Kia chce nahradit jména svých modelů číselnými kódy

A máme zde další automobilku, jejíž pohlaváři si již v budoucnu nechtějí lámat své hlavy vymýšlením názvů nových vozů a říkat jim raději jednoduchými, ale nicneříkajícími kódy. Je jí korejská Kia, která by ráda zvolila model podobný tomu, jenž používá německé Audi.

Alfanumerické značení Kia již zahájila na domácím trhu, kde se například řada Optima/Magentis prodává jako K5. Finálnímu spuštění obrodného procesu však má předcházet podrobné hodnocení výsledků probíhajícího průzkumu, z nichž však zatím plyne, že třeba Američané by ztrátu osobněji znějících jmen nesli dosti těžko.

Mezi hlavní přednosti kódového značení počítá Chung Eui-sun, místopředseda představenstva automobilky Kia, snadnější identifikaci modelů a jejich rychlejší zařazení v rámci stále se rozšiřující palety. Na druhou stranu by byla celkem škoda rušit zavedená jména jako Soul, Sorento nebo Sportage.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků