Kia chce nahradit jména svých modelů číselnými kódy

A máme zde další automobilku, jejíž pohlaváři si již v budoucnu nechtějí lámat své hlavy vymýšlením názvů nových vozů a říkat jim raději jednoduchými, ale nicneříkajícími kódy. Je jí korejská Kia, která by ráda zvolila model podobný tomu, jenž používá německé Audi.

Alfanumerické značení Kia již zahájila na domácím trhu, kde se například řada Optima/Magentis prodává jako K5. Finálnímu spuštění obrodného procesu však má předcházet podrobné hodnocení výsledků probíhajícího průzkumu, z nichž však zatím plyne, že třeba Američané by ztrátu osobněji znějících jmen nesli dosti těžko.

Mezi hlavní přednosti kódového značení počítá Chung Eui-sun, místopředseda představenstva automobilky Kia, snadnější identifikaci modelů a jejich rychlejší zařazení v rámci stále se rozšiřující palety. Na druhou stranu by byla celkem škoda rušit zavedená jména jako Soul, Sorento nebo Sportage.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků