Kia Ceed GT: Biermann si posvítil na sportovní verzi se šestnáctistovkou

Kia Ceed dnes dostala nejen třetí karosářskou verzi. Hatchback i nový shooting brake půjde pořídit i ve verzi GT.

Kia spojila dvě premiéry. Světu konečně odhalila shooting brake ProCeed, a to rovnou ve verzi GT. Tou rovněž osadila i hatchback. Stejně jako v minulé generaci jde o modely s lehkou sportovní úpravou. A to nejen vzhledovou, jako je tomu u GT Line, ale i technickou.

Co se týče vzhledu, verze GT má nový přední nárazník s většími otvory sání vzduchu s leskle černým dekorem ve spodní části. Podobně jako standardní verze má i GT LED světla denního svícení "připomínající čtyři kostky ledu" ve světlometech. Pro GT byla upravena i tygří maska chladiče s tmavě chromovým lemováním, červenými detaily a logem GT.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Z boku zaujmou lesklé chromové okenní lišty a výraznější prahy karoserie, vyvedené v leskle černém a červeném tónu. Standardně dodávaná 18" kola z hliníkové slitiny používají nový korunový střed v červeném odstínu a za paprsky kol uvidíme červeně lakované brzdové třmeny. Světlá výška 135 mm je o 5 mm menší než v případě standardního provedení.

S předkem je sladěn i zadní nárazník, kde najdete zadní difuzor v leskle černém provedení a označení GT. Nový je i malý střešní spoiler. Ceed GT bude k dispozici v osmi odstínech karoserie, včetně speciálně navržených 18" litých kolech. 

Uvnitř se měnily detaily. Šedou stropnici standardních modelů nahradila černá látka. Všechna provedení GT používají dole zploštělý volant s logem a hliníkové obložení pedálů řidiče. U provedení s dvouspojkovou automatickou převodovkou jsou k dispozici nová hliníková pádla řazení na sloupku volantu.

Sportovní sedala byla navržená speciálně pro GT. Nabízejí větší a pevnější výplně v oblasti boků a stehen než u předchozího cee’du GT. Sedadla čalouněná černou kůží a velurem dekoruje červené prošívání a stejně barevné prošívané logo GT v opěradle.

Test ojetiny Kia Sorento: Co vydrží veliké SUV s jednoduchou technikou?

Test ojetiny Kia Sorento: Co vydrží veliké SUV s jednoduchou technikou?

K přeladění došlo i u podvozku. Měl jej na starosti Albert Biermann, někdejší šéfinženýr u divize Motorsport BMW, který pracoval i na Stingeru či Hyundai i30 N. Vedle snížené světlé výšky je upravena i geometrie náprav, elektronika a tlumiče, brzdy se zvětšily na 320 mm v případě předních kotoučů, které jsou navíc o 3 mm silnější. Ceed GT stojí standardně na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4, které lze k ostatním verzím objednat jen za příplatek.

Předchůdce od roku 2013 poháněl nově vyvinutý přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. Nový Ceed GT pohání příbuzná, byť upravená jednotka. Je novým vrcholem který dosud tvořila čtrnáctistovka o výkonu 140 koní.

Motor 1,6 litru T-GDI o nejvyšším výkonu 204 k při 6000 otáčkách za minutu má točivý moment 265 Nm k dispozici v pásmu od 1500 do 4500 otáček.  Pohonná jednotka standardně spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Dvouspojková převodovka za příplatek je z vlastního vývoje Kie a umožní i manuální volbu rychlostních stupňů pomocí kovových páček na volantu.

Parametry zrychlení a emisí budou zveřejněny později před zahájením prodeje v roce 2019. Homologace by měla proběhnout ještě v tomto roce, poté přijde na řadu prodej.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků