Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Kia v současné době vyvíjí hbitější a hravější verzi svého důležitého modelu Ceed. Jeho třetí generace byla odhalena teprve minulý týden.

Již nyní je vlastně téměř jasné, že nadále se toto auto bude nabízet u dealerů jako pětidveřový hatchback i kombi. Nyní magazín Autocar přišel s informací, že i v této generaci bude připravena varianta GT. Tým sportovního oddělení N automobilky Hyundai, který šéfuje Albert Biermann, ji prý připravuje. Část testů by měla proběhnout dokonce na okruhu Nürburgring. Tam má Hyundai, což je mateřská společnost značky Kia, svoji stálou testovací základnu.

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Podle Artura Martinse, evropského marketingového šéfa značky Kia, se kterým Autocar hovořil, nový sportovnější vůz naváže na tradice předcházejícího modelu GT, půjde však o další posun sportovnějším směrem. "Bude to zábavnější než staré auto, ale nebude tak koncentrované jako i30N," uvedl Martins.

Poměrně velkou otázkou je nasazení pohonné jednotky. Že by se pod kapotu Kia Ceed GT dostalo přeplňované dvoulitrové turbo? Možná, avšak zřejmě ne ve stejné specifikaci jako v i30 N. Tam má 184, respektive 202 kW.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Uvažovat by se ale dalo třeba také o připravované hybridní variantě s osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavou. Přesto by se pod kapotu mělo dostat stále docela slušné "stádečko" čítající přibližně 200 koní.

Auto se samozřejmě bude od "civilnějších" variant ceedu odlišovat i po vizuální stránce. Očekávat se dá montáž osmnáctipalcových kol, jiné mřížky chladiče a výrazného střešního spoileru.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků