Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V nedávném rozhovoru nám šéf českého zastoupení Kie sdělil, že v budoucnu můžeme očekávat více alternativně poháněných vozů. Nenechají na sebe moc dlouho čekat.

Korejská automobilka Kia má jedno z nejširších portfolií pohonných ústrojí na evropském trhu. Vedle benzinových a naftových motorů už delší dobu nabízí hybridní, plug-in hybridní i elektrické modely a v rozšiřování bude nadále pokračovat. Jak jsme se dozvěděli na letošním autosalonu v Paříži přímo od Arnošta Barny, šéfa českého zastoupení Kie, nabídku doplní také vodíkový vůz, technicky spřízněný s Hyundaiem Nexo.

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Příkladem všestrannosti, na kterou je už automobilový svět připraven, je crossover Niro. Nabízí se jako hybrid, plug-in hybrid a brzy do prodeje vstoupí i elektromobil, přičemž prostřední uvedená verze bude v příštím roce nezbytná pro budoucnost Ceedu. Kombi totiž dostane techniku Nira PHEV, kombinující čtyřválec 1.6 GDI (77 kW), elektromotor (32 kW) a akumulátor s kapacitou 8,2 kWh. Stejně jako u Nira PHEV by měl celkový výkon činit 104 kW, to vše při spotřebě nižší než 4 l/100 km.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Pro Kiu je to jedna z cest, jak si dopomoci k nižším emisím CO2. Musíme v budoucnu elektrifikovat více našich produktů. Potřebujeme mít asi 25 až 30 % elektrifikovaných modelů, abychom splnili limity emisí oxidu uhličitého,“ řekl Artur Martins, šéf marketingu evropského zastoupení Kie. I z toho důvodu brzy dorazí druhá generace elektrického Soulu s technikou e-Nira. To v kombinaci s 60kWh akumulátorem znamená dojezd okolo 480 km na jedno nabití.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Kia Ceed SW PHEV by se měla ukázat už v druhé polovině příštího roku, a pokud bude mít prodejní úspěch, dostane se plug-in hybridní ústrojí také do dalších provedení. To ale stále není konečná. Pro evropský trh veledůležitý model totiž dorazí také jako mild-hybrid využívající techniku nově představenou v modernizované Kie Sportage.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek