Kia Ceed GT se vrátí! Hyundai i30 N však v hledáčku mít nebude

Nová generace Kie Ceed opět dostane ostřejší verzi GT. Výkonově by se měla podobat současnému provedení.

Ohledně Kie Ceed v poslední době koluje spousta zajímavých informací. Nyní už víme, že nezůstane pouze u hatchbacku a kombi, které byly bok po boku představeny na letošním autosalonu v Ženevě, ale dojde také na crossover, pravděpodobně ve stylu nového Fordu Focus Active, a dokonce i elegantnější shooting brake. Mluvilo se také o ostřeji laděné verzi, dosud jsme však mohli pouze odhadovat, na kolik „papriček“ ji automobilka naladí.

Kia Ceed dostane další dvě verze! Shooting brake a crossover

Kia Ceed dostane další dvě verze! Shooting brake a crossover

Tato otázka je už nicméně v podstatě zodpovězena. Jak v rozhovoru pro nizozemský server AutoRAI prozradil David Labrosse, šéf produktového plánování evropského zastoupení Kie, měl by Ceed GT disponovat výkonem okolo 147 kW (200 koní), čímž se příliš neodkloní od parametrů stávajícího provedení (150 kW, 265 N.m).

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Detaily o samotné pohonné jednotce zveřejněny nebyly, vůz by se však mohl objevit na trhu už v příštím roce. V úvahu opět připadá přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, kterou Kia aktuálně nabízí v SUV Sportage a dostala ji také modernizovaná Optima (tam má 132 kW a 320 N.m).

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Určitou možností je také použití dvoulitru T-GDI z Optimy (180 kW) a Stingeru (188 kW), jenže ten už je „moc“ výkonný a lezl by do zelí ostré i30 N. Na tom by nebylo nic zvláštního, jenže podle Artura Martinse, prodejního a marketingového šéfa Kia, značka nic takového nevyhledává.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků