Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

První špionážní snímky třetí karosářské varianty Kie Ceed byly pořízeny během testování prototypů. Sériový vůz by se měl podle současných informací ukázat už na autosalonu v Paříži.

O třetí karosářské verzi nové Kie Ceed se toho už hodně namluvilo. Velkou zásluhu na tom má nádherný koncept Pro Ceed GT, který automobilka ukázala na loňském autosalonu ve Frankfurtu ještě před uvedením hatchbacku a kombi.

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

I když Kia v řadě Ceed již nepočítá s třídveřovým hatchbackem, sportovnější a především na pohled atraktivnější verze tohoto auta přece jen vznikne. Tuto roli by měl převzít model s karoserií typu shooting brake. Zřetelný je především velice strmě svažující se střecha, která bude hlavním poznávacím znamením od kombi.

Zřejmě až za více než rok se pak dočkáme crossoveru, který také bude odvozený také ze Ceedu. Je to proto, že budoucí generace tradičního SUV Sportage se zvětší a vznikne tak prostor pro podobný automobil. Kia předpokládá, že nové verze budou na trhu úspěšnější než v minulé generaci nabízený třídveřový hatchback Pro cee´d. Tento typ karoserie totiž zákazníci již moc nevyhledávají.

Český trh přijde o další skvělé MPV. Kia Carens končí bez náhrady

Český trh přijde o další skvělé MPV. Kia Carens končí bez náhrady

"Tento segment je opravdu malý," konstatoval prodejní a marketingový šéf Kia, Artur Martins. Naopak karoserii typu shooting brake Martins věří. "Sice obrovský boom vozů SUV nekončí, ale už jsou i zákazníci, kteří si SUV vyzkoušeli a nyní hledají něco mimo tento hlavní proud," uvedl. V celkové bilanci řady Ceed by tak mohl mít podíl zhruba 20 až 25 procent.

Foto: Autoexpress.co.uk

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků