Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Vůz bude mít dojezd čistě na elektřinu ze svých baterií až 62 kilometrů. Kombinovaná spotřeba pak činí 1,4 litru a 12,3 kWh.
Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Tuzemské zastoupení korejské značky KIA uvádí na trh již čtvrtou verzi své vlajkové lodi Optima. Po modelech Sportswagon, GT a Optima Plug-in hybrid ve verzi sedan nyní přichází kombi sportswagon plug-in hybrid.

Parametry vozu jsou skutečně zajímavé. Do útrob vozu konstruktéři vměstnali baterii s kapacitou 11,26 kWh. Ta při plném nabití zajistí bezemisní jízdu do vzdálenosti 62 kilometrů (o osm kilometrů více než v případě optimy sedan plug-in hybrid). Pokud pak řidič pokračuje s využitím dvoulitrového spalovacího motoru, měl by do cíle stokilometrové trasy dorazit se spotřebou 1,4 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Baterie zmenšily zavazadlový prostor, ale ne nějak zásadně
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Baterie, které mají o 15 procent vyšší kapacitu v porovnání s verzí sedan, samozřejmě zmenšily zavazadlový prostor. Zůstal ale objem 440 litrů. Jeho kapacitu lze pak rozšířit postupným skládáním opěradel zadních sedaček, které jsou rozděleny v poměru 40:20:40.

Elektromotor spolupracuje se zážehovým čtyřválcem. Dohromady má toto soustrojí výkon 205 koní a maximální točivý moment dosahuje 375 Nm.

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Auto dosahuje zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině během 9,7 sekundy a může jet maximální rychlostí 192 kilometrů v hodině.

V Česku se bude vůz prodávat s jedinou výbavou - Premium. Ta zahrnuje sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, světlomety full LED, navigaci, audiosoustavu Harman Kardon, kožené sedačky s vyhříváním a ventilací, adaptivní tempomat, systém sledování vozidel ve slepém úhlu nebo parkovací asistenční systém.

Cena vozu je 1 199 980 Kč.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků