Kia Cadenza: konečně v celé kráse

Kia včera na domácí půdě v předpremiéře představila svůj zcela nový luxusní sedan. Konečně tak známe veškeré specifikace.

Vlajková loď Kia Cadenza v nabídce nahradí již deset let vyráběný model Opirus a na korejském trhu se bude prodávat jako K7, zatímco do USA vstoupí pod staronovým jménem Amanti. Pod taktovkou šéfdesignéra Petera Schreyera vznikl moderní, reprezentativní sedan klasického střihu s karosérií dlouhou 4 965 mm, jenž navazuje na studii KND-5 představenou na autosalonu v Soulu počátkem letošního roku.

Hned při prvním pohledu je jasné, že se designéři nebáli sebevědomých proporcí, ačkoli třeba vzhled masky chladiče jasně odkazuje na značkovou příslušnost. Také uvnitř pokračují čisté, ale veskrze moderní linie. Za zmínku stojí například prosvětlený dekorativní pás na obou stranách palubní desky opticky zabíhající až do obkladů dveří, bezklíčkové zamykání a startování (bude však třeba zřejmě vkládat transpondér vedle startovacího tlačítka) nebo couvací kamera s monitorem ve středovém zrcátku. Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, nabízí o 45 mm delší rozvor náprav (celkem 2 845 mm), což dává v kombinaci s prostorově hospodárnější zadní nápravou větší vnitřní prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza stojí na nové koncernové platformě Type-N s předním pohonem, kterou budou časem používat i další modely značky Kia. V porovnání s typem Opirus má být struktura karosérie tužší, ale zároveň o plných 130 kg lehčí.

Na výběr bude trojice příčně uložených zážehových motorů s výkonem od 165 do 295 koní (121, resp. 216 kW) kombinovaná s novou šestistupňovou převodovkou s automatickým ovládáním a možností sekvenčního řazení. Zlatou střední cestou bude přímovstřikový zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 201 koní (147 kW). Vrcholným provedením se však má stává vidlicový šestiválec 3,5 l s proměnným časováním všech ventilů CVVT, nejvyšším výkonem 295 koní (216 kW) při 6 600 ot./min. a točivým momentem až 338 Nm při 5 000 ot./min.

Nejvýkonnější Cadenza zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, průměrná spotřeba má být 9,36 l/100 km. Palivová nádrž pojme 70 l benzínu a zavazadelník pak 451 litrů bagáže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza oslaví svoji oficiální premiéru na autosalonu v Saudské Arábii jako vůz modelového roku 2011. Do prodejů v USA a Evropě nastoupí hned v lednu roku 2010 a další trhy mají následovat během prvního pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kia Cadenza
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků
Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Volvo S90 D4 Polestar (minitest)

Otestovali jsme Volvo S90 s prostřední dieselovou motorizací. Vyplatí se tovární "tuning" od Polestar?

9.  1.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků