Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme počkat, ty slovenské jsou již k dispozici. Základ v přepočtu vychází na zhruba 360.000 korun.

Český ceník nové generace kompaktní Kie by měl být dostupný někdy v srpnu, abychom si však udělali představu o tom, co nás čeká, stačí nakouknout k východním sousedům. Slováci už totiž ceník pro jejich trh mají, a to jak ten standardní, tak i akční. Protože ale není akce nijak časově omezená, zaměřím se pouze na výhodnější ceny, které jsou oproti standardním nižší o 600 eur (asi 15.500 Kč).

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

Nabídka zahrnuje čtyři linie, z nichž ta nejdostupnější (Amber) začíná s motorem 1.4 MPi/73 kW na 13.990 eurech, což je v přepočtu zhruba 360.000 korun. Základní výbava zahrnuje šest airbagů, systém sledování pozornosti řidiče, asistent dálkových světel, udržování v jízdním pruhu, omezovač rychlosti, halogenové světlomety, patnáctipalcová kola s velkoplošnými kryty, dojezdovou rezervu, manuální klimatizaci, tempomat, rádio s pětipalcovým displejem, multifunkční volant nebo handsfree sadu.

Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

Kia testuje třetí verzi Ceedu. Takto vypadá maskovaný shooting brake

Linie Silver je o 700 eur (asi 18.000 Kč) dražší. Oproti Amber má navíc například přisvěcování do zatáček, o palec větší kola s velkoplošnými kryty, zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, USB port v přední přihrádce, a připlatit si můžete za paket Silver. Stojí 500 eur (asi 13.000 Kč) a jeho součástí jsou například vyhřívaná přední sedadla a volant nebo litá 16palcová kola.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Cenový odskok mezi liniemi Silver a Gold je vyšší než v předchozím případě. Za 16.190 eur (asi 419.000 Kč) dostanete kompletní paket Silver, dvouzónovou automatickou klimatizaci, impulzní ovládání předních oken, v kombinaci s automatem také výdechy klimatizace pro zadní sedadla či automatické odmlžování předního skla.

Otevře se vám i cesta k dalším paketům – projekční LED světlomety stojí 590 eur (asi 15.300 korun), rádio se sedmipalcovým displejem stojí 390 eur (asi 10.000 Kč), a za navigaci s osmipalcovým displejem dáte 790 eur (asi 20.400 Kč). Pakety s rádiem a navigací pak logicky nelze kombinovat.

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Nabídku završuje výbavou našlapaná linie First Edition, která je dostupná s motorem 1.4 T-GDI/103 kW a silnějším nafťákem 1.6 CRDi (100 kW). Stojí nejméně 20.490 eur (asi 530.000 Kč). Ceed vás upozorní na dopravní omezení, má diodová světla, navigaci, litá 17palcová kola, bezklíčové odemykání a startování, přístrojový štít Supervision či parkovací kameru. Připlatit si u něj můžete pouze za metalízu, jejíž cena je pro všechny linie shodná (500 eur, asi 13.000 Kč).

Kia Ceed - technická data a ceny na Slovensku
Motor 1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CDRi 1.6 CRDi
Převodovka 6M 6M 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1398 998 1353 1598 1598
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 74/6000 88/6000 103/6000 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 134/3500 172/1500-4000 242/1500-3200 280/1500-2750 (300/1500-2500) 280/1500-3000 (320/2000-2250)
Maximální rychlost [km/h] 183 190 210 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 11,1 8,9 (9,2) 10,9 10,2 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 5,4 5,6 (5,5) 3,8 (4) 4 (4,2) 
Cena Amber [€] 13.990 - - 17.290 -
Cena Silver [€] 14.690 15.690 16.590 17.990 -
Cena Gold [€] 16.190 17.190 18.090(19.890) - 19.890(21.690)
Cena First Edition [€] - - 20.490(22.290) - 22.290(24.090)
TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků