Kia chystá na příští rok pro Evropu také výkonné sportovní kupé

Korejská automobilka, která svá auta vyrábí také v Žilině, v příštím roce nabídne především novinky s klasickými karosériemi.
Kia chystá na příští rok pro Evropu také výkonné sportovní kupé

Zatímco velká část automobilek působících na evropském trhu chystá v roce 2017 uvádět na trh velké množství aut typu SUV, případně crossover, korejská značka Kia se chce v tomto období soustředit především na segmenty s delší historií.

To, že hlavní novinkou příštího jara bude městský vůz Rio, který i v přicházející generaci bude konkurovat vozům jako je Volkswagen Polo, Renault Clio nebo Opel Corsa, a samozřejmě tuzemské fabii, je již známo.

Auto se totiž představilo v premiéře na pařížském autosalonu před dvěma měsíci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podle dobře informovaných zdrojů z automobilky bude pak hlavní novinkou představenou v příštím březnu na ženevském výstavišti nové picanto.

Ještě do léta bychom se pak měli dočkat zbrusu nového sportovního kupé. Je ale docela dobře možné, že nebude mít na bocích pouze jeden pár dveří, ale hned dva.

Kia se také chce dále připravovat na éru elektromobility. Rozšíří proto nabídku svých vozů, které jsou schopné jízdy čistě na elektřinu čerpanou z baterií dobíjených ze zásuvky. Po sedanu optima se plug-in hybrid stane také z kombi verze tohoto typu. Uvidíme, jak se konstruktéři dokázali vypořádat s uložením baterií v tomto voze. V sedanu se jich část musela nastěhovat do zavazadlového prostoru, kde vytvořila nepříliš pohledný schůdek.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Druhým plug-in hybridem, kterého se dočkáme v příštím roce, se stane crossover niro. Ten už nyní pohání rovněž elektromotor, baterie však zatím neumožňuje elektrickou jízdu delší než necelé dva kilometry. Také ji pochopitelně nelze dobíjet z externích zdrojů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků