Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V nedávném rozhovoru nám šéf českého zastoupení Kie sdělil, že v budoucnu můžeme očekávat více alternativně poháněných vozů. Nenechají na sebe moc dlouho čekat.

Korejská automobilka Kia má jedno z nejširších portfolií pohonných ústrojí na evropském trhu. Vedle benzinových a naftových motorů už delší dobu nabízí hybridní, plug-in hybridní i elektrické modely a v rozšiřování bude nadále pokračovat. Jak jsme se dozvěděli na letošním autosalonu v Paříži přímo od Arnošta Barny, šéfa českého zastoupení Kie, nabídku doplní také vodíkový vůz, technicky spřízněný s Hyundaiem Nexo.

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Příkladem všestrannosti, na kterou je už automobilový svět připraven, je crossover Niro. Nabízí se jako hybrid, plug-in hybrid a brzy do prodeje vstoupí i elektromobil, přičemž prostřední uvedená verze bude v příštím roce nezbytná pro budoucnost Ceedu. Kombi totiž dostane techniku Nira PHEV, kombinující čtyřválec 1.6 GDI (77 kW), elektromotor (32 kW) a akumulátor s kapacitou 8,2 kWh. Stejně jako u Nira PHEV by měl celkový výkon činit 104 kW, to vše při spotřebě nižší než 4 l/100 km.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Pro Kiu je to jedna z cest, jak si dopomoci k nižším emisím CO2. Musíme v budoucnu elektrifikovat více našich produktů. Potřebujeme mít asi 25 až 30 % elektrifikovaných modelů, abychom splnili limity emisí oxidu uhličitého,“ řekl Artur Martins, šéf marketingu evropského zastoupení Kie. I z toho důvodu brzy dorazí druhá generace elektrického Soulu s technikou e-Nira. To v kombinaci s 60kWh akumulátorem znamená dojezd okolo 480 km na jedno nabití.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Kia Ceed SW PHEV by se měla ukázat už v druhé polovině příštího roku, a pokud bude mít prodejní úspěch, dostane se plug-in hybridní ústrojí také do dalších provedení. To ale stále není konečná. Pro evropský trh veledůležitý model totiž dorazí také jako mild-hybrid využívající techniku nově představenou v modernizované Kie Sportage.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků