Kia Cerato: větší Cee'd představen

Automobilka Kia zveřejnila podrobnosti a nové snímky ke svému novému modelu Cerato, jenž se bude na vybraných trzích prodávat jako Forte a ve své domovině pod lakonickým označením K3.
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato
  2. Fotogalerie

Značka Kia, mimochodem nejstarší jihokorejská automobilka, pokračuje ve své modelové ofenzívě, ale nejde jen o kvantitu. Ano, nabídka je i na evropských trzích stále širší, nicméně právě třeba na modelu Cerato lze pozorovat ohromný pokrok, kterého jihokorejské značky za posledních několik let dosáhly. Zatímco ještě před několika lety byla třeba Kia Cerato 1,5 CRDi jen jednoduchým a levným autem s moderním motorem, novinka se již poměří s vyspělými stavbami renomovaných značek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia K3 alias Forte alias Cerato

První snímky nové generace modelu Kia Cerato jsme vám přinesli již v červenci, ale nyní již můžeme být konkrétnější. Během uplynulého týdne se tento vůz objevil na domácím trhu, kde ponese v duchu tradičně jednoduchého značení jméno K3, následovat mají Kanada a USA, kde se vůz bude jmenovat Forte. Zůstává však otázkou, zda se novinka objeví také u nás.

Kia Cerato 1,5 CRDi: motor překvapí (test)

Kia Cerato 1,5 CRDi: motor překvapí (test)

Na vybraných evropských trzích, ale také třeba v Jižní a Střední Americe a Austrálii, se bude jmenovat Cerato. Zatímco Kia Cerato předchozí generace byla vystřídána úspěšným typem Kia Cee'd, nové Cerato bude s Cee'dem někde nabízeno souběžně, přičemž na trhu zamíří o něco výše, čemuž odpovídá také nárůst základních rozměrů. Podle všeho se, především cenou, na některých trzích utká také s mladoboleslavským matadorem Škoda Rapid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stylistická návaznost na Cee'd je více než patrná

Nejprve se představí jako čtyřdveřový sedan s klasickou tříprostorovou karoserií, záhy mají následovat praktičtější pětidveřový liftback a kupé. Sedan je 4 560 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 435 mm vysoký, což je o 30 mm, 5 mm a 25 mm více než u Cerata dosavadní generace. Například oproti Rapidu je vůz o 77 mm delší, 74 mm širší a o 26 mm nižší. Rozvor náprav činí 2 700 mm, tedy je o 51 mm více než u dosavadního Cerata a o plných 98 mm více než u Rapidu.

Test: Kia Cee

Test: Kia Cee'd - stylová sázka na rozum

Na první pohled je jasná stylizace v duchu aktuální generace stěžejního modelu Kia Cee'd, a to jak na povrchu karoserie, tak i v jejích útrobách. Ve výbavě najdeme nejmodernější elektrické a elektronické soustavy včetně LED pro denní svícení vestavěných v hlavních světlometech, třístupňového účinku posilovače řízení (známe již z nového Cee'du), start/stop systému nebo možnosti dálkové komunikace skrze aplikace „chytrých telefonů“.

Klepněte pro větší obrázek
Těšit se můžeme také na širokou škálu populárních elektronických pomocníků

Ve své domovině Kia K3 startuje se zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 167 Nm, jenž má vykazovat průměrnou spotřebu 7,1 l/100 km. O podobě pohonných jednotek pro modifikace Cerato a Forte zatím informace nemáme. Otázkou také zůstává, zda se s vozem setkáme také v showroomech značky Kia u nás.

Již během příštího roku hodlá Kia vyexpedovat přibližně 410 000 vozů této řady.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato
  2. Fotogalerie

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 85 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků