Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Naftový motor podle některých značek na smetiště dějin ještě nepatří. Kia ho spojí s elektromotorem integrovaným do startéru, malou baterií a začne ho montovat do vybraných modelů.

Přísnější emisní normy a s tím související navyšování pokut za nadlimitní množství oxidu uhličitého se blíží kvapem, takže automobilky pochopitelně začínají přepřahat na alespoň hybridní či mild-hybridní technologie, když už ne čistě elektrické ústrojí. Výjimkou není ani Kia, překvapivé ovšem je, že spojila částečnou hybridizaci se vznětovou pohonnou jednotkou.

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Zvláštní je to především proto, že v Evropě (dosavadní baště naftových agregátů) se především kvůli kauze Dieselgate zákazníci od dieselů odvrací a dávají přednost benzínovým motorům. Ať už jsou ale důvody Korejců jakékoli, pojďme se blíže podívat na jejich chystanou novinku.

Firma představí ve druhé polovině letošního roku svůj první, částečně hybridní pohon pracující s napětím 48 V. Technika ponese označení EcoDynamics+ a základem konstrukce bude kromě klasického spalovacího motoru také elektromotor integrovaný do startér-generátoru.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Dodatečná pohonná jednotka bude mít k dispozici 10 kW (tedy necelých 14 koní), takže se o žádné sólo akce pokoušet nebude. Jejím úkolem bude vypomáhat čtyřválci při akceleraci, čímž sníží jeho nároky na palivo a tím pádem i vyprodukované emise.

Dodatečně montovaný elektromotor-startér-generátor s označením MHSG dostane k dispozici přídavnou lithium-iontovou baterii o kapacitě 0,46 kWh, takže jeho asistence nemůže být trvalá, každopádně každé sundání nohy z plynu či brzdění systém využije na rekuperaci a opětovnému rychlému nabití přítomného akumulátoru.

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia tvrdí, že tato technika sníží emise oxidu uhličitého, a tudíž i spotřebu o sedm procent podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, respektive o čtyři procenta podle nové normy WLTP ve srovnání s motorem bez tohoto systému. Potíž je akorát v tom, že se Kia dosud nepochlubila, o jaký konkrétní naftový agregát se jedná, ani jaké jsou jeho další základní technické paramety.

Vůbec prvním vozem Kia s technologií EcoDynamics+ bude SUV Sportage. V průběhu příštího roku jej doplní Ceed a další modely. Tou dobou Kia představí i nový benzínový motor se stejným typem hybridizace, tím nicméně částečná elektrifikace aut korejské značky pouze začne.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia chce totiž do roku 2025 uvést hned šestnáct nových modelů s alternativním pohonem, zahrnujících pět hybridů, pět plug-in hybridů, pět aut s čistě bateriovým pohonem a už v roce 2020 představí nový elektromobil na palivové články.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků