Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Vůz bude mít dojezd čistě na elektřinu ze svých baterií až 62 kilometrů. Kombinovaná spotřeba pak činí 1,4 litru a 12,3 kWh.
Kia doplňuje "optimální" rodinu. Na trh přichází Optima Sportswagon plug-in

Tuzemské zastoupení korejské značky KIA uvádí na trh již čtvrtou verzi své vlajkové lodi Optima. Po modelech Sportswagon, GT a Optima Plug-in hybrid ve verzi sedan nyní přichází kombi sportswagon plug-in hybrid.

Parametry vozu jsou skutečně zajímavé. Do útrob vozu konstruktéři vměstnali baterii s kapacitou 11,26 kWh. Ta při plném nabití zajistí bezemisní jízdu do vzdálenosti 62 kilometrů (o osm kilometrů více než v případě optimy sedan plug-in hybrid). Pokud pak řidič pokračuje s využitím dvoulitrového spalovacího motoru, měl by do cíle stokilometrové trasy dorazit se spotřebou 1,4 litru.

Klepněte pro větší obrázek

Baterie zmenšily zavazadlový prostor, ale ne nějak zásadně
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Baterie, které mají o 15 procent vyšší kapacitu v porovnání s verzí sedan, samozřejmě zmenšily zavazadlový prostor. Zůstal ale objem 440 litrů. Jeho kapacitu lze pak rozšířit postupným skládáním opěradel zadních sedaček, které jsou rozděleny v poměru 40:20:40.

Elektromotor spolupracuje se zážehovým čtyřválcem. Dohromady má toto soustrojí výkon 205 koní a maximální točivý moment dosahuje 375 Nm.

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Auto dosahuje zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině během 9,7 sekundy a může jet maximální rychlostí 192 kilometrů v hodině.

V Česku se bude vůz prodávat s jedinou výbavou - Premium. Ta zahrnuje sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, světlomety full LED, navigaci, audiosoustavu Harman Kardon, kožené sedačky s vyhříváním a ventilací, adaptivní tempomat, systém sledování vozidel ve slepém úhlu nebo parkovací asistenční systém.

Cena vozu je 1 199 980 Kč.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků