Kia Borrego: první korejský V8 na scéně

Jihokorejská Kia přivádí na americký trh nové sedmimístné SUV, jež je pozoruhodné svým osmiválcovým srdcem.

Jedná se totiž o první případ, kdy se pod kapotou vozu Kia objevil motor V8. Tato pohonná jednotka se zdvihovým objemem 4,6 l byla převzata z nového Hyundaie Genesis, ale pro použití v Borregu byl její výkon snížen z 375 na 337 koní s ohledem na přijatelnou spotřebu. Také druhý, alternativně dodávaný motor pochází z modelu Genesis a jedná se o šestiválec s objemem 3,8 l a výkonem 276 koní. Převodovky jsou v obou případech samočinné, pro V8 šestistupňové a pro V6 pětistupňové. Představitelé automobilky Kia si zřejmě uvědomují, do jaké situace s takto velkým a silným autem přicházejí, takže věnovali maximální úsilí optimalizaci spotřeby. Výsledkem je paradoxní situace, kdy osmiválec je dokonce o něco hospodárnější než šestiválec.

Kia Borrego bude dodávána ve dvou stupních výbavy (LX pro V6 a EX pro V8) a v duchu americké tradice s pohonem buď jen zadních, nebo všech kol. Robustní vůz je stylizován podle myšlenky „méně bývá více“, designéři se tak nepouštěli do žádných výraznějších experimentů. Konvenční je také vzhled interiéru, kde vyniká zajména opravdu masivní středová konzole, napovádající o celkových rozměrech auta. Ačkoli Evropanovi Borrego přijde jako veliké, v USA bude řazeno spíše do kategorie středních SUV po bok třeba Jeepu Grand Cherokee. Borrego spočívá na samostatném rámu, kola jsou zavěšena nezávisle na vinutých pružinách.
 
Borrego ukrývá sezení pro sedm osob, jež je situováno ve třech řadách. Prostřední z nich je pro usnadnění přístupu k té nejzazší posuvná směrem vpřed, sedadla obou zadních řad lze přitom sklápět do podlahy pro snadné dosažení maximálního možného objemu pro náklad. Výbava je podle očekávání rozsáhlá a nechybí v ní ani audiosystém Infinity s vestavěným měničem na CD a výkonem 600 Watt. K aktivní ochraně posádky slouží kotoučové brzdy s ABS, EBD či asistentem BAS, spolupracující se stabilizací ESC a protiprokluzem TCS. Instalovány jsou také systémy pro řízený sjezd z kopce a usnadnění rozjezdu v kopci, tedy DAC a HAC. Airbagy jsou dvoustupňové a zahrnují záclonové vaky společné pro všechny tři řady sedadel a za příplatek také kolenní airbag pro řidiče. Za příplatek lze mít rovněž ve středové konzoli navigační systém s barevným, dotykovým displejem, který slouží také k projekci couvací kamery.
 
Typ Borrego je pro značku Kia krokem do vyšší společnosti, kam je nezbytnou vstupenkou právě osmiválcový motor. Přichází však pro modelový rok 2009, což mu vzhledem k rostoucím cenám paliv a klesající poptávce po velkých autech nedává nijak vynikající naději na oslnivý obchodní úspěch... 
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Borrego

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků