Kia až dosud jen rostla. Bude to platit i letos?

Kia je pořád ten nenápadný vzadu. Ve stínu velkého „bratra“, značky Hyundai, odvádí solidní práci a v loňském roce se to zúročilo. Poroste ale i letos? Bude mít sílu překvapit? Naplní bezezbytku svůj slogan?
Kia až dosud jen rostla. Bude to platit i letos?

„Jsme stále šestí, ovšem těm za námi jsem utekli a těm před námi se přibližujeme,“ řekl na setkání s novináři Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech. (Přeloženo: pátý Renault je na dohled, sedmý Peugeot ztrácí.)

A pak zmínil, že i když v Česku trh stagnoval, Kia rostla o 9,3 procenta, zaznamenala 8564 registrací a získala na trhu podíl 4,6 procenta.

Klepněte pro větší obrázek

Nejprodávanějším modelem značky byl stabilně model Cee´d (3545 ks), druhé místo obsadila Kia Sportage (1456 ks), následovalo Rio (1397).

Přitom právě posledně jmenovaný model se stal v globálním měřítku vůbec nejoblíbenějším autem značky. Oproti roku 2011 zaznamenal v Česku nárůst registrací o 49 %, stal se tak pomyslným skokanem značky roku značky Kia v Česku.

Poprvé přes 2,7 milionu

Ve světě prodala Kia celosvětově 2 710 017 vozidel, což představuje 9,3 % nárůst. Loni korejská automobilka pokořila poprvé v historii hranici 2,7 milionu prodaných vozů a stala se jednou z nejrychleji rostoucích značek.

Její výhodou je, že bodovala rovnoměrně na hlavních trzích všude ve světě: v Evropě (571 033 ks, + 19,5 %), Severní Americe (635 399 ks, + 15,4 %), Číně (512 167 ks, + 11 %). Spadla pouze v mateřské zemi (482 060 ks, - 2,2 %). 

Opatrné předpovědi 

Ne všechno je ale růžové. Hyundai a Kia (která je od roku 1997 součástí Hyundai Group) na letošní rok hodně silně omezily své předpovědi. Očekávají sice růst, ale nejmenší za posledních sedm let. Bojí se hlavně nestabilní situace v Evropě.

V roce 2013 tak plánují obě společnosti, že dohromady porostou o 4,1 procenta, prodají 7,41 milionu vozů (v roce 2012 – 7,12 milionu vozů). Očekává se, že obě automobilky budou mít lepší výsledky v Evropě a porostou také v Číně. Tam se očekává největší zájem o hatchback Cee´d. 

Kia předpovídá, že poroste o 1,1 procenta, prodá 2,75 milionu vozů. Jejím největším trhem jsou Spojené státy (21 %), druhým pak Jižní Korea (17 %). Čistý zisk pravděpodobně stoupne podle předpovědí analytiků o 6,9 procenta. 

Rok 2013 v Česku

Co vázne v Česku, přiznal ředitel Pěkný. „Lepší by mohly být fleetové prodeje. Na to se zaměříme.“

V první polovině roku pak Kia chystá následující premiéry: v březnu nový třídveřový hatchback pro_cee´d, v květnu nové rodinné MPV Carens a v červnu cee´d GT a pro_cee´d GT.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků