Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme počkat, ty slovenské jsou již k dispozici. Základ v přepočtu vychází na zhruba 360.000 korun.

Český ceník nové generace kompaktní Kie by měl být dostupný někdy v srpnu, abychom si však udělali představu o tom, co nás čeká, stačí nakouknout k východním sousedům. Slováci už totiž ceník pro jejich trh mají, a to jak ten standardní, tak i akční. Protože ale není akce nijak časově omezená, zaměřím se pouze na výhodnější ceny, které jsou oproti standardním nižší o 600 eur (asi 15.500 Kč).

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

Nabídka zahrnuje čtyři linie, z nichž ta nejdostupnější (Amber) začíná s motorem 1.4 MPi/73 kW na 13.990 eurech, což je v přepočtu zhruba 360.000 korun. Základní výbava zahrnuje šest airbagů, systém sledování pozornosti řidiče, asistent dálkových světel, udržování v jízdním pruhu, omezovač rychlosti, halogenové světlomety, patnáctipalcová kola s velkoplošnými kryty, dojezdovou rezervu, manuální klimatizaci, tempomat, rádio s pětipalcovým displejem, multifunkční volant nebo handsfree sadu.

Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

Linie Silver je o 700 eur (asi 18.000 Kč) dražší. Oproti Amber má navíc například přisvěcování do zatáček, o palec větší kola s velkoplošnými kryty, zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, USB port v přední přihrádce, a připlatit si můžete za paket Silver. Stojí 500 eur (asi 13.000 Kč) a jeho součástí jsou například vyhřívaná přední sedadla a volant nebo litá 16palcová kola.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Cenový odskok mezi liniemi Silver a Gold je vyšší než v předchozím případě. Za 16.190 eur (asi 419.000 Kč) dostanete kompletní paket Silver, dvouzónovou automatickou klimatizaci, impulzní ovládání předních oken, v kombinaci s automatem také výdechy klimatizace pro zadní sedadla či automatické odmlžování předního skla.

Otevře se vám i cesta k dalším paketům – projekční LED světlomety stojí 590 eur (asi 15.300 korun), rádio se sedmipalcovým displejem stojí 390 eur (asi 10.000 Kč), a za navigaci s osmipalcovým displejem dáte 790 eur (asi 20.400 Kč). Pakety s rádiem a navigací pak logicky nelze kombinovat.

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Nabídku završuje výbavou našlapaná linie First Edition, která je dostupná s motorem 1.4 T-GDI/103 kW a silnějším nafťákem 1.6 CRDi (100 kW). Stojí nejméně 20.490 eur (asi 530.000 Kč). Ceed vás upozorní na dopravní omezení, má diodová světla, navigaci, litá 17palcová kola, bezklíčové odemykání a startování, přístrojový štít Supervision či parkovací kameru. Připlatit si u něj můžete pouze za metalízu, jejíž cena je pro všechny linie shodná (500 eur, asi 13.000 Kč).

Kia Ceed - technická data a ceny na Slovensku
Motor 1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CDRi 1.6 CRDi
Převodovka 6M 6M 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1398 998 1353 1598 1598
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 74/6000 88/6000 103/6000 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 134/3500 172/1500-4000 242/1500-3200 280/1500-2750 (300/1500-2500) 280/1500-3000 (320/2000-2250)
Maximální rychlost [km/h] 183 190 210 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 11,1 8,9 (9,2) 10,9 10,2 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 5,4 5,6 (5,5) 3,8 (4) 4 (4,2) 
Cena Amber [€] 13.990 - - 17.290 -
Cena Silver [€] 14.690 15.690 16.590 17.990 -
Cena Gold [€] 16.190 17.190 18.090(19.890) - 19.890(21.690)
Cena First Edition [€] - - 20.490(22.290) - 22.290(24.090)
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek