Kia Cerato na českém trhu: ceny, výbavy, základní data

Na český trh byla uvedena nová Kia Cerato sa velmi zajímavými cenami. V základní výbavě s motorem 1.6 77 kW stojí necelých 390 tisic, přičemž nechybí klima, okna a zrcátka v elektrice, ABS, alarm, přední loketní opěrka...
Kia Cerato na českém trhu: ceny, výbavy, základní data
Seznam kapitol
  1. Představení, základní údaje
  2. Tabulka výbav, cen a technických parametrů

Další štika v nižší střední

Cerato je zatím poslední poslední novinkou korejské automobilky Kia, která patří pod dalšího korejského výrobce, Hyundai. Vůz byl poprvé představen na autosalonu v korejském Busanu, kde vzbudil značný rozruch. Poté se vydal do Detroitu, kde takový rozruch nevzbudil. Konečně na mezinárodním autosalonu v Ženevě prodělal evropskou výstavní premiéru, kde jsme si ho prohlédli i my. Dlužno podotknout, ani zde nebyl obklopen davy příznivců, korejské a japonské výpravy setrvávaly déle poblíž Peugeotu, BMW, Audi, Ferrari atd. To neznamená, že si novinka nezaslouží pozornost, už jen pro svoje nízké ceny.

Cerato zaujme již z toho důvodu, že směřuje do segmentu nižší střední třídy, kde bojují Volkswagen Golf, Opel Astra, Daewoo Lacetti a další. Právě těm chce být Cerato soupeřem. Čím je hodlá ohrozit? Na vývoji automobilu spolupracovalo výzkumné a vývojové středisko v Koreji společně s evropským designovým centrem v Russelsheimu. Jako výsledek spolupráce vznikl vůz, jehož jméno znamená v překladu vrchol nebo štít (slovo cerato pochází z řečtiny). Jméno Cerato ideálně doplňuje řadu vozů jako Rio a Picanto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Tip: Přečtěte si více o novém vozu Kia Picanto

Sedan a hatch = rozdíl pěti tisíc

Automobil bude nabízen ve dvou karosářských variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. Sedan měří 4 480 mm na délku, 1 735 mm na šířku a 1 470 mm na výšku, rozměry hatchbacku jsou následující: 4 340 mm na délku, 1 735 mm na šířku a 1 470 mm na výšku. Rozvor činí v obou případech 2 610 mm. Zavazadlový prostor nabídne v případě hatchbacku 345 litrů v základní stavu, 1 494 litrů se sklopenými sedačkami, sedan disponuje zavazadlovým prostorem s objemem 538 litrů (tato informace není ověřena, kompletní technické parametry český dovozce ještě nezveřejnil).

Interiér charakterizují kvalitní plasty, čisté linie a dostatek odkládacích ploch. Výrobce uvádí celkem 19 odkládacích prostor, naše propočty dospěly ke stejnému číslu. Subjektivně působí interiér příjemným dojmem, za konkurenty typu Golf nebo Astra nezaostává, ale ani je nepřevyšuje. Zadní sedadla jsou dělaná v poměru 3:2, jejich kvalita se nám zdála dobrá. Bezpečnost zajišťuje šest airbagů airbagů, systémy ABS, BAS a TCS.


Tip: Obrázky z Ženevy najdete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A co motory?

Nabídka motorů není příliš rozsáhlá, zahrnuje benzínové 1.6 77 kW a 2.0 105 kW a naftové 1.5 CRDi (známý např. z Getze či Accentu) a 2.0 CRDi (Carnival...). Zejména naftová patnáctistovka potěší svým maximálním výkonem 75 kW. Jen mi není příliš jasné, proč jsou jednotlivé karosářské verze tak diferenciované, pokud jde o motory: naftový dvoulitr má jen sedan, zatímco benzínový dvoulitr pouze hatchback.

Stejně tak se benzínové motory váží k výbavám, slabší motor nelze pořídit s výbavou EX a naopak. Oproti tomu nafťáky 1.5 CRDi a 2.0 CRDi jsou dostupné v obou výbavách, ovšem slabší diesel si nedáte do sedanu a silnější do hatchbacku. V době, kdy evropské značky nabízí daleko větší variabilitu, mi to nepřijde jako úplně šťastné řešení, zákazníka to hodně omezuje. Parametry motorů najdete v další kapitole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V základu téměř vše

V základní výbavě modelu LX najdete plechová kola 185/65 R15, manuální klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání dveří s alarmem, elektrické ovládání přední a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední loketní opěrku, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, přední airbagy a ABS. Výbava EX pak přidává automatickou klimatizaci, litá kola (195/60 R15 nebo 205/50 R16), kůží potažený volant a hlavici řadící páky, boční a hlavové airbagy či ASR (TCS).

Ceny vážně nejsou špatné, za plně vybavený hatchback s dvoulitrem zaplatíte jen 480 tisíc; porovnejte třeba s Golfem 1.6 (481 tisíc). Jak ale bývá zvykem, neexistuje příplatková výbava, model si musíte pořídit tak, jak je. Jen u dvoulitrového hatchbacku lze přikoupit za 40 tisíc automat, za deset tisíc pak ke všem modelům metalízu. Opět další omezení... Ostatně podívejte se do ceníku sami.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, základní údaje
  2. Tabulka výbav, cen a technických parametrů
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků