Kia bude úspornější a zelenější

Ani korejská automobilka Kia nespí na vavřínech a pracuje na tom, aby po roce 2012 plnila plánované průměrné emise CO2. Aby automobilky splnily průměrné emise CO2 ve výši 130 g/km, je třeba aby se všechny motor staly úspornější a tedy dosahovaly výrazně nižších průměrných emisí oxidu uhličitého.

Pokud chce tedy mít automobilka v nabídce velké motory s velkou spotřebou, musí zároveň mít i malé motory s malou spotřebou a emisemi. Automobilky Kia v současnosti vypouštějí průměrně 163 g CO2 na km. Kia má plány, že v roce 2009 budou vozy průměrně vypouštět 140 g/km a v roce 2012 pak magických 130 g/km.

Tohoto výsledku chce Kia dosáhnout hlavně pokročilými technologiemi a také návrhem aerodynamiky vozů. Spotřeba samotných motorů má do daného termínu klesnout o více než 20 procent a to při zachování stejných nebo lepších parametrů.

Když se k tomu připočte design vozu, který bude mít nižší aerodynamický odpor, převodovky a hnací ústrojí, kde se sníží ztráty a další. Kia zároveň plánuje nasadit dvouspojkový automat a také systémy jako je stop and start.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků