Kia Ceed SW a XCeed do zásuvky mají české ceny. Těsně se vejdou pod milion

Plug-in hybridní modely už rozšiřují nabídku také v Česku. Za elektrifikované ústrojí si ale podstatně připlatíte oproti konvenčním motorizacím.

Na slovenském trhu se zájemci o plug-in hybridní verze Ceedu SW a XCeedu dočkali o něco dříve, teď už však i české zastoupení spouští prodej těchto vozů. U obou modelů přitom platí, že zastávají vrchol nabídky, což reflektuje i jejich cena. Stejně tak jsou vozy nabízeny v jediné a výhradně pro ně určené výbavě Premium.  

Po stránce hybridních ústrojí se Ceed SW PHEV i XCeed PHEV neliší a techniku si vypůjčili z plug-in hybridního SUV Niro. Pod kapotou kombíku i crossoveru tak čekejte benzinový čtyřválec 1.6 GDI, spojený s elektromotorem, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh. Systémový výkon ústrojí je v obou modelech 104 kW (141 koní) a točivý moment 265 N.m. Čistě na elektřinu pak ujedou zhruba 50 až 60 kilometrů (viz tabulka níže).

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

Levněji vyjde Ceed SW PHEV, který začíná na ceně 949.980 Kč, zatímco XCeed PHEV tlačí cenovku ještě blíže k milionu korun se startovní částkou 999.980 Kč. Pro srovnání, dosud nejdražší Ceed SW ve výbavě GT Line s motorem 1.6 CRDi (100 kW/136 koní) a automatem vychází od 714.980 Kč, kdežto dosud nejdražší XCeed 1.6 CRDi MHEV (100 kW/136 koní) s automatem a výbavou Exlusive přijde na minimálně 684.980 Kč.

Výbava obou vozů je nicméně opravdu bohatá a zajistí například full-LED světlomety, přední mlhovky, elektricky ovládané víko pátých dveří, 16palcové hliníkové disky kol, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, digitální 12,3palcový přístrojový štít, 10,25palcový infotainment s navigací a zadní parkovací kamerou, bezdrátovou nabíječku telefonů, samostmívací zpětné zrcátko, dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla a volant, čalounění kombinací látka/kůže, přední a zadní parkovací senzory nebo standardně i Paket Tech s veškerou nabídkou asistentů včetně adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go.

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

V příplatcích tak už nakonec zbývá jen pár položek. Například metalické/perleťové laky karoserie (15.000 Kč), paket Ultimate obsahující 17palcové (u XCeed 18palcové) hliníkové disky kol, panoramatické střešní okno a LED osvětlení interiéru (40.000 Kč) nebo paket Leather, který přidá celokožené čalounění, přední odvětrávaná sedadla, zadní vyhřívaná sedadla a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí (40.000 Kč).

Kia Ceed SW PHEV & XCeed PHEV – technická data a české ceny
Model Ceed SW PHEV XCeed PHEV
Motorizace 1.6 GDI PHEV 1.6 GDI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1580 1580
Válce/ventily 4/4 4/4
Systémový výkon [kW] 141 141
Systémový točivý moment [N.m] 265 265
Akumulátor [kapacita] 8,9 8,9
Převodovka 6A 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8 11
Max. rychlost [km/h]  195 188
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 50-57 48-59
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,3 1,4
Pohotovostní hmotnost [kg] 1533-1601  1519-1596
Cena Premium [Kč] 949.980 999.980
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků