Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Naftový motor podle některých značek na smetiště dějin ještě nepatří. Kia ho spojí s elektromotorem integrovaným do startéru, malou baterií a začne ho montovat do vybraných modelů.

Přísnější emisní normy a s tím související navyšování pokut za nadlimitní množství oxidu uhličitého se blíží kvapem, takže automobilky pochopitelně začínají přepřahat na alespoň hybridní či mild-hybridní technologie, když už ne čistě elektrické ústrojí. Výjimkou není ani Kia, překvapivé ovšem je, že spojila částečnou hybridizaci se vznětovou pohonnou jednotkou.

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Kia chystá hybridní Sportage. To ale letos nebude všechno!

Zvláštní je to především proto, že v Evropě (dosavadní baště naftových agregátů) se především kvůli kauze Dieselgate zákazníci od dieselů odvrací a dávají přednost benzínovým motorům. Ať už jsou ale důvody Korejců jakékoli, pojďme se blíže podívat na jejich chystanou novinku.

Firma představí ve druhé polovině letošního roku svůj první, částečně hybridní pohon pracující s napětím 48 V. Technika ponese označení EcoDynamics+ a základem konstrukce bude kromě klasického spalovacího motoru také elektromotor integrovaný do startér-generátoru.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Dodatečná pohonná jednotka bude mít k dispozici 10 kW (tedy necelých 14 koní), takže se o žádné sólo akce pokoušet nebude. Jejím úkolem bude vypomáhat čtyřválci při akceleraci, čímž sníží jeho nároky na palivo a tím pádem i vyprodukované emise.

Dodatečně montovaný elektromotor-startér-generátor s označením MHSG dostane k dispozici přídavnou lithium-iontovou baterii o kapacitě 0,46 kWh, takže jeho asistence nemůže být trvalá, každopádně každé sundání nohy z plynu či brzdění systém využije na rekuperaci a opětovnému rychlému nabití přítomného akumulátoru.

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia tvrdí, že tato technika sníží emise oxidu uhličitého, a tudíž i spotřebu o sedm procent podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, respektive o čtyři procenta podle nové normy WLTP ve srovnání s motorem bez tohoto systému. Potíž je akorát v tom, že se Kia dosud nepochlubila, o jaký konkrétní naftový agregát se jedná, ani jaké jsou jeho další základní technické paramety.

Vůbec prvním vozem Kia s technologií EcoDynamics+ bude SUV Sportage. V průběhu příštího roku jej doplní Ceed a další modely. Tou dobou Kia představí i nový benzínový motor se stejným typem hybridizace, tím nicméně částečná elektrifikace aut korejské značky pouze začne.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia chce totiž do roku 2025 uvést hned šestnáct nových modelů s alternativním pohonem, zahrnujících pět hybridů, pět plug-in hybridů, pět aut s čistě bateriovým pohonem a už v roce 2020 představí nový elektromobil na palivové články.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků