Kia Cerato, Hyundai E3 a Tucson, Daewoo Nubira kombi (Ženeva živě)

Korejské značky prezentovaly v Ženevě několik zajímavých projektů. Zaujala především Kia s novým modelem Cerato, nezklamal ani Hyundai modelem Tucson a studií E3, Daewoo GM doplnilo expozici o novou Nubiru kombi a Lacetti.
Kia Cerato, Hyundai E3 a Tucson, Daewoo Nubira kombi (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato, automobil z nižší střední
  2. SUV Hyundai Tucson a studie E3
  3. Daewoo Lacetti a Daewoo Nubira kombi

Ještě nedávno pohlížela většina motoristů na korejské automobilky s nedůvěrou. S plynoucím časem a neutuchající snahou výrobců zvrátit nepříznivou image vyšší kvalitou produktů, zajímavým designem a především výborným poměrem ceny a základní výbavy, změnila veřejnost názor. V posledních několika letech nastal radikální obrat v chápání korejských vozů, což reflektuje křivka prodejů. Značky jako Huyndai a Kia stoupají vzhůru, zatímco tradiční evropské značky stagnují, nebo klesají.

Skupina Hyundai (Hyundai a Kia) vědoma si rostoucí popularity expanduje na evropské i americké trhy nebývalým způsobem. Důkazem budiž významná investice do výrobních kapacit na Slovensku nebo v Americe. Hyundai a Kia hodlá oslovit evropského zákazníka, nabídnout mu spolehlivý automobil s vysokou mírou bezpečnosti, bohatou základní výbavou a nízkou pořizovací cenou. Na této strategii Hyundai staví, takto koncipované vozy mají ohrozit zavedenou evropskou konkurenci.

Kia Cerato - z nižší střední

Posledním počinem značky Kia je model Cerato. Vůz byl poprvé představen na autosalonu v korejském Busanu, kde vzbudil značný rozruch. Poté se vydal do Detroitu, kde takový rozruch nevzbudil. Konečně na mezinárodním autosalonu v Ženevě prodělal evropskou výstavní premiéru. Dlužno podotknout, ani zde nebyl obklopen davy příznivců, korejské a japonské výpravy setrvávaly déle poblíž Peugeotu, BMW, Audi, Ferrari atd. To neznamená, že si novinka nezaslouží pozornost.

Cerato zaujme již z toho důvodu, že směřuje do segmentu nižší střední třídy, kde bojují Volkswagen Golf, Opel Astra, Daewoo Lacetti a další. Právě těm chce být Cerato soupeřem. Čím je hodlá ohrozit? Na vývoji automobilu spolupracovalo výzkumné a vývojové středisko v Koreji společně s evropským Design centrem v Russelsheimu.  Jako výsledek spolupráce vznikl vůz, jehož jméno znamená v překladu vrchol nebo štít (slovo cerato pochází z řečtiny). Jméno Cerato ideálně doplňuje řadu vozů jako Rio a Piccanto.

Automobil bude nabízen ve dvou karosářských variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. Sedan měří 4480 mm na délku, 1735 mm na šířku a 1470 mm na výšku, rozměry hatchbacku jsou následující: 4340 mm na délku, 1735 mm na šířku a 1470 mm na výšku. Rozvor činí v obou případech 2610 mm. Zavazadlový prostor nabídne v případě hatchbacku 538 litrů v základní stavu, 1494 litry se sklopenými sedačkami, sedan disponuje zavazadlovým prostorem s objemem 345 litrů.

Interiér charakterizují kvalitní plasty, čisté linie a dostatek odkládacích ploch. Výrobce uvádí celkem 19 odkládacích prostor, naše propočty dospěly ke stejnému číslu. Subjektivně působí interiér příjemným dojmem, za konkurenty typu Golf nebo Astra nezaostává, ale ani je nepřevyšuje. Zadní sedadla jsou dělaná v poměru 3:2, jejich kvalita se nám zdála dobrá. Bezpečnost  zajišťují čtyři airbagy, systémy ABS, BAS a TCS. Zbývá doplnit pohonné jednotky.

Pohon Cerata obstarají dva zážehové a dva vznětové motory. Nabídka naftových motorů obsahuje 1.6 l a 2.0 l (83 kW) s přímým vstřikem paliva common-rail, nabídka benzínovým agregátů 1,6 l (76 kW) a 2.0 l (105 kW, 186 Nm). S nejvýkonnějším dvoulitrem dosáhne Cerato maximální rychlosti 207 km/h.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z výstaviště

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Cerato, automobil z nižší střední
  2. SUV Hyundai Tucson a studie E3
  3. Daewoo Lacetti a Daewoo Nubira kombi
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků