Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

110 komentářů

Rinspeed
21. července • 18:41

Linie výbavy?!?KAM, proboha živého, na ty výrazy chodíte?!?

Ja prvni
23. června • 12:50

A pak se tu diskutujici divi averzi vuci Skode a VW... Vzdyt to, co tady i jinde predvadi skodovacky diskusni odpad, je na mnohem vetsi odpor, nez panuje.

Polsonside
23. června • 13:37

Tohle mi nepřipadá normální, proč škodováci neustále napadají korejské vozy?
Ano, jsou to auta již kvalitní, prodejná a velmi úspěšná a vy to nemůžete rozchodit?
Proč mě vždy předjíždějí jen škody a VW?
Tak si vezměte v plný náloži ceeda a octavii a pojďte to někde hromadně publikovat..
Cena, jízdní vlastnosti, užitná hodnota, zpracování, pohodlí, spolehlivost...
Na tradici vám dnes každý sere. Proč bych za to platil. Mě Ceed taky jezdí 8 let bez poruch.

Adam Bád
23. června • 15:48

A jak jsi přišel na to, že jsou to zrovna příznivci Škody??? Já naopak vnímám neustálé primitivní rytí do Škodovky. Nelíbí se ti korea? = jsi Škodovkář! Už tenhle myšlenkový pochod vypovídá o milovnících korejců mnohé. A jak správně píšeš: "Cena, jízdní vlastnosti, užitná hodnota, zpracování, pohodlí, spolehlivost... - ve všech těhle parametrech korejská produkce silně zaostává. Vlastně je mi záhadou, co někoho vede k lásce ke korejským autům???

Polsonside
23. června • 16:19

Pokud vím, tak korejské vozy z posledních let sklízí mnoha ocenění o kvalitě a spolehlivosti. U škodovky se jen šíří pověst, že se platí jednou tolik za nepřidanou hodnotu (samotná projíždka Rapidem mě pobavila, je to uskákaná koza jako Fabia s pár cm navíc ale místo a zpracování...no nic). Děsně mě baví tvé tvrzení, že ve všech parametrech korea silně zaostává. Můžeš mi dohledat nějaké důkazy o tomto tvrzení? A pokud někde jedu na limitu předepsané rychlosti a jediný, kdo se jako idiot žene předemne klidně i v obytné zóně, pač asi nesnese koukat na logo kia, tak je škodovácký koncern a tohle mi potvrdilo více lidí. Nemám ani potřebu to tady s tebou více rozebírat. Mysli si své a my též. Můj názor je jasný. Měl jsem OCT II a ted mám Ceeda a v něm se rozhodně cítím lépe a dodnes pamatuji ten holý interiér, pač tam se každé tlačítko platí navíc. Korejská auta jsou dnes velmi pohledná, kvalitní a hlavně levná. Za cenu octávie máš v plné náloži Sportage.

Moje jméno
23. června • 17:52

Hmmm. Když si sednu do rok staré Vengy tak je mi z designu a vnitřního uspořádáni špatně. A to že je kompatibilita HF BT s mnohými rozšířenými telefony nefunkční taky o něčem vypovídá. Ale jinak dobrý. Po roce funguje vůz ok.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Polsondeside
24. června • 10:41

tak si také ale sedni třeba do ceeda, sportage nebo optimi. Třeba i obyčejné Rio v lepší výbavě a se sedačkami v červené kůži vpadá moc pěkně a co se týče komfortu uspořádání tak mě to plně vyhovuje a vnímám to stejně dobře jako to má golf ačkoli kia ponechává pro mojí radost ovladače a necpe tam na všechno bezdotykové ovládání. Kokpit nového ceedu se mi hodně líbí.

Polsonside
23. června • 16:24

ještě hoodně úsměvné je, že na stránkách autorevue máš zrovna aktuální článek s nadpisem "Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Více na: https://www.autorevue.cz/jd-power-2018-studii-kval... ... "...
Takových článků je poslední dobou jako šafránů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš Vráb
23. června • 20:05

Jenže jś nejezdím v internetových článcích, ale v autech. Takže je mi úplně ukradený co kde píšou. Stačí se mi na auto podívat, případně si do něho sednout. Proto u mě korea nemá šanci.
Mimochodem, kdy očekáváte, že nespokojení zákazníci MB, BMW, Audi, Volva nebo VW vezmou útokem korejské autosalony aby také byli konečně spokojení?

Luk
24. června • 19:11

Audi jsou slabota, teda posledni generace A6 uz jezdi solidne... Drive jsem mel firemni BMW ale pri rocnim probehu 30-40k jsem chtel pohodli, takze MB. Audi jsem zkousel ale zatacky se ji nelibej a pohodli je cca srovnatelne s BMW, Mercedes drzi jako AUDI ale komfort je jinde(lepsi :-) ). Kdysi bych radsi vzal C5 nez Audi, interier pekny, automat pomalejsi ale to pohodli...Opravdu az aktualni generace A6 je slusna.

Já první
23. června • 16:12

Co si přečíst diskusi?

Olip
23. června • 10:36

Jednoduše řečeno kdo uznává korejské auta,tak hodně štěstí,Já jsem škodovák a nestydím se za to.Skodovku bych nevyměnil.Jsem velmi spokojen.Ae každý má právo si vybrat.Tak si to ježdění užijte,a hlavně bez nehod.

Rákosník
23. června • 11:31

Kdo si koupí Hyundaie, nadosmrti kunda je

Mirek
23. června • 17:49

Vždyť Hyundai k tvému nicku pasuje nejlépe, Rákosníku, nebo snad kun... :-D

Rákosník
23. června • 18:12

My Rákosníci jezdíme v Mercedesech. Korea je pro podřadný Čechy

Mirek
23. června • 18:44

A co ti na to řekl "Chocholoušek"?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rákosník
23. června • 21:10

Co je to "Chocholoušek"?

Mirek
23. června • 21:19

To je ten pán, který tě prohlížel před ubytováním v samostaném pokoji.

Rákosník
23. června • 23:10

Už jsi asi moc vypil, že?

oh.c!
23. června • 9:00

Mám dotaz a kdy dorazí motor 1,6 T-GDI;-). Pokud vůbec dorazí. Tříválec fakt nedám, v autě pořizovaném za soukromé peníze oni omylem. 1,4 vypadá už ovšem velmi, velmi použitelně. Za mě palec nahoru. A pokud jako vrchol nabídky bude 1,6 T-GDI 150kW:-P. A slušná cena k tomu. Tak to vypadá dost slušně, uvidíme.;-)

Petr
23. srpna • 9:07

1,4 nám vydržela 50 tisíc km :-D:-D:-D:-D:-D tak hodně štěstí!

Amerigo
24. června • 13:06

V novembri

Evžen Suchý
23. června • 1:59

Pred dvěma lety jsem zavítal do prodejny Kia v Průhonicích a to co jsem tam viděl mi doslova vyrazilo dech. Že je produkce této značky tak špatná jsem nečekal, připadal jsem si jako ve výprodeji 3. jakosti. Zcela pominu to, že se mi ta auta prostě nelíbila, ale úroveň konstrukce interieru a zpracování byla žalostná. S vyjímkou Sportage a Sorenta odpudivý puch levných plastů, Ceed a Rio špatně širé přední sedačky, roletka zavazadlového prostoru bez vedení anedžící v zatažené poloze, výšková disproporce loktů opřených o madlo dveří a loketní opěrku, aušusově působící sklápění slunečních clon, na co jsem se podíval a za co jsem zatáhl, vše působilo nedůvěryhodně. Obstojně působilo Sorento, musíte ale přehlížet vyloženě pouťové detaily, jako třeba vzor v plastu palubní dsky mající evokovat odšitou kůži a hlavně cenovku 1 000 000,- Kč. Takže ačkoliv všude "nezávislí" žurnalisté pějí chválu na H/K, evropským značkám nesahají ani po kotníky!

Niemand
25. června • 7:47

Další omatávač plastov. Väčšina recenzii aktulanej generácie chváli jazdu. A skonštauje, že interier je OK. Ja som mal mal Imprezu, ešte v generácii kde bola kritizovaná za lacno vyzerajúci interiér. Do toho si kopol snáď každý. Ale po 9 rokoch vyzeral presne ako nový. Nikde nič nevrzglo. A od vtedy mám svoj názor na recenzentov čo hodnotia auto podľa toho ako vyzerajú plasty.

HAFTAN
23. června • 8:33

Nebyl jsi spíše v salonu Lada?

Evžen Suchý
23. června • 10:39

Nebyl, ale připadal jsem si tak 😊

Alex
26. července • 23:32

Stačí se však v autě povozit a najednou procitnete. Pokud vezmu kvalitu jízdy Ceed vs Octavia, tak budete (Vy asi nepříjemně) překvapen.
Měl jsem starého Ceeda, teď mám Octu, občas jezdím dosluhující generací Ceedu a musím říct, že mě Ceed neustále překvapuje - příjemně. A to píšu jako majitel Octávie.

Petr
23. srpna • 9:05

Tak to máte štěstí, nám CEED moc nevydržel a byli s ním jen problémy.. S jinými auty je nemáme a tak už korejce nechceme..

Hans
23. června • 5:45

Pane Suchý jestli hodnotíte auta stejně jak píšete, tak se tím mnohé vysvětluje.

Olip
22. června • 20:22

Oktávka je jiný levl,a to hodně jiný kvalitou.Videli jste někdy veterána Kia nebo Huyndai? Rychlokvašku Korejskou bych si nikdy nekoupil.Skodovka to je tradice.Jezdim s RS a pánové 245 koní přál bych vám se svézt to by jste si strikly do trenek.

LOL
25. června • 14:52

Já ano. Běžně vídám Accenta z roku 1995. A to v té době se sem ta auta moc nevozila.
Někomu stačí k ustříknutí pouhých 245 koní, zabalených v nudném koncernu.. LOL.

Niemand
25. června • 7:42

Skus si pozrieť predajne štatistiky z pred 15 rokov a zistíš prečo ich nevidíš ako veteránov. na základe toho, že ich nevidíš môžeš vlastne usúdiť aj Porsche je lunt, lebo ich nevidíš jazdiť ako veteránov.

pacho
22. června • 21:49

nedoporučujem sadať do Ferarry, a už vôbec v ňom jazdiť, to by si "strikal" v kuse, a nepomohli by Ti ani trenírky.

Olip
22. června • 21:53

Ty už si zašel trochu vedle Kia a Ferari?

pacho
22. června • 22:31

no zato RS a KIA je trefa do čierneho, že???

bzzz
22. června • 20:55

RS245ka zacina na 3/4 mega, ne? To jako po roce spadne skodovacky top model - vzdor faktu ze si Skoda drzi i ojeta cenu - o 200+ tisic? Jen jestli si do trenek nestrikas ze spani ty...

Olip
22. června • 21:10

Já ji koupil od svého syna 544 tisíc 18 tisíc najeto ale dá se koupit kolem 600 i pod 600 tisíc ale Kia to snad někdo nemyslí vážně

Mirek
22. června • 21:45

Dej tady odkaz na RS245 rokm výroby 2017 s cenou pod 600 000 Kč. Lehce jsem se podíval a nejnižší ceny RS většinou těsně pod 700 000 Kč a všechno Škoda Plus https://www.tipcars.com/skoda-octavia/benzin/...
Takže rodinný podfuk, pardon podnik.
A za kolik že ta zbytečnost pro běžné lidi jezdí? Zdaleka ne každý je závodník.

Olip
22. června • 21:51

To,co mám Já je slušný nářez,245 koní 7 DSG ano syn vlastní autodopravu je to levnější máš pravdu jinak pokud tomu slapnu na plyn tak spotřeba kolem 12 litrů.Ale zrovna v Davo čáru je 2015 169 kW za 500 tisíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
22. června • 23:28

2015 neni rok stare auto... predpokladam, ze syn auto poridil levneji pres/na firmu... no nic.

Mirek
22. června • 23:05

Já psal o roku 2017, tedy ty jsi psal o roku 2017. A vo tom to je, tři roky staré auto není auto rok staré. Navíc, pokud máš auto od syna, tak znáš hystorii, ale auta z druhé ruky a z bazaru, to může být docela problém.
Tebou poipisované auto rozhodně za přijatelnou, srovnatelnou cenu normálně nekoupíš. Na to bych ti mohl hloupě oponovat, že si máš přihodit dalších pár set tisích a budeš mít ještě lepší auto než Octavia a atd. Takže porovnatelné auto, za porovnatelnou cenu.

petr r. (petrumr)
22. června • 21:21

před vazbou?

Ja prvni
22. června • 20:40

Sorry, ale Playstation se nepocita!

Olip
22. června • 19:20

Za ty, peníze mám roční RS a to KIA nemá šanci.

LOL
25. června • 14:50

srovnávat ojetou škoduli s novým autem.. LOLOLOLOLOL

vlado
23. června • 11:31

Ročné RSo ? Kto normálny sa zbaví takého auta po roku ? Už keď, tak jedine, že sú s ním problémy. Také auto by som nechcel ani zadarmo, pretože majiteľ RS nejazdí s tým do kostola, ale dáva tomu brutálne zabrať.

Olip
23. června • 12:16

No vidíš a já ho mám jako nový.:-))

vlado
23. června • 12:21

Však OK, užívaj. Píšeš, že za ty peníze mám roční RS. Na to som reagoval.
Ceed je dobré auto a konkuruje premiantom triedy typu golf. Lákavá je záruka, ale asi by som nekúpil. Mám rád mazdu ...

Radon
22. června • 20:34

Tohle neustale srovnavani cen novinek a ojetin, na to snad musi byt nejaka diagnoza. Ano, i merunkovy kolac od babicky je vyhodnejsi, nez marlenka za pade v cukrarne za rohem, ale k cemu je takove info?

Peter
22. června • 20:18

No jo, zase jeden s mokrým snem o vylítaném pseudosportovním autě s magickými písmenka RS.

Ka
22. června • 19:55

Ne, nemate.

HAFTAN
22. června • 18:32

Takže za cca 430tis je použitelné auto s použitelným motorem (1,4 TGDI + Gold). Oktávka na téhle ceně startuje, takže to je základní dobré info. Furt to vychází set sakra dobře.

Radon
22. června • 20:28

No mne by stacila 1,4T Silver, ale stejne bych se sel podivat jeste na Golfa/Seata, jedna vec je cenik, druha kam by se dostali s cenou na prodejne ....

Rosťa
22. června • 19:06

Oktávka je trošku jiný level co se týká velikosti a prostoru. Tím neschazuju Ceed, ale mělo by se porovnávat s obdobně velkým autem.

Tonda
24. června • 19:00

:D Octavia je vhodna ke srovnani. Pokud denne nevozis 4 basketbalisty s 2m+ vysky tak nechapu proc vzit Oktavku, draha, nepohodlna, sportovni podvozek taky nema. Vse je kompromis a ne moc povedeny. DSG je katastrofa pri kolonach a parkovani na tesno, manual ma ale prijemny, to zas jo. A LCD ma nizko, nechapu proc, kdyz napr. Seat to umi dat hore...a kvalita materialu sla hooodne dolu, coz me osobne nevadi, staci kdyz me nikde nci neutlacuje.

pacho
22. června • 20:14

pane bože, to už fakt nepochopím tu zadubenosť pchať octáviu do strednej triedy. Jediné vysvetlenie, je len snaha majiteľov, keď už som dal tolke prachy za auto tak nech mám aspoň pocitovo auto strednej triedy.
Porovnanie rozmerov octávia combi / KIA ceed SW / Peugeot 308SWRozvor: 2680/2650/2730
Rozchod v predu : 1535 /1549/1563
Rozchod vzadu: 1506/1557/1546
výška : 1452/1485/1472
dĺžka 4685/4504/4585
predný previs : 899/900/863
zadný previs:1106 /955/992čiže rozmery +- porovnateľné s autami , ktoré sa nehrajú na strednú triedu, ale poctivo sa hlásia k nižšej strednej triedy. Asi jediný argument pre strednú tried, je +15cm väčší zadný previs, no ďakujem pekne. Jediná vlastnosť octávie oproti porovnávaným autám, je to že je užšia a dlhšia, ale to nie je žiadné výťazstvo + k tomu dizajn štvorokej ježibaby = oktávia, vôbec nie je iný level ako sa nám tu snažiš nahovoriť.

Rosťa
22. června • 22:33

Pro cizince, kteří neumí česky, tak uvádím, že článek je o automobilu Kia Ceed typu hatchback a vy ho porovnáváte s autem, které je o 30cm větší a když se někdo ozve, tak hned vytáhnete rozměry aut typu Combi (a ani to nepomůže). To je jako, kdybyste si pozvali na pomoc většího bráchu.

HAFTAN
23. června • 8:28

Je na tobě dost hodně vidět, že jsi normální zmrd omezený a zaslepený. Raději zajdi onanovat k výkladní skříni škodovky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
23. června • 9:23

Nemám potřebu jít ke Škodovce. Jen mám zkušenosti s auty a vím, že Ceed není konkurencem Oktávky a, že ani zdaleka není to nejlepší v nižší střední třídě. Z hlediska parametrů je konkurentem Rapida. Ale konkurentem lepším a kvalitnějším.

Evžen Suchý
23. června • 10:57

Konkurentem je Rapid a nikoliv Octavie, to je bez debaty. To že se korejci s i30 a Ceedem stovnávají s Octavií, tedy autem o propastných 300 mm větším slouží jen k oklamání zákazníků při cenovém porovnání. Ano, korejci jsou levnější. Naprosto logicky, když nabízejí podstatně menší auto. Pokud se budou porovnávat s Fabií, budou zase výrazně dražší.
Rosťo, níže popisuji svojí návštěvu autosalonu Kia. Nesouhlasím s Tvým názorem, že je Ceed lepší než Rapid. Ano, Rapid je levně udělané auto, nicméně poctivě do detailu provedené a promyšlené, všechno tam funguje tak, jak jsme v Evropě zvyklí. Kia je taková ... nevím jak to říct, nedomyšlená, nedotažená, celkem to vypadá obstojně, ale působí to, jako kdyby to konstruovaly malé děti. Totálně tam chybí cit pro detaily a jejich sladění do uživatelsky příjemného funkčního celku.

Josef Konvalinka
15. srpna • 20:52

Jenom blázen by porovnával Octavii s Mondeem a Passatem. Od toho má škodovka přece Superb. Octavia je a vždy bude nižší střední a do té kategorie patří Ceed. Do dnešního dne jsem nepochopil, proč škodovka vecpala mezi Fabii a Octavii Rapida. Asi aby se bylo kvůli čemu na těchto fórech hádat:-D:-D:-D.

Rosťa
23. června • 12:23

Kvalitnější je Cedd, ale Rapid je při dobrém zacházení daleko trvanlivější. Podobnou zkušenost mám s prodejcem Hyundai. Když jsem okukoval Genesis, tak to vypadalo, že ta kočka která byla na salónu je součástí auta. Jakmile jsem přešel k i30, tak za mnou poslala kolegu v montérkách.

Evžen Suchý
23. června • 12:49

A není trvanlivost jedním z parametrů kvality? Já jí vnímám dokonce jako zásadní faktor. Takže pokud je Rapid trvanlivější, je jednoznačně kvalitnější, ne?

Mirek
23. června • 15:17

Lépe udělaný, promyšlený... Rapid je co nejlevněji udělané a ošizené auto, zkrátka technika co dům dal, tak, aby vypadalo lépe, než ve skutečnosti je. Je to tak konkuret maximálně Dacie Logan, C-Elysée, Renaultu Fluence, s kterými se porovnává http://www.auto.cz/srovnani-renault-fluence-... ... ale ty jsi zjevný škodovácký odborník a tak chceš překabátěný Golf, Octavii, také strkat asi mezi Mondea, Mazdy 6, Passat, C5...
Doufám, že následovník Rapida již takový nebude, alespoň to tak zatím vypadá.
Kamarád před asi dvěma roky řešil u Rapidu problém, že za jízdy slyše zezadu jakoby šplouchání vody a stále nemohl přijít na to, čím to je. Potom ho napadly dveře a povytáhl gumové těsnění na spodní stravě dveří. Povídal mi, že se na něj vyvalilo odhadem 3 litry vody, těsnění překrývalo odtokové otvory zadích dveří. Promyšlené řešení, simply clever. V servisu mu to upravovali, ať se mu tam nehromadí voda.

Evžen Suchý
23. června • 15:33

Daleko raději budu mít překabátěný Golf nebo Passat, než překabátěnou i30.
Osobně nemám s provedením Rapidu žádný problém, je to levné auto, které dobře funguje. To mne absolutně neuráží. Já jsem sice jiná cílová skupina, ale z pohledu automobilky je to úspěšný model, tak proč bych k tomu měl paštikovat?

Mirek
23. června • 17:47

Rapid není překabátěny Golf, špatně čteš, to je Octavia a ta je zástupce stejné třídy jako Ceed, i30, 308, C4, Focus, Civic, Mazda 3, Auris, Corolla, Astra, Megane..., Rapid je levné auto a já s nim nemám žádný problém. Problém mám jen s lidmi, kteří se hloupě snaží tvrdit, že Rapid je zástupcen nižší střední třídy, že Octavia je střední třída a Superb vyšší střední třída. Vždyť paštikuješ.

Rinspeed
21. července • 18:58

Samozřejmě že je Rapid patří do nižší střední třídy.
Samozřejmě že Octavia patří do střední třídy.
Samozřejmě že Superb patří do vyšší střední třídy.ShittyGo - mini
Fóbie - kompakt
Rapid - nižší střední
Koktávka - střední
Superblb - vyšší středníCO PŘESNĚ na tom nechápeš?

Petr
23. srpna • 9:02

:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Evžen Suchý
23. června • 18:11

Tak tyhle starosti ti závidím. Rozčilovat se nad tím, kdo kam auto řadí. To jsi šťastnej člověk

Mirek
23. června • 18:47

Já se nerozčiluji, jen mě překvapuješ, jak tady tvrdíš hlouposti a potom ještě napíšeš tuhle pitomost. Běž si hrát na písek, kamárádi tam na tebe již čekají.

Kladina
23. června • 19:58

Mirku, když čtu tvoje příspěvky tak se nemůžu ubránit dojmu, že máš v palici nasráno...
Dochodil jsi alespoň základku?

Mirek
23. června • 20:10

Já ano a ty? A máš něco k tématu, nebo jen tak trolíš pro svou zábavu.

Rosťa
23. června • 19:54

Pokuď vím tak Oktávka je jen u nás (převážně laickou veřejností) řazena do nižší střední třídy. V celé civilizované Evropě je řazena do střední třídy viz Jato. Bohužel většina zastánců korejců nevidí to, že tam kde i30 a Ceed většinou končí (cenově), tam Oktávka pomalu začíná. Oktávka v nejlepších výbavách se může postavit konkurenci, kterou nemají Ceed a i30 ani na dohled (A3, Lexus CT, Impreza atd.). Toto je hlavní důvod proč porovnávat Ceed a i30 s Oktávkou nemá cenu.

Mirek
23. června • 20:42

A co takového nemá i30 a Ceed ani na dohled, že kvůli tomu je Octavia něco extra. Srovnávat Octavii s Lexusem a s A3.., to muže opravdu jen škodafil zoufalec. To řazení do tříd je právě obráceně, tady ho podsouvá Škoda (řazení do tříd dává výrobce), kdežto ve světě je normálně v nižší střední třídě, ale i u nás je řazena do nižší střední, když to vytvoří soudní lidé.
http://www.auto.cz/cesky-trh-unoru-2018-segm... ...
Nebo je třeba vědět alespoň základy, podle kterých se auta řadí do tříd, přestože se s každou generaci auta zvětšují a stejně to za chvíli nebude platit.
https://www.metro.cz/vite-do-jake-kategorie-pa... ...
Jen pro formu délka Octavie je 4667mm
Já Octavii a i30 a Ceed nesrovnávám, to tady dělají ti, kterým na to odpovídám, kteří napíši, že je Octavia střední třída. A kam potom patří Superb?

Milan Kubů
23. června • 23:55

A to Mirku myslíte jako seriózní zdroje? Deník Metro citující společnost Médea Research, tedy PR agenturu firmy Hyundai ČR. Ve Vašem případě je asi jakákoliv pomoc marná.
Nevím jak Vy, ale já při výběru auta vůbec třídu nesleduji, řídím se tím, koho a co budu vozit.
Mimochodem - pro zatřiďování vozů neexistuje žádná oficiální metodika, určuje si jej výrobce popřípadě dovozce.
Vzhledem k tomu, že to má nulovou výpovědní hodnotu a nulový vliv na chování zákazníků tak mi přijde směšná Vaše zarputilost, se kterou se tady 2 dny snažíte diskutujícím vnutít, že je to na našem trhu zatříděno špatně.
Jedinou oficiální statistikou v ČR je statistika zveřejňovaná Sdružením dovozců automobilů a tam je Octavia ve střední třídě.
Takže se klidně rozčilujte a hádejte, co s tím naděláte asi tušíte sám....

Mirek
24. června • 19:16

To jsem netušíl, že při sporu se škodováky se musí vždy ustoupit a že tyto rozměry, délky, jsou informací PR agentury Hyundai, asi pro zahnání nepřítele do úzkých. :-D
Je tam něco, co není pravda? Který zdroj je dle tebe seriozni. Já jen dal odkaz na zdroj, který to popisuje a je mi jedno, jestli to bude například Blesk, když to bude pravda. Marná pomoc je lidem jako tobě, kteří neřeší jestli někdo lže, ale jestli je dle něj zdroj seriozní a na základě toho soudí lidi. A kdybys uměl číst, tak jsem to s tím, že u nás auto řadí do tříd Škoda (SDA) napsal zrovna v tom příspěvku, který se ti nelíbí a ty mi tu informaci napíšeš zpět jako světový objev. Pokud se budeš zajímat, tak to kritérium s délkou existuje, ale není to dogma a není závazné, jak jsem také napsal. A také jsem napsal, že auta ve třídách tyto kritéria přerůstají. Například před více než deseti léty byla nezávazná hranice vyšší střední třídy 4500 mm, takže bychom tam dnes měli skoro všechna auta z nižší střední třídy. Doufám, že tenhle zdroj již není závadný https://auto.idnes.cz/auta-a-jejich-tridy-kdo-j... ...

Tady je to pěkně rozebráno a sám tajemník SDA Tunkl řadí Octavii do střední třídy, ale není to schopen odůvodnit, jen tím, že v nižší střední třídě by byla jasně největším modelem. To je teda pádný důvod k popukání. Máš tam napsáno i to s tím mezigeneračním růstem, že by bylo potřeba kriteria jasně stanovit a že i tiskový mluvčí přiznává, že Octavia není typická střední třída..... Přečti si diskuzi a dodatečně všem alespoň vynadej.
https://www.autorevue.cz/tridni-boj-jak-se-deli-au... ... Kdyby do střední třídy SDA zařadili Fabii, tak tady budeš asi vzlykat nadšením, přece neexistují, dle tebe, žádná závazná kriteria, že se Fabia může klidně poměřovat například s Mazdou 6 a oháněl by ses tím, že ji tam přece výrobce zařadil a měl bys pravdu. :-D A jako dalšímu musím napsat, že tím, že zde vyjádřím svůj názor, se nerozčiluji, jen se snažím dotyčné upozornit, že Česko není pupkem Evropy, natož světa, aby určovalo, jak se co dělá a kam se co řadí.
Auto si vybírám dle svých potřeb a jakákoli kritéria jsou mi ukradená, ale také netvrdím, že své auto chci porovnávat s "Rollce-Roycem".
S fanatiky škodovky nenadělám opravdu nic, to je pravda, ale pokud chci něco porovnávat, tak nebudu tvrdit, že Rapid je konkuret pro porovnání s Focusem a Octavia s Passatem. To je docela trapné, nezdá se ti? A já tohle tady nezačal.
Nezapomeň všechny periodika o autech upozornit na to, že Octavii mylně řadí do nižší střední třídy. Mi jsi to již dal jasně najevo.

pacho
23. června • 5:46

cudzinec vytiahol kombíky len preto, aby bolo jasné, že octávia ani náhodou nepatrí do strenej triedy, a vôbec nie je iný level oproti konkurencii. Octávia, pokiaľ sa nepletiem sa nevyrába v prevedení HB, prišlo mi nefér porovnávat LB s HB, tak som dal do porovnania porovnateľné autá z nižšej strednej triedy.

Mirek
22. června • 22:47

Kolik cm musí být dle tebe auto dlouhé, aby šlo porovnávat s Octavii? :-D To je opravdu vážný argument, délka auta. Nemusí vlastně mít tedy žádné dobré vlastnosti, stačí aby bylo pořádně dlouhé. :-D
Ty máš dokonce problém s cizinci. Ty mu nerozumíš, nebo proč to tady vytahuješ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
11. října • 19:53

Rosťa má nízké IQ, a tak má problém se Slovenštinou. Je to pro něj cizí řeč.
Ale udělal si radost, zadlužil se a koupil si na splátky Trapida - a teď dělá haura. :-D:-D:-D

Rosťa
22. června • 23:17

S cizinci opravdu na rozdíl od většiny Čechů problém nemám. Měl jsem to napsat do uvozovek. Chtěl jsem říci, že článek nebyl o Ceed SW, takže někdo nemusí vytahovat rozměry kombíku. Já neporovnávám co je lepší, kvalitnější či hezčí. Jen chci říci že Ceed hatchback je jiný typ auta než Oktávka. Mně se Ceed líbí a dokonce už jsem ho zamaskovaného viděl nazivo jet asi před 4 měsíci na Slovensku.

mikes
24. června • 15:23

Namahas se marne, proste natvrdli lide nepochopi ze kdyz je jedno auto o 30cm delsi tak tech 30cm neni vyrobeno ze vzduchu, tudiz to taky neco stoji ale taky neco prinasi. Srovnavat to je jako srovnavat hodinky a holinky, nejaky spolecny zaklad tam je ale...

Mirek
22. června • 23:31

Jen drobnost, ostatní verze Ceedu budou následovat, nezůstane to jen u HB, přijde kombi a shooting brake. Potom budou snad skoro srovnatelné i karosářské verze.

Mirek
22. června • 19:35

Co to je za hloupost, porovnávat s obdobně velkým autem. Která to auta jsou? Nepodléháš také názoru, že Octavia je střední třída a tedy Passat, Mazda 6, Mondeo.., ale to je tvou řečí naprosto jiný level.
Jsou to auta stejné třídy, tak nepiš hlouposti o jiném levelu. V čem je jiný level, že má zadní cestující o 5 cm před koleny více místa, že pokud si nezaplatíš lepší verzi, tak máš vlečnou nápravu, nebo že interiér je docela ve tvrdém plastu, případně, že za srovnatelnou výbavu si budeš muset o Octavie výrazněji připlatit? V čem ten jiný level spatřuješ, kromě toho, že ne všichni se každý týden stěhují kompletně na chatu a zpět, aby potřebovali obrovský kufr.

Rosťa
22. června • 22:09

Nemám pocit, že u Oktávky se musí více připlatit. Když je člověk šikovný, tak koupí Oktávku L&K 1.8 za 610 tisíc a výbavu má daleko lepší oproti Ceedu za 530 a navíc si můžeš doplnit věci co do Ceedu nejdou koupit. Neříkám, že ji máte porovnávat s auty střední třídy. Pro mne je k Ceedu konkurent 308, Tipo, Megane či Astra a světe div se i Rapid. Každý ať si koupí co chce a hlavně ať je s tím spokojen a dojede vždy v pořádku.
Jen nechápu všechny (hlavně zastánce korejců) co porovnávají pindíky s Oktávkou. Proč si netroufnou vytáhnout pindíka na špičku dané třídy?

Niemand
25. června • 7:35

A zas porovnávanie cenníkovej a nejakej ceny. A aj tak je tam rozdiel 20%, za čo už zas môžem isť o triedu vyššie a zobrať lepšie auto, len menej vybavené. Nehovoriac o tom, že Ceed v kombíku je konkurent Oktavky. V Kii nemôžu za to, že v Škode sa rozhodli miesto hatchu v C segmente zaplniť niečim na úrovni Dacie. Proste ak chcem hatch a nie low-cost tak u škody nie je z čoho vyberať.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
25. června • 11:29

Neporovnávám nějakou cenu, ale cenu co mi kdo nabídne. Navíc v Ceedu a i30 je daleko méně vnitřního místa. A není to jen o rozvoru. Bohužel Hyundai a Kia nafoukli kufr na úkor délky vnitřku, tak aby aspoň konkurovat velikostí kufru. Já netvrdím, že jsou špatná či dráhá auta, ale nejsou přímá konkurence Oktávky ale Rapidu. Zkuste zajít na diskuze amatérů kde probírají jaké auto koupit do rodiny. A většinou se to točí kolem toho, zda Rapid, i30, Ceed, Astru, Megane či 308.

Alex
26. července • 23:10

Nezlob se na mě, ale plácáš nesmysly.
Nemusíš ani porovnávat Rapida s nejnovějším Ceedem - stačí si vyzkoušet končící generaci a uvidíš, že Tvoje srovnání s Rapidem je opravdu mimo mísu. Kvalita auta je prostě úplně jinde.
Stačí jen krátká jízda po městě, přejezd několika výmolů a okamžitě poznáš ten rozdíl v kvalitě jízdy. Je opravdu citelný. A interier to samé. Úplně stačí poslechnout si standardní audio.
A co teprve nejnovější generace Ceedu... .

Petr
23. srpna • 8:51

Kdo tomu nerozumí, asi to porovnává podle ceny.. Ale je jasné, že se auta musí porovnávat podle třídy. Jen prosím CEED a KIU moc nevychvalujte. Nám vydržel CEED 50tisíc km a od té doby už u nás žádný korejec nemá místo. S jiným autem se nám to nikdy nestalo..

memo
24. června • 13:42

Octaviu L&K za 610tis Kč? :-D
Ok, 1.4 stoji 666tis, 1,8 stoji 710tis.
Kludne si mozeme cucat ceny z prsta a “diskutovat” ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
24. června • 16:04

1.8 L&K je za 689. 000 a když si dáš práci, tak ukecáš 12% dolů. A to asi podle tebe dělá kolik?

Polsonside
23. června • 13:26

Kdyby ses o tot auto více zajímal, tak tu nemůžeš tvrdit hlouposti. Rapid není přímým konkurentem Ceeda. Tím byla ze strany škoda vždy Octavia a ta rozhodně není větší.
Vede pouze ve velikosti kufru oproti HB, který ale má zase více místa na sedačkách a verze kombi už je na kufr dokonce větší. Můj starší Ceed má větší/dělší rozvor rozchod oproti Octavia I. Přestaňte tu vaší Octávii už cpát někam kam nikdy nepatřila. A mimochodem ta lepší výbava tkví v čem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
23. června • 16:45

Když jsou ty Vaše Ceed a i30 lepší než Oktávka, tak proč se te da prodávají méně? Jezdím dost do zahraničí a nikdy jsem tam neslyšel, že by Ceed a i30 považovali za konkurenty Oktávky.

LOL
11. října • 19:49

protože škodifkář Rosťa kupuje zásadně škodifku? :-D

Mirek
22. června • 22:41

Já neporovnával Octavii s ... pindíky si začal poměřovat ty svým příspěvkem. Tím vyjmenováním, co je dle tebe konkurent, tak to jsi mě velice rozesmál s Rapidem. Má ho můj známý, vyzkoušel jsem si ho a doporučuji ti, abys příště nechal bujnou fantazii v klidu odpočívat. A co je tedy konkurent Octavie, když tedy ne žádné auto nižší střední třídy? Novou Octavii L&K za 610 tisíc? Tak jsem se zasmál a můžeš pokračovat. Vzhledem k tvému projevu je jasné, že jsi předpojatý k čemikoliv z východu. Jako mnoha dalším škodafilům, ne majitelům škodovek, ale těm, kteří fanaticky zastávají názor, že škodovky jsou nadauta, musím napsat, že jsem nikdy nevlastnil a nevlastním žádné auto H+K, ale také nejsem slepý a vidím, co kdo vyrábí, v jaké kvalitě a za jakou cenu. Nejsem fanatik jako ty.
Na které to auto od Škody chceš to porovnání? Nebo máš snad na mysli jinou automobilku, když píšeš něco o špičce třídy? Nevšiml sis, že jsi tímto opět začal porovnávat pindíky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rosťa
22. června • 23:02

Nepsal jsem, že není v nižší střední třídě konkurent pro Oktávku. Typickými konkurenty pro Oktávku jsou Civic sedan či Toyota Corolla. Pokud umíš chodit v obchodě, tak usmlouváš u škodovky deset až patnáct procent dolů.Mně se v Rapidu jezdí dobře a plně vyhovuje mým potřebám.

zemanko
6. září • 11:27

okráfka je derivát volkswagenu Corolla a Honda su originaly takze porovnávať iba ak techniku volkswagenu...:-D aj to sekundarnu..techniku...

Mirek
22. června • 23:24

Takhle můžeš argumentovat i u jiných automobilek, usmlovat cenu. Kde jsi přišel na to, že zrovna Civic a Corolla.
Corolla je sedan s vlečnou nápravou s minimem možností volby. Buď s atmosférickým motorem 1,33 l s manuálem, nebo 1,6 l s manuálem, nebo automatem. Tohle má být konkurent? Spíše máš na mysli Auris, ale to je normální auto nižší střední třídy, nic co by mělo být vyjímečného oproti jiným autům této třídy.
A Civic, snad jen divokým vzhledem, jinak v čem je dle tebe jiný, aby mohl být konkurent oproti jiným autům této třídy. Napadá mne již jen motor 1,5 l turbo, ale to májí i jiné automobilky.
Zrovna 308 SW je konkurent pro Octavii vzhledem k velikosti kufru ve verzi kombi, ale jen pro lidi, ktří považují objem kufru za nejlepší vlastnost auta.
Když jsem přesedl ze svého Focusu do Rapidu, tak to bylo skoro jako sešup do Trabantu (materiály, jízda, pohodlí). Tím v žádném případě nechci zrovna říci, že je to šmejd, ale na auta nižší střední třídy to nemá ani omylem.

Rosťa
22. června • 23:52

Corolla je právě typický přímý konkurent Oktávky a to jak vnějšími rozměry, tak i vnitřními rozměry. A jen tak mimochodem Corolla sdílí stejnou podvozkovou platformu s Avensisem a tu torzní příčku má z Aurisu.
80% řidičů stejně nepozná rozdíl mezi torzní vlečnou a víceprvkovou nápravou. A při mezních situacích může navíc nezkušeného řidiče nedotáčivost viceprvkové nápravy nepříjemně zaskočit (neví jak reagovat).

Mirek
23. června • 14:22

Auris má zadní nápravu víceprvek, jen základní verze s 1,33 VVT-i a 1,4D má torzní příčku. Nevím kde na tu hloupost někteří místní chodí, že Auri má jen torzní příčku, nedávno jsem to také jednomu vysvětloval. Například tady si to můžeš přečíst http://www.auto.cz/test-toyota-auris-1-2t-ac... ...
Tak já to poznám a je to hloupá obhajoba vlečky. Vyzkoušel jsem si i Octavii s oběma nápravami a bylo to dobře rozeznatelné zvláště na naších super "hladkých" okreskách. V mezních situacích je právě víceprvek lepší, než jízda na "trojkolce" navíc, když je silnice nerovná. Rozhodně je auto s víceprvkem lépe ovladatelné, neboť se kola stála drží silnice. Prosím tě, kde na tyhle názory chodíš, to skoro zavání škodováckou masáží, když do Octavie dali vlečku, jak to najednou bylo skvělé řešení a přesvědčovali, že skoro nic lepšího nemůže být. Najednou zmizela výhoda víceprvku, na který poukazovali u druhé generace Octavie.

mikes
24. června • 15:19

Nepise ze ma jen torzku, ale ze torzka je pouzita z aurise. Mas problem s pochopenim textu nebo logikou?

Mirek
24. června • 17:32

Naprosto logické, stejná podvozková platforma s Avensisem, ale torzní příčka je z Aurisu. Takže není stejná platforma s Avensisem, když už jsme u te logiky? Ano jistou část jsem špatně pojal, a co ty, také máš problém s pochopením textu a slogikou? Corolla má přední nápravu z Avensisu a zadní ze základního Aurisu s torzní příčkou, takto je to správně. Podvozková platforma není z Avensisu, je to tedy samostatná platforma.

mikes
25. června • 18:33

No jasně že to je logické, platforma je platformou od toho že má různé varianty. Toyoti platforma umožňuje zástavbu jak jednoduché nápravy tak multilink, to není tak že vyrobili dvě auta která spolu nemají nic společného, akorát ze Avensis podaroval Aurisu přední nápravu...

Olip
22. června • 22:14

Souhlasím s tebou.

Aladin
22. června • 15:12

O 10-15% levnější než Hyundai. Nic neočekávaného. Jsem zvědav na prodeje, interiér vypadá fakt dobře.

Niemand
25. června • 7:24

No a u nás je nova i30 ešte lacnejšia. Takže ak nemáš cenník pre ČR, tak je to neporovnateľné.

Skeptik
22. června • 15:01

Bohužel článek je jasný clickbait. Slovenský ceník má pro českého čtenáře minimální hodnotu - český a slovenský dovozce působí na odlišných trzích a mohou používat zcela odlišnou prodejní strategii (viz Hyundai). First edition navíc není plná výbava, ale vstupní verze s dobrou výbavou, která časem bude nahrazena (chybí vyhřívaní zadních sedadel, větraná přední sedadla, prosklená střecha...).

ŠkAt
22. června • 14:56

no stejně jako nejprodávanější české auto anebo ne? :-D:-D:-D

Tesa35
22. června • 19:25

A k cemu by mi to bylo? Jen kupa problemu a pojezdeni tradicne podprumerne. Nikdomu nechci slapat po subjektivnim stesti, ale dane auto mi pripada ptakovina. :-/

Tonda
24. června • 18:56

Kia mi nesedi ale podprumerne nejezdi. Podprumerne jezdi RAPID a vse od DACIA a trojkova Octavia taky zadna slava, horsi nez ta Kia...

Doporučujeme

Články odjinud