Kia Cerato 1,5 CRDi: motor překvapí (test)

51 komentářů

Rodrigez
6. listopadu • 15:31

Nemyslím si, že by lidé kupovali zn. Škoda jen kvůli tomu, že jsou prostě zvyklí (podle pravidla: podle sebe soudím tebe). Škoda dosáhla myslím značného úspěch (např. dobrý odbyt v Něm., GB). Někteří se nejsou schopni smířit s transformací značky. Dříve byla Škoda laciná a nekvalitní . Dnes je kvalitou na opačném pólu , cenově již nepatří k cenově se podbízejícím značkám. Zkrátka, každý si Škodu nemůže dovolit. Technikou však Škoda patří ke špici (jistě že nemá pověst BMW a jiných prémiových zn., ale ani jejich cenu). Jednoduše kvalita vs. kvantita. Ať někdo řekne, že Kia Cerato (natožpak Hyundai Elantra - nic proti Hyundai) je preciznější a dotaženější auto než OII... Proto je OII cenově někde jinde. A napište mi lepší a cenově výrazně výhodnější auto než OII (a taky v čem je lepší - ne že se Vám líbí víc)...

David.kob
13. listopadu • 19:53

Taky si nemyslím, že by lidé dnes stádně nakupovali stále jen škodovky. Ono jde skutečně o to, do jakého auta jsou ochotni a schopni investovat. Nedávno jsem si pořizoval nové auto a dlouho dopředu jsem si dělal průzkum trhu. Po celou dobu jsem byl přesvědčený, že si na konec koupím Cerato sedan. Připadal mi cenově i výbavou oproti oktávce mnohem výhodnější. Absolvoval jsem i zkušební jízdu a tehdy trošku zahlodal červík pochybnosti, ne co do jízdních vlastností, ale co do celkového vjemu z automobilu (do té doby jsem vlastnil Fábii) Nedovedu to přesně popsat, ale prostě jsem měl "divný pocit" Přesto jsem ještě stále byl rozhodnutý ho koupit. Čím víc se ale koupě blížila, tím víc jsem se začal bát investovat sumu kolem 350 000 do tohoto auta. Nejvíc mě zvyklala o 1/2 kratší záruka na karoserii a pak také návratnost peněz při prodeji za 2-3 roky v bazaru. Nikdo neví jestli bude Cerato v bazaru vůbec prodejné a hlavně za kolik. Oktávka ta si svoji cenu přeci jen udrží a prodejná taky bude. Takže nakonec jezdím v OII a jsem spokojený, ona je to přeci jen co do kvality a drobných vychytávek (mění se cykly stěračů podle rychlosti, přenastavují se stěrače při vypnutí motoru po 5 cyklech do jiné polohy apod...) jiná kategorie. To ale neznamená, že mám něco proti Kia. Myslím, že vyrácí zajímavá auta a za dost rozumné peníze, ikdyž cena nového Ria se mi zdá poněkud přemrštěná - ve srovnání s Ceratem. Teď zrovna koukám po autě pro manželku a zatím vede Picanto - tady se tak poklesu ceny neobávám, přeci jen je mnohem menší (ta výchozí)

patrik
3. listopadu • 22:09

Podle údajů SDA se do konce 3.čtvrtletí 05 prodalo 283 ks Cerata - 17.místo. To je zhruba tolik jako Hyundaie Elantra  (258 - 18.místo) nebo Hondy Civic (308 - 15.) a Nissanu Almera (333 - 14.), Seatu Leon (293 - 16.). Nevypadá to na první pohled tak zle, až na to, že všechny 4 ostatní modely jsou výběhovky, navíc má každá v rokokmenu nějaký problém, pro který se nikdy nedostala na horní příčky prodejů. Premiantů nižší střední (Octavii řadí SDA jinam) se prodává řádově značně víc - např. Logan (1954 - 1.), Astra (1589 - 2.), ale i Corolla (743 - 8.) nebo Mazda 3 (576 - 10.). Cerato tedy určitě není žádný bestseller. Podle mě to má několik důvodů, mj.: 1. takových HB je na trhu hned několik, Cerato nepřineslo obecně nic nového v designu, vnitřním prostoru, jízdních vlastnotech, motorizaci; vylepšení CRDi o techniku VGT už spíš předznamenává nové modely Kie a Hyundaie v r. 2006 a 2007;  2. Cerato nebylo dlouho nijak zvlášť levné -  ještě před rokem stálo v základu téměř 390t (!) - zájemce logicky začne zvažovat, jestli nebude rozumnější koupit "prověřenou" značku, cenový rozdíl už je minimální. Osobně si myslím, že Cerato bylo pro Kii důležitý mezistupeň při dohánění evropského/globálního standardu (když vzpomeneme na Shumu I a II), ale opravdové rozhodnutí o úspěšnosti přinese až jeho nástupce z Kii Slovakia.

fluke
4. listopadu • 8:10

Cerato má slovenské ceny stále tak vysoké ako u vás perd rokom (najlacnejšia základná verzia 500.000, 1.5 crdi LX/EX 539 700/629 700 Sk http://www.kia-slovensko.sk/cerato-cennik.html ) ďakujem pekne ale pre naše príjmy je to prešvihnutá drahota

patrik
5. listopadu • 14:56

Já už sleduji tyhle značky několik let a musím říct, že cenové politice Kie v ČR moc nerozumím. Celá léta měla druhořadou image, a přesto vždy při uvedení nového modelu (např. staré Rio) tlačila na pilu a nasazovala poměrně vysoké ceny, které ve srovnání s konkurencí byly minimálně na otazník. Teprve po dost dlouhé době pak vždy ceny snižovala (většinou opravdu silně), ale to už podle mého bylo z hlediska načasování pozdě. U Cerata je to něco podobného: v tom loňském roce se "bratrský" model Hyundai Elantra už dávno prodával v akčních cenách ca 325-360 t a Cerato drželo základní cenu u hranice 400 t - teprve  letos sáhl dovozce k razantnímu snížení. Nemáte pro porovnání údaje o slovenských prodejích?
 

Roňouch
3. listopadu • 21:26

Ta palubka je opravdu k pláči a to rádio co tam čučí jak naběhnutej p.š...ák je už na provaz.

paks
4. listopadu • 1:51

A tie zvuky ktore bude palubna doska vydavat o rok, hlucny motor... Strach a hroza.

eda
12. září • 19:22

Nemáš pravdu. Po víc než roce denního ježdění (cca 35000 Km) je to stále jako nové. Každý kilometr si užívám v pohodě. Přijeď, předvedu.

KOSS
3. listopadu • 14:33

Auto se mi jako celek libi a ihned bych jej bral a i ta cena se mi zda vice jak prijatelna.
Ale divim se, proc KIA do sveho modelu nemontuje radia primo do palubky. Tj. takova, u kterych bych se nemusel bat ze prijde zlodej a vyskubne mi ho jak ve felde. Skoda. Takova blbost a pritom by to tak pomohlo. Ci aspon dat na vyber. Nebo se milim.?

Mirek-607
3. listopadu • 16:37

Ono je to tak, ze v Koreji a USA se takova radia bezne dodavaji, ale pro EU jsou nekompatibilni, takze tady se nedodavaji. Ono to ma ale i vyhody. Muzes si tam koupit za stejnou cenu optravdu kvalitni radio oproti obvykle podstatne horsimu vestavenemu, ktere je drahe, prave proto, ze je vestavene. Moznost ukradeni tu samozrejme je, z mych zkusenosti to zatim ale je spis tak, ze zlodeji se autum z Koreje vyhybaji obloukem (pokud nemas na sedacce notebook a pod.). Stredova konzola taky nevypada kdovijak, ale pri trose snahy se da vybrat radio, ktere nejen dobre hraje, ale i zapada k palubce.

fluke
4. listopadu • 8:01

ale ako sú nekompatibilné ( = nezlučitelné) tieto rádiá ??? To akože majú iné pásmo vĺn a nechytia v európe žiadnu stanicu, alebo sa to týka prehrávača, kam sa dávajú nejaké špeciálne médiá..? To je nejaké divná formulácia.

Veverak?
6. listopadu • 20:59

Pokud vim tak treba v USA maji krok ladeni po 0.2 Mhz, v Evrope po 0.05 a v Japonsku tusim po 0.01 (jak je to v Korei to nevim) - to by mohlo lecos vysvetlovat ...

Pajyn
3. listopadu • 14:10

Nemůžu si pomoc, ale kde jste vážená redakce vyčetli, že Cerato hatch 1,5 CRDi se dělá pouze ve výbavě LX+. A co EX včetně automatické klimy atd. Prosím o vysvětlení, sám totiž jeho vlastníkem (Cerato hatch 1,5 CRDi EX).

Miki
15. února • 21:41

Když jsi vlastníkem 1,5 CRDI EX, napiš, prosím, v kostce svoje dojmy a zkušenosti. Uvažuji o koupi nového "přibližovadla" a tohle autíčko mi docela padlo do oka. Dík.

eda
12. září • 19:18

Kup a neváhej. Jezdím v Ceratu 1.5 CRDi druhý rok a nemohu sio ho vynachválit. prošlo mi rukama dost aut (cca 15 od ruzných i "renomovaných" firem), ale s Ceratem je to absolutní pohoda.

Roman Daněk
3. listopadu • 15:52

Vysvětlení je prosté: prodává se ve výbavě LX+ a nejvyšší EX. Ten dodatek mi tam uklouzl, už jsem to opravil. Díky  za upozornění.

VLASTO
3. listopadu • 13:41

538 litrov ma hatchbag, tento ma menej..okolo 390 litrov

tolar
3. listopadu • 13:56

Hele a neni test nahodou o hatchbacku? Nebo snad Kia dela dva ruzne hatchbacky?  Mozna nejaka slovenska verze s mensim kufrem

Joe
8. ledna • 11:33

Kamosko, uz ked vytahujes narodnu kartu, tak sa aspon trosicku zamysli. Ako moze mat dlhsi sedan mensi kufor, ako kratsi hatcback ?
Je to blbost. V skutocnosti ma sedan 538l a hatchback 345l.
Opakujem, vsimnite si, ako chybu vyrobcu preberaju vsetci testujuci.
Tolar prajem Ti pekny den.

Hlinda
3. listopadu • 11:06

První je Kia Cerato, potom škoda Octavia II a naposled škoda Octavia I.
Rozměry - vnější rozměry:
délka (mm): 4340 / 4572 / 4507
šířka (mm): 1735 / 1769 / 1731
výška (mm): 1470 /1468 / 1431
rozvor (mm): 2610 / 2578 / 2512
rozchod vpředu (mm): 1495 / 1539 / 1516
rozchod vzadu (mm): 1485 / 1428 / 1492
Rozměry - vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870/1080; 920/1050; 860/1090
podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 920 ; 820/910; 590/850
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010;1030;960
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940 ; 930 ; 930
šířka vpředu (mm): 1450 ; 1440 ; 1450
šířka vzadu (mm): 1440 ; 1430 ; 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500 ; 520 ; 510
délka sedáku vzadu (mm): 520 ; 500 ; 460
výška opěradla vpředu (mm): 620 ; 620 ;600
výška opěradla vzadu (mm): 650 ; 620 ; 560
Objem zavazadlového prostoru: 538/1494; 560/1350; 528/1328

Zajímavé srovnání.

Ceny jsou úplně někde jinde. Možná i kvalita, to nedokážu posoudit.

Čerpáno z auto.cz.

Brouk
3. listopadu • 11:28

Trochu te poopravim. Kia Cerato sedan ma delku 4480mm.

eda
12. září • 19:15


K těm rozměrům:
+- je oproti Ceratu-hatchback.
A pro upřesnění. Objem kufru je opravdu od výrobce přehozen, Cerato ma 345l.
značka délka + - cm šířka + - cm výška + - cm
Kia Cerato 434,0 - 173,5 - 147,0 -
Citroen Xara Picasso 427,6 -6,4 175,1 1,6 163,7 16,7
Škoda Octavia 452,7 18,7 179,6 6,1 152,8 5,8
Škoda Fabia 396,0 -38,0 164,6 -8,9 145,1 -1,9
Škoda Felicia 385,5 -48,5 163,5 -10,0 141,5 -5,5
Ford Fusion 402,0 -32,0 172,1 -1,4 148,8 1,8
Ford Fiesta 391,8 -42,2 168,5 -5,0 146,4 -0,6
Opel Zafira 431,7 -2,3 174,2 0,7 163,4 16,4
Opel Astra 411,0 -23,0 170,9 -2,6 142,5 -4,5
Fakt chcete porovnávat Crerato a Fabii?
Měl jsem oboje a Kia je o dvě třídy lepší.

Hlinda
3. listopadu • 12:46

Testovany vuz nebyl sedan. Takze jsem neshrnul rozmery sedanu.  Ten ma hlavne take mensi kufr.

Radek Ondrášík
3. listopadu • 13:22

Pak by bylo rozumnější a logičtější napsat rozměry hatchbacku nižší střední třídy. Leon, Golf, Astra, Focus, Mazda 3 a další a s nimi to porovnat. Tam by bylo Cerato ještě výrazně "rozumnější" volbou.

Ovšem nemyslím si, že zákaznící Cerata se rekrutují z řad zákazníků těchto dražších vozů. Málo kdo si vybírá mezi vozem za 300 a za 500-600 tisíc. Většinou si vybírá za dané peníze a moc mimo vytyčenou cestu nejde.

Brouk
3. listopadu • 19:13

Málo kdo si vybírá mezi vozem za 300 a za 500-600 tisíc...  to je svata pravda. Jsem ale prsvedcen o tom, ze vetsina kupcu auta kolem 400 si vybere nejdriv model, ktery vidi denne na silnicich a v reklamach ho nabizeji za "jiz od 400". Za tech 400 ale samozrejme firma nabizi absolutne nepouzitelny motor a vybavu. Kupec chce lepsi motor a lepsi vybavu, a cena razem poskoci o 50% na 600. To si v tom chvatu v prodejne neuvedomi a podepise leasing na auto nizsi stredni za 600. Takhle nejak bych videl scenar. Za tu cenu mohl mit korjce stredni tridy s lepsim motorem a vybavou. Na vine je omezenost,  lenost podivat se na internet a taky stupidni verejne mineni (ze korejci delaji spatna auta).

Brouk
3. listopadu • 10:28

Ted jsem omrknul cenik. V sedanu stoji tohle auto 355 000. motor 1.6, abs, airbags, elektrika...atd. Za to same vyplacnete u Skody 500 000. To je proste smesne, jak lidi bez rozmyslu kupuji ty oktavky, aniz by si checkli ceny jinych aut. A kdyz si porovnam Cerato Sport 2.0 105KW za 430 000 versus (sportovni) Skoda Fabia RS 1.9 TDI 96 KW za 496 000, tak mi nezbyva nez se hodinu vkuse smat.

Tech
3. listopadu • 19:17

Víš Brouku ( už ses asi dosmál) prodávat levně musej jen "chcankaři".Z pohledu Škodovky je přece super , že dokáže prodávat s větší marží.Že  tohle auto má super poměr cena výkon nikdo nerozporuje.Nábídka je to určitě dobrá.Jenže oni musej za tyhle peníze prodávat, jinak by to nikdo nekoupil.To auto ( pouze můj názor) je nazajímavé vzhledem.A proto bych ho nechtěl.A většina bude mít podobný názor.Kdyby to tak nebylo, všichni by kupovali Cerato.Jenže tak to není....kupovat auto , které má sice dobrej poměr cena výkon, ale nelíbí mi, je přeci mimo mísu a o tom to je.Tvé vysmívání je úplně směšné.Vsadím se , že když škodovka měla je Feldu, tak jsi řval, že nejsou schopni vyrobit pořádné auto.Ano Octavia je drahá, ale kdo na ní má, tak si ji koupí.Kdo ne , tak si musí volit jiné auto.Jak jednoduché. 

ARTSVEC
6. listopadu • 11:46

Dobrý den,no nejdříve bychom si měli uvědomit, že víc než 15 roků již ŠKODOVKA není až tak české auto. Škoda může takovou cenovou politu z několika důvodů a ten hlavní je, že za komunistů se lidi na Škodovku naučili(vždyť jim nic jiného v podstatě nezbývalo) a tradice je tradice a tak se Škodovky kupují ať jsou za ty ceny dobré či nikoliv. Lidi si jdou Škodovku koupit aniž by je vůbec napadlo, že za své peníze mohou dostat lepší auto. Lidi slepě drží značku ať to stojí co to stojí !
Ještě bych zmínil dobu kdy 10 roků měla Škoda daňové prázdniny a všichni obyvatelé ČR-platící daně narozdíl od nich, dostali od Škody dárek v podobě jejich cen.

Brouk
3. listopadu • 19:33

Me vysmivani je mozna smesne, ale pravdive. Ze je skoda draha je jasne i tobe. Ze si to firma skoda muze dovolit je taky jasne (kdyz se tak dobre prodava). Urcite se shodneme, ze za stejne penize se da najit lepsi auto (nebo ne?). A kdyz se da koupit lepsi auto a presto si vetsina lidi koupi to horsi, tak to je mi k smichu. Neverim tomu, ze si vsichni skodovaci koupili skodu kvuli jejimu vzhledu (hlavne fabii). Tak stejny vkus nemuzou lidi proste mit, to by si ji kupovali i vsichni nemci, polaci, rakusaci atd...

Tech
3. listopadu • 21:13

Jenže u Fábky je to kapku jinak.Tu si kupujou za prvé hodně firmy ( opravdu velký obrat vozů).Za druhé když už  lidi uškudlí na auto ( nové ) tak se bojí jít do čehokoli cizého.Oni ani klimču, ABS nechtějí...chtějí "levné" české auto- z ciziny mají strach.A i když je to klišé, prostě je to fakt....

Brouk
3. listopadu • 22:42

V podstate s tebou souhlasim - boji se, chteji levne...  to, ze chteji levne chapu, ale nemeni to nic na veci, mohli mit levnejsi. co se tyce firem, vim o tom, ze spousta firem kupuje skodovky.  Bud je kupujou automaticky, anebo pokud vypsali vyberove rizeni, tak muselo byt zmanipulovane.

Skyline
3. listopadu • 12:29

Skodu rad nemam a jejim predrazenym obludkam se muzu jen smat, nicmene Cerato sedan urcite neni pro Octavii konkurenci. On ten liftback ma trochu jine moznosti vyuziti kufru. Sam jezdim sedanem, ale az budu tlacit kocarek, nejspis se poohlidnu po necem jinym. Nicmene to neznamena, ze Korejci neumi udelat nic, co by mohlo Oktavce konkurovat - Hyundai Elantra. Cena v porovnani s ceskym uber-wagnem je smesna, znamy to ma uz asi 3 roky, zatim bez problemu a stalo to s 1.6 16V a v podstate plnou vybavou asi o 200k min, nez srovnatelna oktavka. Tu si koupi jen blazen nebo zaryty skodofkar, racionalni volba to neni ani nahodou. Stadni chovani ma vsak clovek velmi vyvinute - a u nas to stado tvori kupci octavii a fobii. S tim nic nenadelas, stejne jako Skoda nikdy nebude stadnim autem v Italii, tam na to maji Fiat.
 
A na RS bacha, ta ujede vsem, staci to cipnout a M3 se nechyta

Brouk
3. listopadu • 19:23

Vidim, ze jses v obraze.
Jsem skalopevne presvedcen, ze vetsina majitelu skodovek si nevybiralo auto, ktere si koupi. Proste jde se koupit skodofka. Vzdyt mezi lidma stale kolujou stupidni myty jako " na skodovku mas levne nahradni dily, vsechno si na tom spravis sam, je nejlevnejsi..."

Brouk
3. listopadu • 10:12

...ale stále to nestačí na vozy vyspělé konkurence.  nutno dodat, ze "vozy vyspělé konkurence" jsou take o (casto) 50% drazsi. Jinak je tenhle clanek napsanej umne a objektivne, nezaujate. Jsem nazoru, ze je to jedna z nejlepsich voleb pro koupi rodinneho auta.
Kdyz budeme tenhle vuz porovnavat s "vozy vyspělé konkurence", jiste najdeme nejake ty minusy a mouchy. Ovsem nizsi stredni hatchback za 600 litru, tak jak je nabizi "vyspela konkurence", to si necham zajit chut. Za cenu Cerata se dostane stejne vybavena Fabia, coz je o tridu mensi vuz, a je to zjevne kripl. 

ACE.
3. listopadu • 10:27

Nehledě na to že oproti uvedeným cenám je snad pořád sleva 30 000 + domácí kino. Takže kdo nemáte domácí kino...

Brouk
3. listopadu • 10:31

Tim hur pro Skodu. U nich se ti dostane jako darek arogantni a nevrle jednani.

ACE.
3. listopadu • 17:59

Jistě že, každej kdo má alspň 3 a 1/2 pohromadě si nemůže Fabku koupit.

jiri
4. listopadu • 15:21

Mam vsechny pohromade a koupil jsem si ji
Od leasingovky, 2 roky starou, 1.4 motor, combi, najeto 65tis, cena 160 tis.
Za 2 roky akorat udrzba + vymena termostatu za 800Kc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE.
6. listopadu • 15:30

Extra koupě samozřejmě nepočítám, to je o něčem jiném.

Potvora
3. listopadu • 9:27

Jejda, ještě jsem neslyšel, že by rádio mohlo být kompatAbilní nebo nekompatAbilní... jo kdyby kompatIbilní nebo nekompatibIlní, bral bych to .
Sakra, ještě párkrát si to slovo řeknu a nebudu vědět, co to je .

POL
3. listopadu • 10:42

no vidis, a to se rika opakovani matka moudrosti

georg
3. listopadu • 6:19

Myslím ,že zavazadlový prostor je u cerata 338l.

Pavel V.
4. listopadu • 9:53

Jo jo, velikost zavazadelniku se tu uz resila. Opticky ma sedan vetsi kufr nez hatchback, oficialni udaje vsak hovori opacne, tj. 345l sedan a 538l hatchback. Domnivam se, ze podle normy VDA se bere objem hatchbacku az po strop (tj. bez deklu nad zavazadlovym prostorem, ktery je ve vysi zadnich sedacek). U sedanu zadny dekl neni, tj. ten objem je dle VDA mensi. Sam mam hatchback (2.0 EX) a rozmery kufru jsem meril metrem - vesel by se tam kvadr o objemu 300l. K tomu kdyz se pripocitaji ruzna dalsi "zakouti" (prostory v oblasti zadnich svetel), tak se dostaneme na nejakych 330-340l.

Joe
8. ledna • 11:18

Oficialne udaje su na prd. V skutocnosti ma sedan 538l a hatchback 345l.
Vsimnite si, ako tuto chybu preberaju vsetci testujuci

Hlinda
3. listopadu • 9:19

Zalezi u jakeho. Info ze stranek KIA motors: Objem zavazadloveho prosotru (VDA): 345 (sedan) / 538 (hatchback)

patrik
3. listopadu • 21:25

Zavazadelník se tady už řešil dávno, když bylo Cerato novinka. Opravdu je ten údaj o HB podle jiné než běžné evropské normy - stručně řečeno: evropská norma měří zavazadelník, jako by se do něj vkládaly pomyslné "kvádry", takže nebere v úvahu všelijaké šišaté kouty, zatímco metoda použitá pro Cerato měří komplet každé zákoutí. Kufr u Cera je podle evropského měření opravdu podstatně menší. Kdo nevěří, ať si v sobotu dopoledne napřed zajde do Škodovky podívat pod víko Octavie a pak hned do Kie do Cerata - rozdíl je tak jednoznačný, že je každá debata zbytečná. . Kufr Cerata je sice široký a na HB poměrně dlouhý, je ale značně mělký (viz na fotkách dvojitou podlahu), skoro jako by tam byla příprava na 4WD.

Hlinda
4. listopadu • 5:15

Ale na strankach Kia Motors uvadi ze je kufr meren podle normy VDA. Kterou take na mereni kufru pouzivaji jine evropske automobilky. Zkusim najit tu diskusi. Docela mne to zajima.

Tommmy
3. listopadu • 6:09

OPRAVUJI !!!!!    Norma je VDA.

Tommmy
3. listopadu • 6:07

Tak mam pocit,ze by bylo na miste upozornit, ze objem kufru 538 litru je meren podle jine normy myslim, ze se ji rika VGA a pouzivaji ji korejci??  Nechce se mi verit, ze by Cerato melo kufr jako Octavia2 se svymi 560 litry.

v
3. listopadu • 10:13

http://www.kfz.de/glossar/v.php

Hlinda
3. listopadu • 9:30

A podle jake normy pocita Skoda? Na jejich webu jsem to nenasel. Zda se mi ze pocitani podle VDA pouzivaji nejenom korejci, ale i Opel, Peugeot, Fiat, Mazda, Renault, Porsche, Citroen a dalsi.

Doporučujeme

Články odjinud