Kia Cerato 1,5 CRDi: motor překvapí (test)

Korejské automobilky každým rokem ukusují stále větší část koláče automobilového trhu. Kia zaznamenává velký růst a rozvoj, kterému kromě stále vyšší kvality pomáhá také nová technika. Jednou z novinek je naftový čtyřválec 1.5 CRDi s výkonem 75 kW. Je opravdu tak dobrý, jak se zdá na papíře? Testovali jsme jej v pětidvéřové variantě modelu Cerato.
Kia Cerato 1,5 CRDi: motor překvapí (test)
Seznam kapitol
  1. Kia roste, Vyvážený exteriér, Interiér s chybičkami
  2. Motor, jízdní dojmy, spotřeba a technické parametry
  3. Fotogalerie vč. nepublikovaných snímků

Automobilka Kia

Kia je nejstarší korejský výrobce automobilů. Před krachem jej v roce 1998 zachránil koncern Hyundai a od té doby se renomé značky Kia zvedá. Dynamika korejských automobilek je znát i v České republice, vždyť v sektoru osobních automobilů má Kia nárůst prodeje za první pololetí o 55 % a řadí se na druhé místo za Dacii, která láme rekordy se svým modelem Logan.

Trend trhu s novými automobily v Evropě si žádá výkonný, ale úsporný turbodieselový motor. Kia na tuto poptávku odpověděla hned dvěma novinkami ve své nabídce: malé kompaktní Picanto dostalo 1.1 CRDi (55 kW/75 k) a 1.5 CRDi pro model Ceraro (75 kW/102 k). Nové Rio má čtyřválcový nafťák naladěn dokonce na hodnotu 81 kW/110 k.

Tip: Přečtěte si náš starší megatest vozu Kia Ceraro ve verzi sedan s benzínovým motorem 1.6 l (77 kW/105 k).

Vyvážené pětidvířko

Stříbrnomodrý hatchback Cerato mě dokázal na první dojem zaujmout svojí jednoduchostí. Vůz nemá žádné zbytečné kudrlinky, hladké tvary karosérie jsou narušeny pouze decentním prolisem víka od motorového prostoru a boční eliptické linky dveří ve výšce klik. Lakování v barvě vozu mají i nárazníky, zpětná zrcátka, boční lišty, naopak B-sloupek zůstává standardně v černé barvě. Dle mého soudu je hatchback tvarově povedený, proporcionálně je na tom lépe než sedan.

Interiér s chybičkami

Provedení interiéru pokulhává za líbivým designem exteriéru. Dojem levných plastu nezakryje ani snaha o dobré dílenské zpracování. Po zkušenostech se staršími modely automobilky Kia je na interiéru a zpracování vidět kus práce a značný pokrok směrem dopředu, ale stále to nestačí na vozy vyspělé konkurence.

Po usednutí do vozu jsem v ramenech ucítil menší šířku opěradla sedačky, ale věřím, že každý, kdo není tak mohutně stavěný jako já (191cm a 108 kg), se bude cítit pohodlně. Pozici řidiče jistě vylepší výškově nastavitelný volant, dostatečná dráha kolejniček sedadla a v dnešní době téměř standardní manuální volba výšky sedáku. Po elektronickém seřízení zpětných zrcátek, sedačky a volantu jsem začal hodnotit vnitřní část vozu.

Kladně hodnotím přehledné budíky na palubce a jednoduché ovládání klimatizace. Cerato ztrácí body za středovou konzoli, kde je malá odkládací schránka, do které se nevejde nic většího než propiska. Známý je i problém s továrními rádii korejských automobilek: nejsou kompatabilní pro Evropu. Testované Cerato mělo rádio značky Pioneer, ale titěrná tlačítka a ještě menší nápisy, co k čemu slouží, mě odradilo od bližšího zkoumání. Po naladění jedné stanice jsem dále používal pouze tlačítka na zesilování či zeslabování zvuku. Na druhou stranu zvukový projev sady reproduktorů byl celkem slušný, při hlasitější hudbě nic nevrzalo, nerezonovalo nebo nepraskalo.

  

 

Malá, ale prakticky využitelná je i loketní opěrka s malou odkládací schránkou. Kia se v tomto bodě zřejmě poučila, protože v modelu Sportage byla loketní opěrka moc nízko a praktické využití na cestách měla pouze jako odkládací prostor. Čtyřramenný volant má na můj vkus tenký věnec, ale průměr je vcelku dobrý.

Vnitřní prostor Cerata hodnotím velmi kladně, při delší cestě s posádkou čtyř cestujících si nikdo nestěžoval, dokonce i dospělá osoba za mnou, jako řidičem, neměla otlačená kolena. Velký zavazadlový prostor o objemu 538 l ukrývá pod praktickým rovným dnem rezervní kolo a dvě menší úložné schránky. Prostor se dá zvětšit odklopením sedáků a složením opěradel až na 1494 l. Po složení zadních opěradel je inteligentní umístnění hlavových opěrek do otvorů v sedácích.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia roste, Vyvážený exteriér, Interiér s chybičkami
  2. Motor, jízdní dojmy, spotřeba a technické parametry
  3. Fotogalerie vč. nepublikovaných snímků
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků