Kia Carnival povýšila na luxus klasických limuzín. Nabídne víc prostoru i soukromí

Korejská značka posunula svůj minivan na další úroveň komfortu. Naznačuje to i samotné jméno novinky.

Kia letos předvedla novou generaci modelu Carnival jako GUV (Grand Utility Vehicle), které má spojovat prvky vozů kategorie MPV a SUV. Model působící především doma v Koreji a v USA (pod jménem Sedona) se však nyní rozhodla posunout k další kategorii vozů. Přichází tak varianta Hi Limousine.

Již vskutku komfortně a moderně vybavený minivan tedy míří k ještě váženější skupině zákazníků a chce nabídnout pohodlí a luxus klasických limuzín. Zvenku je nejpatrnější zvýšená úroveň střechy, rozšiřující prostor interiéru, kde na stropě najdete dodatečné ambientní osvětlení a výdechy klimatizace podobně jako v letadle. Boční prahy teď navíc usnadní nástup do kabiny.

Kia se pouští do vývoje nových armádních vozů. Použije i techniku z osobních SUV

Kia se pouští do vývoje nových armádních vozů. Použije i techniku z osobních SUV

Třetí řada sedadel Carnivalu Hi Limousine zůstává. Model odveze maximálně sedm pasažérů, jelikož druhá řada je tvořena dvěma oddělenými, pohodlnými křesly. O zábavu a ovládání funkcí vozu se postará velká 21,5palcová obrazovka umístěná na stropě za úrovní sedadel řidiče a spolujezdce. Soukromí podobně jako v limuzíně zase poskytnou dodatečné záclony.

Do výbavy luxusnějšího Carnivalu se dostávají systémy 2. úrovně částečně autonomního řízení, mezi kterými nechybí udržování jízdy v pruhu, detekce mrtvého úhlu, předkolizní varování s autonomním brzděním a další. Pro bezpečné vystupování z vozu se objevuje i Safe Exit Assist, který nedovolí otevřít dveře vozu, pokud je detekováno vedle projíždějící vozidlo.

Kia Stonic přijíždí ve sportovní výbavě GT Line. Ostřeji se crossover pouze tváří

Kia Stonic přijíždí ve sportovní výbavě GT Line. Ostřeji se crossover pouze tváří

Pod kapotou nové generace Carnivalu je k dispozici dvojice 3,5litrových benzinových šestiválců a rovněž 2,2litrový diesel, přičemž všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Lze očekávat, že tato nabídka bude k dispozici také u luxusní Hi Limousine verze.

Domácím trhem Carnivalu Hi Limousine je tedy Jižní Korea, kde právě startují prodeje. O rozšíření modelu na další trhy se zatím neví.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků