Kia chystá přímého konkurenta pro Toyotu GT86 / Subaru BRZ

6 komentářů

petr
4. dubna • 7:49

Pokud to bude čtyřkolka, tak to asi těžko bude konkurent pro GT86/BR-Z, což jsou zadokolky stavěné pro zábavu.

honza
3. dubna • 20:30

no jestli to auto bude vypadat tak, jako na obrazku, udela kia zase jeden velkej krok zpet. ja bych chlapcum korejskym doporucil, at se na sportaky radeji vykaslou, nez si udelaj ostudu. uz jsem skoro zacal mit pocit, ze nektery veci pochopili a zacinaj delat trochu smysluplnejsi a hlavne vzhlednejsi auta. ale tohle je hnus :-) a u vetsiny pripadu je realny auto oproti konceptu jeste o kus hnusnejsi... takze podle tohohle pravidla se mame na co tesit.

JC
3. dubna • 22:33

Tohle je už hodně ošoupanej obrázek, tedy jde o koncept, který Schreyer narychlo "spíchnul" po svém nástupu ke KIA (tedy někdy vletech 2006-2007) - myslím KIA Kee tomu dali jméno a tady - http://www.youtube.com/watch... - se k tomu vyjádřil (dobově) i sám guru designu Kia (a od ledna 2013 i celého koncernu Hyundai-Kia).
Skoro vše na tomto konceptu je dnes již překonané, proto je auto, o kterém je článek, bude zcela jiné. Jenže je tu dost nejasností - předně taková zadokolka (velmi pochybuji o 4x4) je "země zaslíbená" Peteru Schreyerovi, který ji má slíbenou již od roku 2006 jako vlastní "pomník" či snad "firemní benefit" :-) Prostě dostane možnost si postavit sporťák (a levný fakt nebude!). Do to (mi) ho však nezapadá Tom Kearns jako šéf design-centra v USA - i když Genesis je vyloženě "amerika" a logicky by byla "dárcem" orgánů (podvozek/motor/převodovka) pro zadokolkovou Kiu. Ale to už by nebyl zase takový Schreyer-pomník (= čistě poevropsku postavený a spíš menší sporťák). No, uvidíme. Peter má nyní větší pravomoci B-]

honza
3. dubna • 23:08

aha, no vida. vubec jsem netusil, ze ten koncept je tak starej. myslel jsem, ze je to 2011.
btw. ja si nemyslim, ze kia by se mela hnat do segmentu drahejch sportaku. porad jsou vyhledavany pro lidovejsi (rozhodne lidovejsi nez lidovy (v nem,eckem jazyce)) vozidla a i sportak by mel bejt asi v tomhle duchu. a jestli tim chtej konkurovat gt86/brz/fr-s, melo by to bejt hbity, chytry, sikovny a hlavne hezky a levnejsi, sportovne ladeny auto. rozhodne zadnej turbo mastodont, nedejbuh vic jak sestivalcovej.jsem na to zvedavej. posledni dobou korejcum docela fandim, i kdyz me dlouhy roky strasne lezli na nervy :-) mam z nich pocit, ze uz objevili (konecne) japonskou stopu i v auto oblasti.

honza
3. dubna • 21:02

kdyby vysli napr. z tyhle optimy: http://www.optimaforums.com/forum/members/3737-fusion... ...
udelali ji decentnim zpusobem, jako tridverovy kupe, nebo liftback, dali decentni sportovni esteticky doplnky - hezky kridlo, kvalitni kola, sportovnejsi sesle a vzhled interieru, pod kapotu dali vysokootackovou zivou benzinovou atmosferu - primerenou k vaze vozu, aby pocet koni nebyl jen bezvyznamnej udaj + slusny sportovnejsi odpruzeni. udelali z toho zadokolku nebo awd a masivne se venovali naladeni auta, mohli by podle myho zapusobit a zase si jmeno o spetku vylepsit. oproti tomu usmudlkanymu konceptu mi to prijde jako realna vec pro realny lidi. ale to je samozrejme jen pohled na vec, jednoho pana ve strednich letech, co ma rad veci casto jinak, nez majorita :-)

JC
3. dubna • 22:36

Jo, je moc pěkná. Já, také jako pán ve středních letech to cítím velmi podobně.

Doporučujeme

Články odjinud