Kia Cee´d facelift: oficiální snímky jsou tu

Kia potvrdila, že modernizovaný Cee´d se světu představí letos ve Frankfurtu. A přidala k tomu několik nových nformací.

Zároveň neváhala a přihodila i několik snímků omlazené novinky v obou karosářských verzích, tedy hatchback a kombi. Je třeba uznat, že Kia se svým Cee´dem rozbila bank, její zdařilý kompakt nižší střední třídy boduje i u českých motoristů a omlazení tohoto modelu si tak zaslouží náležitou pozornost.

Dozorem nad modernizací byl pověřen šéfdesignér korejské automobilky Peter Schreyer. Příď může někomu připomínat třeba Ford Focus, zatímco trojúhelníková okénka v posledních sloupcích kombíku zase odkazují na některé Peugeoty, novinka se však danými modifikacemi přiblížila ostatním vozům značky včetně nastupujícího Sorenta. Úpravy ale vozu rozhodně prospěly a jeho vzhled posunuly blíže k etalonům moderních evropských automobilů dané kategorie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce se toho mnoho nezměnilo, ale Cee´d dostal zcela nově odladěné závěsy kol a systém start/stop pro verzi Eco-Dynamics, jenž alespoň na papíře pomůže redukovat dopady provozu na životní prostředí. Vzhledem k úpravám nárazníků se vůz v porovnání s předchůdcem prodloužil o 25 mm, interiér prošel omlazovací kúrou a dostal nové výbavové prvky. Nový je volant, změn doznal středový panel s novými autdiosystémy a dvouzónovou klimatizací. Přesto je třeba modifikovaný Cee´d skutečně brát spíše jako facelift než jako nový model.

Vznětový čtyřválec U2 s objemem 1,6 l byl opatřen technologií ISG, jež má za úkol další snížení spotřeby paliva, a novou šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Přední potkávací světlomety dostaly projektorovou techniku a ESP nyní slouží i jako zařízení usnadňující rozjezdy do kopce.

Odhalení kompletních specifikací se dočkáme nejzpozději za necelých šest týdnů, kdy se vůz představí na německé půdě ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Cee´d facelift
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků