Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Kia v současné době vyvíjí hbitější a hravější verzi svého důležitého modelu Ceed. Jeho třetí generace byla odhalena teprve minulý týden.

Již nyní je vlastně téměř jasné, že nadále se toto auto bude nabízet u dealerů jako pětidveřový hatchback i kombi. Nyní magazín Autocar přišel s informací, že i v této generaci bude připravena varianta GT. Tým sportovního oddělení N automobilky Hyundai, který šéfuje Albert Biermann, ji prý připravuje. Část testů by měla proběhnout dokonce na okruhu Nürburgring. Tam má Hyundai, což je mateřská společnost značky Kia, svoji stálou testovací základnu.

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Podle Artura Martinse, evropského marketingového šéfa značky Kia, se kterým Autocar hovořil, nový sportovnější vůz naváže na tradice předcházejícího modelu GT, půjde však o další posun sportovnějším směrem. "Bude to zábavnější než staré auto, ale nebude tak koncentrované jako i30N," uvedl Martins.

Poměrně velkou otázkou je nasazení pohonné jednotky. Že by se pod kapotu Kia Ceed GT dostalo přeplňované dvoulitrové turbo? Možná, avšak zřejmě ne ve stejné specifikaci jako v i30 N. Tam má 184, respektive 202 kW.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Uvažovat by se ale dalo třeba také o připravované hybridní variantě s osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavou. Přesto by se pod kapotu mělo dostat stále docela slušné "stádečko" čítající přibližně 200 koní.

Auto se samozřejmě bude od "civilnějších" variant ceedu odlišovat i po vizuální stránce. Očekávat se dá montáž osmnáctipalcových kol, jiné mřížky chladiče a výrazného střešního spoileru.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 86 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků