Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Třetí generaci Kie Ceed jsme si jeli prohlédnout do Mnichova. Automobilka si od ní hodně slibuje, a alespoň podle prvních dojmů má rozhodně na čem stavět!

V minulosti jsem to psal již několikrát, ale napíšu to znova: moc se mi líbí, jaký vývoj automobilka Kia v posledních letech prodělala. Z výrobce, jehož produkty mnozí kritizovali za příliš plastové interiéry a nevýrazný design, se vyšvihla mezi elitu a vyrábí skutečně povedená auta.

Není to přitom jenom novinka Stinger, ale i nesmírně důležité SUV Sportage nebo třeba nové Rio. Alfou a omegou evropských prodejů je však Ceed, který se od první generace vyrábí v Žilině a nastartoval trend standardní sedmileté záruční lhůty.

Kia poodhaluje nový Ceed. V Ženevě se ukáže ve dvou variantách

Kia poodhaluje nový Ceed. V Ženevě se ukáže ve dvou variantách

Na letošním autosalonu v Ženevě se veřejnosti poprvé představí už třetí generace oblíbeného modelu, já jsem si však s předstihem vyrazil do Mnichova, kde bylo možné si jej s předstihem prohlédnout. Maximum dostupných informací jste si mohli přečíst už ve čtvrtek 15. února, kdy vylétly do světa i oficiální snímky, nyní tedy rovnou přistoupím k prvním dojmům.

Nesvítíte? Budete!

Že to myslí Kia s image sportovněji založené značky vážně, dokládá už facelift minulého Ceedu (tehdy ještě cee´du), s nímž se do hry dostala linie GT Line. Novinka z ní částečně čerpá už v samotném základu, a sice diodovým denním svícením ve tvaru „kostek ledu“. V rámci prezentace zazněla dokonce poznámka o inspiraci Stingerem, který poznávám v masce chladiče tvaru tygřího nosu, spodní části výrazně tvarovaného nárazníku nebo kontrastních prvcích se zabudovanými mlhovkami.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Boční linky nejsou až takovým překvapením, jde spíše o evoluci tvarů minulé generace, byť třeba na zadním sloupku se zapracovalo poměrně dost. Spodní linka bočních oken už nemíří vzhůru, ale je vodorovná, a navazuje na subtilní sloupek C karoserie. Můžete to považovat za prkotinu, zlepšil se však výhled šikmo vzad, což oceníte třeba při couvání z parkovacího místa.

Zato vzadu nastala revoluce. Svítilny jsou užší a zasahují hluboko do víka kufru, kam se přestěhovala registrační značka. Novinkou je LED denní svícení, které by vzadu čekal asi jenom málokdo, Kia tím ale v podstatě pomáhá řidičům, kteří jezdí pouze se zapnutými předními diodami i za šera a mnohdy nejsou vlastně skoro vidět. Ceed třetí generace je první evropský model Kie, který tohle nabídne, na českém trhu se však bude nabízet i varianta bez diodové techniky v zadních svítilnách.

Uvnitř se vám bude líbit

Minulou generaci Ceedu jsem si oblíbil zejména pro její poctivý a bytelný interiér. Kde to jenom šlo, byly měkčené plasty, rámeček okolo displeje navigace býval dokonce pogumovaný a nezůstávaly na něm otisky prstů. V době, kdy některé automobilky začaly masivně odlehčovat své vozy, jste si v Ceedu připadali více izolovaní od venkovních ruchů, což na první dojem platí i v případě nástupce.

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Na materiálech se nešetřilo, výhradně z tvrdých plastů je snad jenom středový panel s elektronickou ruční brzdou a držáky na pití, které lze zakrýt roletkou. Naopak přístrojová deska, výplně dveří a vůbec všechna místa, kterých se během řízení dotýkáte lokty, jsou měkké a stále působí robustně. Středová konzola je mírně natočena k řidiči, důležitá hardwarová tlačítka zůstala zachována a jsou hezky po ruce.

Kia Ceed: Srovnání vnitřních rozměrů s předchůdcem
Model Kia Ceed III Kia Cee'd II
výška nad předním sedadlem (mm) 950 1030
výška nad zadním sedadlem (mm) 950 960
šířka v loktech vpředu (mm) 1510 1465
šířka v loktech vzadu (mm) 1480 1450
délka předního sedáku (mm) 500 520
délka zadního sedáku (mm) 450 430
výška předního opěradla (mm) 640 650
výška zadního opěradla (mm) 670 660

Sedí se docela nízko, ale zase ne tak, aby se vám špatně nastupovalo a vystupovalo. Za volant vklouznete bez problémů, padne hezky do rukou a jeho ovládací prvky jsou logicky rozmístěny. Sedadla mají překvapivě měkčí výplně, jsou pohodlná, zároveň ale disponují nejenom pouze vizuálním, ale zdá se i relativně funkčním bočním vedením. Tady vám bude dobře!

Rozvor náprav se mezigeneračně nezměnil, stále má 2650 milimetrů, bylo by tedy vcelku logické, že když jsem se za sebe vešel do minulého Ceedu, měl bych i do toho nového. Měřím 190 centimetrů a před koleny mi zbývá ještě zhruba dvoucentimetrová rezerva, tedy zhruba tolik co nad hlavou. Oba vystavené exempláře byly vybaveny velkým střešním oknem, jeho rám však do druhé řady sedadel nezasahuje a neokrádá vás o cenné centimetry ve svislém směru. U kombi, tedy pokud bude, tomu může být jinak, protože tam se počítá s prosklenou střechou protaženu až nad hlavy zadních cestujících.

Kia Forte třetí generace oficiálně: Co všechno prozradí o novém Cee´du?

Kia Forte třetí generace oficiálně: Co všechno prozradí o novém Cee´du?

Jakmile se tedy dostanete dozadu, je to v pohodě, při nastupování a vystupování si však musíte kvůli tvarování podélných nosníků střechy dávat pozor na hlavu. Pro dlouhány, jako jsem já, je to nicméně asi jediné negativum, protože samotný úhel otevírání dveří vůbec není marný a podběhy zadních kol příliš nezasahují do nástupního prostoru.

Zavazadelník o základním objemu 395 litrů (mezigeneračně o 15 litrů více) jsem už zmiňoval ve včerejším článku, nepadla však zmínka o polohovatelné podlážce, která v horní poloze zároveň vyrovnává schod vzniklý po sklopení zadních opěradel, a že ve standardu bude plnohodnotná rezerva. Ložná plocha je přehledná, nákladová hrana se nachází ve výšce 650 milimetrů od země, a pokud neměříte více než 186 centimetrů, pod otevřeným víkem se bez problémů narovnáte.

Kia Ceed: Srovnání kufru s předchůdcem
Model Kia Ceed III Kia Cee'd II
Objem kufru (l) 395 380
Délka (mm) 780 710
Šířka mezi podběhy (mm) 1050 1030
Výška po plato (mm) 420-500* 530
Výška nákladové hrany (mm) 650 730
Průchozí výška pod víkem kufru (mm) 1860 1860
*dvě úrovně výšky podlážky

Oprávněně vysoké ambice

Kia říká, že v době uvedení na trh, což bude někdy koncem druhého čtvrtletí, bude nový Ceed technicky nejvyspělejším vozem ve svém segmentu. Některým z vás bude sympatický už zadní víceprvkovou nápravou u všech verzí, jiní zase ocení kvalitní a hezky navržený interiér. Nezapomínejme však ani na řadu bezpečnostních a asistenčních systémů či bohatou základní výbavu, o které jsem se rozepisoval už v rámci prvních oficiálních informací.

To tedy fakt nevypadá špatně! Teď už jenom na vlastní kůži vyzkoušet, jak nový Ceed jezdí, což připadá někdy na druhou polovinu letošního roku. Ještě před tím dorazí další karosářská varianta, pravděpodobně kombi, to ale zatím nikdo z Kie oficiálně nepotvrdil. Spekuluje se i o fastbacku, tak či tak platí, že jasno bude nejpozději na březnovém autosalonu v Ženevě.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků