Kia Cadenza: konečně v celé kráse

Kia včera na domácí půdě v předpremiéře představila svůj zcela nový luxusní sedan. Konečně tak známe veškeré specifikace.

Vlajková loď Kia Cadenza v nabídce nahradí již deset let vyráběný model Opirus a na korejském trhu se bude prodávat jako K7, zatímco do USA vstoupí pod staronovým jménem Amanti. Pod taktovkou šéfdesignéra Petera Schreyera vznikl moderní, reprezentativní sedan klasického střihu s karosérií dlouhou 4 965 mm, jenž navazuje na studii KND-5 představenou na autosalonu v Soulu počátkem letošního roku.

Hned při prvním pohledu je jasné, že se designéři nebáli sebevědomých proporcí, ačkoli třeba vzhled masky chladiče jasně odkazuje na značkovou příslušnost. Také uvnitř pokračují čisté, ale veskrze moderní linie. Za zmínku stojí například prosvětlený dekorativní pás na obou stranách palubní desky opticky zabíhající až do obkladů dveří, bezklíčkové zamykání a startování (bude však třeba zřejmě vkládat transpondér vedle startovacího tlačítka) nebo couvací kamera s monitorem ve středovém zrcátku. Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, nabízí o 45 mm delší rozvor náprav (celkem 2 845 mm), což dává v kombinaci s prostorově hospodárnější zadní nápravou větší vnitřní prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza stojí na nové koncernové platformě Type-N s předním pohonem, kterou budou časem používat i další modely značky Kia. V porovnání s typem Opirus má být struktura karosérie tužší, ale zároveň o plných 130 kg lehčí.

Na výběr bude trojice příčně uložených zážehových motorů s výkonem od 165 do 295 koní (121, resp. 216 kW) kombinovaná s novou šestistupňovou převodovkou s automatickým ovládáním a možností sekvenčního řazení. Zlatou střední cestou bude přímovstřikový zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 201 koní (147 kW). Vrcholným provedením se však má stává vidlicový šestiválec 3,5 l s proměnným časováním všech ventilů CVVT, nejvyšším výkonem 295 koní (216 kW) při 6 600 ot./min. a točivým momentem až 338 Nm při 5 000 ot./min.

Nejvýkonnější Cadenza zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, průměrná spotřeba má být 9,36 l/100 km. Palivová nádrž pojme 70 l benzínu a zavazadelník pak 451 litrů bagáže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza oslaví svoji oficiální premiéru na autosalonu v Saudské Arábii jako vůz modelového roku 2011. Do prodejů v USA a Evropě nastoupí hned v lednu roku 2010 a další trhy mají následovat během prvního pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kia Cadenza

bazar

Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 179 997 km
Cena: 190 000 Kč
Kia Venga 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 105 774 km
Cena: 134 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 61 870 km
Cena: 151 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 137 487 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 164 551 km
Cena: 137 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 136 670 km
Cena: 104 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků