Kia Cee'd má za sebou facelift. Dostala litrový tříválec s turbem

Nová Kia Cee'd má být také kultivovanější díky lepšímu utlumení vibrací a hluku. Diesely dostaly dodatečnou hlukovou izolaci.
Seznam kapitol
  1. Kia Cee'd
  2. Fotogalerie: Kia Cee'd

Kia Cee'd prošla faceliftem, který se z pohledu designu dotkl jen komsetických detailů, za to z pohledu techniky nezůstal kámen na kameni. Pod kapotu Cee'du se nastěhovaly nové motory a převodovky, zapracovalo se i na sportovní verzi Cee'd GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design se změnil jen nepatrně, nové jsou třeba rámečky kolem mlhovek. Důležitý je nový tříválec 1.0 ecoTurbo, nová dvouspojková převodovka i zlepšení kultivovanosti. V interiéru se objevil nový chromovaný dekor

Zásadní novinkou je přeplňovaný přímovstřikový downsizovaný tříválec 1.0 ecoTurbo, který pod kapotou Cee'du nabídne výkony 100 a 120 koní s točivým momentem shodně 172 Nm v rozmezí 1500 až 4000 ot./min.

Také diesel 1.6 CRDI byl přepracován, nyní má mít nižší mechanické ztráty a tření. I díky novému systému vstřikování se podařilo snížit spotřebu, hluk a emise. Nový motor, vedle standardní verze o výkonu 81 kW (110 k) posílil až na 100 kW (136 k) a točivý moment vzrostl na 285 Nm z původních 265 Nm. Navíc se jeho vrchol posunul z 1900 do 1500 ot./min.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

V nabídce zůstane i atmosférický motor 1.6 GDI o výkonu 128 koní a atmosférická čtrnáctistovka 1.4 MPI o výkonu 100 koní. Zůstává i diesel 1.4 CRDI a všechny motory teď samozřejmě plní emisní normu Euro 6.

Nejsilnější diesel může mít i novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT, motor 1.6 GDI pak může být nadále spojen se starší šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Změny se dotkly i modelu Kia Cee'd GT, jehož motor dostal nové turbo s rychlejším nástupem. To má pomoci lepší akceleraci a ostřejší reakci na plyn. Cee'd GT dostal i elektronický zvukový generátor, který po aktivaci módu GT změní zvuk v kabině. Sportovní model má i větší a ostřejší brzdy.

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Technici upravili také elektrický posilovač řízení a díky změnám v geometrii předních kol se má výrazně zlepšit odezva řízení hlavně kolem středové polohy, což patřilo k poměrně kritizovaným stránkám současného Cee'du.

Kia zapracovala i na celkové kultivovanosti. Dieselové motory dostaly dodatečnou hlukovou izolaci, stejně tak motory benzínové. Změnilo se i uložení náprav, aby se do interiéru přenášelo méně vibrací a hluku od silnice.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Cee'd
  2. Fotogalerie: Kia Cee'd
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků