Kia Ceed už má české ceny. Základní motor je i v nejvyšší výbavě

Nový Ceed přijíždí na český trh zároveň jako hatchback i kombi. Praktičtější varianta právě dnes začala sjíždět z výrobní linky.

Kiu Ceed už jsme měli možnost vyzkoušet na portugalských prvních jízdách, kde se nám její jízdní projev zalíbil a zanedlouho své dojmy porovnáme s realitou českých silnic. V žilinském závodě se vyrábí déle než měsíc, nyní si už novinku lze objednat na českém trhu. Třetí generace populárního vozu nižší střední třídy se zbavila apostrofu v názvu a zatím přijíždí ve dvou variantách, jako hatchback a kombi SW.

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

První jízda s Kiou Ceed: Má povedený motor a myslí se i na řidiče

Obě verze mají na výběr ze pěti motorizací. Základem je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 73 kilowattů. Další dva zážehové motory jsou přeplňované. Litrový tříválec nabídne 88 kilowattů. Čtrnáctistovku s výkonem 103 kilowattů už lze kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Novou vznětovou šestnáctistovku lze rovněž koupit s dvouspojkovou převodovkou, ale jen v případě silnější verze se 100 kilowatty.

Kia Ceed: Srovnání rozměrů hatchbacku a kombi
Model Kia Ceed hatchback Kia Ceed SW
délka (mm) 4310 4600
výška (mm) 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650

Kombinace stupňů výbavy a motorizací je jak u hatchbacku, tak u kombi shodná. Vždy platí, že za větší zavazadelník si připlatíte 25 tisíc korun. Základní výbava Comfort startuje na 379.980 korun. K dispozici je krom atmosférické jednotky i s přeplňovaným tříválcem a slabší verzí vznětového motoru.

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

V žilinské automobilce už z pásů sjíždí nový Ceed. Kiu to stálo skoro 8 miliard

Ve standardní výbavě nechybí projektorové světlomety, denní LED svícení, patnáctipalcové plechové disky kol, manuální klimatizace, elektrická všechna čtyři okna, pětipalcový displej infotainmentu s bluetooth či tempomat. Připlatit si lze za paket Plus s mlhovkami či koženým volantem a řadicí pákou. Právě paket Plus má ve standardu akční verze Cool dostupná od 384.980 korun, která ještě přihazuje šestnáctipalcové lité disky. K dispozici však už není s dieselovým motorem.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Nejvyšší stupeň Exclusive pak otevírá brány pohonných jednotek dokořán. Jedině tak je možné pořídit si přeplňovanou čtrnáctistovku či silnější dieselový motor, tedy i dvouspojkovou převodovku. 

Kia Ceed hatchback - technická data a ceny
Motor 1.4 CVVT 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Převodovka 6M 6M 6M (7DS) 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1398 998 1353 1598 1598
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/6000 88/6000 103/6000 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 134/3500 172/1500-4000 242/1500-3200 280/1500-2750 280/1500-3000 (320/2000-2250)
Maximální rychlost [km/h] 183 190 210 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 11,1 8,9 (9,2) 10,9 10,2 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 5,4 5,6 (5,5) 3,8 (4) 4 (4,2) 
Cena Comfort [Kč] 379.980 404.980 - 474.980 -
Cena Cool [Kč] 384.980 409.980 - - -
Cena Exclusive [Kč] 419.980 444.980 474.980 (514.980) - 524.980 (564.980)

 

Kia Ceed SW - technická data a ceny
Motor 1.4 CVVT 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Převodovka 6M 6M 6M (7DS) 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1398 998 1353 1598 1598
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/6000 88/6000 103/6000 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 134/3500 172/1500-4000 242/1500-3200 280/1500-2750 (300/1500-2500) 280/1500-3000 (320/2000-2250)
Maximální rychlost [km/h] - - - - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 5,4 5,6 - -
Cena Comfort [Kč] 404.980 429.980 - 499.980 -
Cena Cool [Kč] 409.980 434.980 - - -
Cena Exclusive [Kč] 444.980 469.980 499.980(539.980) - 549.980(589.980)
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků