Kia Cerato, Hyundai E3 a Tucson, Daewoo Nubira kombi (Ženeva živě)

Korejské značky prezentovaly v Ženevě několik zajímavých projektů. Zaujala především Kia s novým modelem Cerato, nezklamal ani Hyundai modelem Tucson a studií E3, Daewoo GM doplnilo expozici o novou Nubiru kombi a Lacetti.
Kia Cerato, Hyundai E3 a Tucson, Daewoo Nubira kombi (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato, automobil z nižší střední
  2. SUV Hyundai Tucson a studie E3
  3. Daewoo Lacetti a Daewoo Nubira kombi

Ještě nedávno pohlížela většina motoristů na korejské automobilky s nedůvěrou. S plynoucím časem a neutuchající snahou výrobců zvrátit nepříznivou image vyšší kvalitou produktů, zajímavým designem a především výborným poměrem ceny a základní výbavy, změnila veřejnost názor. V posledních několika letech nastal radikální obrat v chápání korejských vozů, což reflektuje křivka prodejů. Značky jako Huyndai a Kia stoupají vzhůru, zatímco tradiční evropské značky stagnují, nebo klesají.

Skupina Hyundai (Hyundai a Kia) vědoma si rostoucí popularity expanduje na evropské i americké trhy nebývalým způsobem. Důkazem budiž významná investice do výrobních kapacit na Slovensku nebo v Americe. Hyundai a Kia hodlá oslovit evropského zákazníka, nabídnout mu spolehlivý automobil s vysokou mírou bezpečnosti, bohatou základní výbavou a nízkou pořizovací cenou. Na této strategii Hyundai staví, takto koncipované vozy mají ohrozit zavedenou evropskou konkurenci.

Kia Cerato - z nižší střední

Posledním počinem značky Kia je model Cerato. Vůz byl poprvé představen na autosalonu v korejském Busanu, kde vzbudil značný rozruch. Poté se vydal do Detroitu, kde takový rozruch nevzbudil. Konečně na mezinárodním autosalonu v Ženevě prodělal evropskou výstavní premiéru. Dlužno podotknout, ani zde nebyl obklopen davy příznivců, korejské a japonské výpravy setrvávaly déle poblíž Peugeotu, BMW, Audi, Ferrari atd. To neznamená, že si novinka nezaslouží pozornost.

Cerato zaujme již z toho důvodu, že směřuje do segmentu nižší střední třídy, kde bojují Volkswagen Golf, Opel Astra, Daewoo Lacetti a další. Právě těm chce být Cerato soupeřem. Čím je hodlá ohrozit? Na vývoji automobilu spolupracovalo výzkumné a vývojové středisko v Koreji společně s evropským Design centrem v Russelsheimu.  Jako výsledek spolupráce vznikl vůz, jehož jméno znamená v překladu vrchol nebo štít (slovo cerato pochází z řečtiny). Jméno Cerato ideálně doplňuje řadu vozů jako Rio a Piccanto.

Automobil bude nabízen ve dvou karosářských variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. Sedan měří 4480 mm na délku, 1735 mm na šířku a 1470 mm na výšku, rozměry hatchbacku jsou následující: 4340 mm na délku, 1735 mm na šířku a 1470 mm na výšku. Rozvor činí v obou případech 2610 mm. Zavazadlový prostor nabídne v případě hatchbacku 538 litrů v základní stavu, 1494 litry se sklopenými sedačkami, sedan disponuje zavazadlovým prostorem s objemem 345 litrů.

Interiér charakterizují kvalitní plasty, čisté linie a dostatek odkládacích ploch. Výrobce uvádí celkem 19 odkládacích prostor, naše propočty dospěly ke stejnému číslu. Subjektivně působí interiér příjemným dojmem, za konkurenty typu Golf nebo Astra nezaostává, ale ani je nepřevyšuje. Zadní sedadla jsou dělaná v poměru 3:2, jejich kvalita se nám zdála dobrá. Bezpečnost  zajišťují čtyři airbagy, systémy ABS, BAS a TCS. Zbývá doplnit pohonné jednotky.

Pohon Cerata obstarají dva zážehové a dva vznětové motory. Nabídka naftových motorů obsahuje 1.6 l a 2.0 l (83 kW) s přímým vstřikem paliva common-rail, nabídka benzínovým agregátů 1,6 l (76 kW) a 2.0 l (105 kW, 186 Nm). S nejvýkonnějším dvoulitrem dosáhne Cerato maximální rychlosti 207 km/h.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato, automobil z nižší střední
  2. SUV Hyundai Tucson a studie E3
  3. Daewoo Lacetti a Daewoo Nubira kombi
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků