Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Kia v současné době vyvíjí hbitější a hravější verzi svého důležitého modelu Ceed. Jeho třetí generace byla odhalena teprve minulý týden.

Již nyní je vlastně téměř jasné, že nadále se toto auto bude nabízet u dealerů jako pětidveřový hatchback i kombi. Nyní magazín Autocar přišel s informací, že i v této generaci bude připravena varianta GT. Tým sportovního oddělení N automobilky Hyundai, který šéfuje Albert Biermann, ji prý připravuje. Část testů by měla proběhnout dokonce na okruhu Nürburgring. Tam má Hyundai, což je mateřská společnost značky Kia, svoji stálou testovací základnu.

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Podle Artura Martinse, evropského marketingového šéfa značky Kia, se kterým Autocar hovořil, nový sportovnější vůz naváže na tradice předcházejícího modelu GT, půjde však o další posun sportovnějším směrem. "Bude to zábavnější než staré auto, ale nebude tak koncentrované jako i30N," uvedl Martins.

Poměrně velkou otázkou je nasazení pohonné jednotky. Že by se pod kapotu Kia Ceed GT dostalo přeplňované dvoulitrové turbo? Možná, avšak zřejmě ne ve stejné specifikaci jako v i30 N. Tam má 184, respektive 202 kW.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Uvažovat by se ale dalo třeba také o připravované hybridní variantě s osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavou. Přesto by se pod kapotu mělo dostat stále docela slušné "stádečko" čítající přibližně 200 koní.

Auto se samozřejmě bude od "civilnějších" variant ceedu odlišovat i po vizuální stránce. Očekávat se dá montáž osmnáctipalcových kol, jiné mřížky chladiče a výrazného střešního spoileru.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků