvoulitrového spalovacího motoru, měl by do cíle stokilometrové trasy dorazit se spotřebou 1,4 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Baterie zmenšily zavazadlový prostor, ale ne nějak zásadně
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Baterie, které mají o 15 procent vyšší kapacitu v porovnání s verzí sedan, samozřejmě zmenšily zavazadlový prostor. Zůstal ale objem 440 litrů. Jeho kapacitu lze pak rozšířit postupným skládáním opěradel zadních sedaček, které jsou rozděleny v poměru 40:20:40.

Elektromotor spolupracuje se zážehovým čtyřválcem. Dohromady má toto soustrojí výkon 205 koní a maximální točivý moment dosahuje 375 Nm.

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Auto dosahuje zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině během 9,7 sekundy a může jet maximální rychlostí 192 kilometrů v hodině.

V Česku se bude vůz prodávat s jedinou výbavou - Premium. Ta zahrnuje sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, světlomety full LED, navigaci, audiosoustavu Harman Kardon, kožené sedačky s vyhříváním a ventilací, adaptivní tempomat, systém sledování vozidel ve slepém úhlu nebo parkovací asistenční systém.

Cena vozu je 1 199 980 Kč.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků