Kia Ceed dnes dostala nejen třetí karosářskou verzi. Hatchback i nový shooting brake půjde pořídit i ve verzi GT.
Kia spojila dvě premiéry. Světu konečně odhalila shooting brake ProCeed, a to rovnou ve verzi GT. Tou rovněž osadila i hatchback. Stejně jako v minulé generaci jde o modely s lehkou sportovní úpravou. A to nejen vzhledovou, jako je tomu u GT Line, ale i technickou.
Co se týče vzhledu, verze GT má nový přední nárazník s většími otvory sání vzduchu s leskle černým dekorem ve spodní části. Podobně jako standardní verze má i GT LED světla denního svícení "připomínající čtyři kostky ledu" ve světlometech. Pro GT byla upravena i tygří maska chladiče s tmavě chromovým lemováním, červenými detaily a logem GT.
Z boku zaujmou lesklé chromové okenní lišty a výraznější prahy karoserie, vyvedené v leskle černém a červeném tónu. Standardně dodávaná 18" kola z hliníkové slitiny používají nový korunový střed v červeném odstínu a za paprsky kol uvidíme červeně lakované brzdové třmeny. Světlá výška 135 mm je o 5 mm menší než v případě standardního provedení.
S předkem je sladěn i zadní nárazník, kde najdete zadní difuzor v leskle černém provedení a označení GT. Nový je i malý střešní spoiler. Ceed GT bude k dispozici v osmi odstínech karoserie, včetně speciálně navržených 18" litých kolech.
Uvnitř se měnily detaily. Šedou stropnici standardních modelů nahradila černá látka. Všechna provedení GT používají dole zploštělý volant s logem a hliníkové obložení pedálů řidiče. U provedení s dvouspojkovou automatickou převodovkou jsou k dispozici nová hliníková pádla řazení na sloupku volantu.
Sportovní sedala byla navržená speciálně pro GT. Nabízejí větší a pevnější výplně v oblasti boků a stehen než u předchozího cee’du GT. Sedadla čalouněná černou kůží a velurem dekoruje červené prošívání a stejně barevné prošívané logo GT v opěradle.
K přeladění došlo i u podvozku. Měl jej na starosti Albert Biermann, někdejší šéfinženýr u divize Motorsport BMW, který pracoval i na Stingeru či Hyundai i30 N. Vedle snížené světlé výšky je upravena i geometrie náprav, elektronika a tlumiče, brzdy se zvětšily na 320 mm v případě předních kotoučů, které jsou navíc o 3 mm silnější. Ceed GT stojí standardně na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4, které lze k ostatním verzím objednat jen za příplatek.
Předchůdce od roku 2013 poháněl nově vyvinutý přeplňovaný benzínový motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection) s přímým vstřikováním paliva. Nový Ceed GT pohání příbuzná, byť upravená jednotka. Je novým vrcholem který dosud tvořila čtrnáctistovka o výkonu 140 koní.
Motor 1,6 litru T-GDI o nejvyšším výkonu 204 k při 6000 otáčkách za minutu má točivý moment 265 Nm k dispozici v pásmu od 1500 do 4500 otáček. Pohonná jednotka standardně spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Dvouspojková převodovka za příplatek je z vlastního vývoje Kie a umožní i manuální volbu rychlostních stupňů pomocí kovových páček na volantu.
Parametry zrychlení a emisí budou zveřejněny později před zahájením prodeje v roce 2019. Homologace by měla proběhnout ještě v tomto roce, poté přijde na řadu prodej.