Kúpiť novú KIA Carens alebo nekúpiť ?Sám som majiteľom Kia Carens 2.0 CVVT, s manuálnou prevodovkou od roku 2009. Auto je spoľahlivé , ale má jednu zásadnú vadu a tou je spotreba. Či bolo auto nové , či malo 10000 km alebo 20000 km alebo 30000 km , spotreba mimo mesto , po dialnici při 110 až 120 km/h 8 litrov benzínu na 100 km , k deklarovanej spotrebe 6,6 l sa KIA nikdy nepriblížila .Som postarší člověk cez 55 rokov a mám najazdených cca 750 000 km , jazdil som autá od Škody105, Favoritu, Formanu, Felície, Opelu, Nissanu a rozdiel v spotrebe oproti TP nikdy nebol tak markantný a to som za mladi mával ťažšiu nohu. :)Problém je v riešení skrytej vady z dovozcom KIA a jej predajcom Emilom FreyomPostupujú nasledovným spôsobom :fáza 1. posielajú Vám návod ako úsporne jazdiť /pan Fára KIA centrála/fáza 2. chcú litrovať / zistiť skutočnú spotrebu Vašeho auto za Vaše peniaze/ , netuším prečo by sa mal zákazník podielať finančne na odstranení skrytej vadyfáza 3. zastrašovanie , Emil Frey uvádza, že dajú preskúšať Vaše auto a zaplatíte za to 20 000 Kč pokiaľ sa nepotvrdí , že má vysokú spotrebu. Nevedia uviesť akú dlhú dobu budete bez auta.V ČR je pravomocné rozhodnutie súdu , ktoré rozhodlo v prospech zákazníka , v tom , že spotreba auta v bežnej prevádzke sa nemá odlišovať od hodnôt uvedených v TP vozidla. V tejto časti rozsudok nebol zpochybnený ani Ústavným súdom ČR . Vysoká spotreba sa považuje za skrytú vadu a zákazník má právo na zľavu. Na okraj si pripomeňme prehraný súd v USA, kde firmy KIA a Hyundai sú povinní zaplatiť záklazníkom 775 miliónov dolárov , pretože uviedli chybné údaje o spotrebe. Doporučenie , kým si kúpite KIA Carens , dohodnite sa s predajcom, nech natankuje plnú nádrž, chodte na skúšobnu jazdu aspon 30 km, potom dotankujte, aspoň zistíte skutočnú spotrebu . Osobne by som si už KIU nekúpil.
Mám Kiu od roku 2008 a priemerná spotreba za tých zatiaľ 126000 najazdených km je obdobná tomu, čo je uvedené v špecifikáciách. Tak neviem - možno sa treba naučiť jazdiť?
8 litru na dvoulitr a mpvcko jde.Kupte si zafiru a budete mit stejnou spotrebu.
Jen další ohavnej korejec... :-))))
Toto auto sa mi paci, akurat mam dojem, ze je to auto skor porovnatelne so Chevrolet Orlando ako VW Tiguan... Aj cenovo to vychadza na urovni Orlanda...
Nikdo nějak neřeší, že je to kopie Zafiry Tourer
pozeram,ze bude mat ventilovane sedacky...wauw,v takom aute by som to teda necakal... inak dizajnovo vyborne,urcite lepsie ako renault,opel...
taky mě to překvapilo, nikde o tom žádná zmínky, nebýt té detailní fotce na tlačítkách okolo řadící páky
Asiati v tomhle ohledu už dlouho boří zažité zvyklosti, že speciální výbavu mají mít nejdříve drahé modely a teprve po mnoha letech je dostává i nižší třída. Začali to už Japonci se svými výbavovými balíčky v základu, pokračují v tom Korejci a budou to dělat určitě i Číňané. Ono to jsou totiž mnohdy věci (vyhřívání, chlazení, ale také různé navigace, USB porty, tlačítková ovládání, počítače...), které to auto výrobně už téměř neovlivní a je mnohdy dokonce levnější, když to nasekají do více modelů a více výbav než aby se s tím babrali zakázkově pro jeden kus. To jen evropské automobilky mají pocit, že na této výbavě musí zákazníka sedřít z kůže. Speciálně pak koncern VW, který sice umí udělat úžasné věci (a umí toho mnohdy i výrazně víc než asijská konkurence), ale v základu prodají auto skoro bez sedaček a slušná výbava to prodraží na dvojnásobek.Zajímalo by mne, jestli to je skutečně tím, že evropský zákazník na tohle členění výbav a dělení, co smí být v jaké třídě, skutečně slyší a vyhovuje to jeho pocitu zvyšování sociální prestiže, nebo jestli to je opravdu jen ojeb za strany výrobce. Za sebe říkám, že se mi to nelíbí a více mi vyhovuje mít rovnou v základu solidní komfort, ale vzhledem k tomu, že mé názory jsou až příliš často nekompatibilní s většinou, netroufnu si posuzovat ostatní podle sebe.
ventilacia by mala byt pri kozy standard....inak ventilovane sedacky ma optima,ma ich sorento,nova carens...ocakavam,ze pri facelifte ich teda dostane aj sportage.keby ich mala aj nova toyota rav4,tak by bola dokonala.
aj znalosť pravopisu by mala byť štandardom....
cisto pre tvoju informovanost, o tom preklepe viem,len som tu nechcel spamovat blbostami,ale tebe sa to podarilo,takze je to fuk....
Je krásný, když auto pěkně táhne vodcpodu a jen co člověk polechtá plyn vystřelí jak raketa. To je moc praktické při testování na letišti, při poskakování v zácpě na magistrále se mi to líbit přestává...
Tohle mě baví, když to vytahují Chrochtávkáři ve starých 1.9TDI... herda do zad a už mají pocit, že sprintují pod 8s :-D Samozřejmě přiznávám, že svezení v bavoráckém 3.0D mě na chvíli taky donutilo snít o naftě :-D
To jste asi nezkoušel benzínové verze. B-]
Pan redaktor je zřejmě chrochtofil, když nechápe, proč by si někdo do MPV kupoval benzínový dvoulitr. Ne každý totiž touží po dieselu, s věčně poruchovým a při výměně předraženým DPF. Ne každý je posedlý tím, aby jezdil za 5l/100 km a trhal asfalt při 1800ot. min. Zaplať pánbůh, že existují automobilky, co dělají auta s klasickým atmosférickým motorem a nevnucují turbo do všech motorů.
Tak tak. O víkendu jsem jezdil se starším Fordem. Měl 2.0 benzín šestiválec 66kw. To byla zvuková lahoda. Krása.
Lépe bych to nenapsal... taky je mi příjemnější benzínová atmosféra. Škoda jen, že je dementní evropská administrativa pomalu zabíjí...Bohužel už i Korejci budou přecházet na "mikroturba" u benzínů...
Ty turba budou stejně jako jejich karoserie a motory z modelíny:-) a "auta" budou v dostání v hračkárně:-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.