Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

První špionážní snímky třetí karosářské varianty Kie Ceed byly pořízeny během testování prototypů. Sériový vůz by se měl podle současných informací ukázat už na autosalonu v Paříži.

O třetí karosářské verzi nové Kie Ceed se toho už hodně namluvilo. Velkou zásluhu na tom má nádherný koncept Pro Ceed GT, který automobilka ukázala na loňském autosalonu ve Frankfurtu ještě před uvedením hatchbacku a kombi.

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

I když Kia v řadě Ceed již nepočítá s třídveřovým hatchbackem, sportovnější a především na pohled atraktivnější verze tohoto auta přece jen vznikne. Tuto roli by měl převzít model s karoserií typu shooting brake. Zřetelný je především velice strmě svažující se střecha, která bude hlavním poznávacím znamením od kombi.

Zřejmě až za více než rok se pak dočkáme crossoveru, který také bude odvozený také ze Ceedu. Je to proto, že budoucí generace tradičního SUV Sportage se zvětší a vznikne tak prostor pro podobný automobil. Kia předpokládá, že nové verze budou na trhu úspěšnější než v minulé generaci nabízený třídveřový hatchback Pro cee´d. Tento typ karoserie totiž zákazníci již moc nevyhledávají.

Český trh přijde o další skvělé MPV. Kia Carens končí bez náhrady

Český trh přijde o další skvělé MPV. Kia Carens končí bez náhrady

"Tento segment je opravdu malý," konstatoval prodejní a marketingový šéf Kia, Artur Martins. Naopak karoserii typu shooting brake Martins věří. "Sice obrovský boom vozů SUV nekončí, ale už jsou i zákazníci, kteří si SUV vyzkoušeli a nyní hledají něco mimo tento hlavní proud," uvedl. V celkové bilanci řady Ceed by tak mohl mít podíl zhruba 20 až 25 procent.

Foto: Autoexpress.co.uk

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků