Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Naftový motor podle některých značek na smetiště dějin ještě nepatří. Kia ho spojí s elektromotorem integrovaným do startéru, malou baterií a začne ho montovat do vybraných modelů.

Přísnější emisní normy a s tím související navyšování pokut za nadlimitní množství oxidu uhličitého se blíží kvapem, takže automobilky pochopitelně začínají přepřahat na alespoň hybridní či mild-hybridní technologie, když už ne čistě elektrické ústrojí. Výjimkou není ani Kia, překvapivé ovšem je, že spojila částečnou hybridizaci se vznětovou pohonnou jednotkou.

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Zvláštní je to především proto, že v Evropě (dosavadní baště naftových agregátů) se především kvůli kauze Dieselgate zákazníci od dieselů odvrací a dávají přednost benzínovým motorům. Ať už jsou ale důvody Korejců jakékoli, pojďme se blíže podívat na jejich chystanou novinku.

Firma představí ve druhé polovině letošního roku svůj první, částečně hybridní pohon pracující s napětím 48 V. Technika ponese označení EcoDynamics+ a základem konstrukce bude kromě klasického spalovacího motoru také elektromotor integrovaný do startér-generátoru.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Dodatečná pohonná jednotka bude mít k dispozici 10 kW (tedy necelých 14 koní), takže se o žádné sólo akce pokoušet nebude. Jejím úkolem bude vypomáhat čtyřválci při akceleraci, čímž sníží jeho nároky na palivo a tím pádem i vyprodukované emise.

Dodatečně montovaný elektromotor-startér-generátor s označením MHSG dostane k dispozici přídavnou lithium-iontovou baterii o kapacitě 0,46 kWh, takže jeho asistence nemůže být trvalá, každopádně každé sundání nohy z plynu či brzdění systém využije na rekuperaci a opětovnému rychlému nabití přítomného akumulátoru.

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia tvrdí, že tato technika sníží emise oxidu uhličitého, a tudíž i spotřebu o sedm procent podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, respektive o čtyři procenta podle nové normy WLTP ve srovnání s motorem bez tohoto systému. Potíž je akorát v tom, že se Kia dosud nepochlubila, o jaký konkrétní naftový agregát se jedná, ani jaké jsou jeho další základní technické paramety.

Vůbec prvním vozem Kia s technologií EcoDynamics+ bude SUV Sportage. V průběhu příštího roku jej doplní Ceed a další modely. Tou dobou Kia představí i nový benzínový motor se stejným typem hybridizace, tím nicméně částečná elektrifikace aut korejské značky pouze začne.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia chce totiž do roku 2025 uvést hned šestnáct nových modelů s alternativním pohonem, zahrnujících pět hybridů, pět plug-in hybridů, pět aut s čistě bateriovým pohonem a už v roce 2020 představí nový elektromobil na palivové články.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků