Kia až dosud jen rostla. Bude to platit i letos?

Kia je pořád ten nenápadný vzadu. Ve stínu velkého „bratra“, značky Hyundai, odvádí solidní práci a v loňském roce se to zúročilo. Poroste ale i letos? Bude mít sílu překvapit? Naplní bezezbytku svůj slogan?
Kia až dosud jen rostla. Bude to platit i letos?

„Jsme stále šestí, ovšem těm za námi jsem utekli a těm před námi se přibližujeme,“ řekl na setkání s novináři Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech. (Přeloženo: pátý Renault je na dohled, sedmý Peugeot ztrácí.)

A pak zmínil, že i když v Česku trh stagnoval, Kia rostla o 9,3 procenta, zaznamenala 8564 registrací a získala na trhu podíl 4,6 procenta.

Klepněte pro větší obrázek

Nejprodávanějším modelem značky byl stabilně model Cee´d (3545 ks), druhé místo obsadila Kia Sportage (1456 ks), následovalo Rio (1397).

Přitom právě posledně jmenovaný model se stal v globálním měřítku vůbec nejoblíbenějším autem značky. Oproti roku 2011 zaznamenal v Česku nárůst registrací o 49 %, stal se tak pomyslným skokanem značky roku značky Kia v Česku.

Poprvé přes 2,7 milionu

Ve světě prodala Kia celosvětově 2 710 017 vozidel, což představuje 9,3 % nárůst. Loni korejská automobilka pokořila poprvé v historii hranici 2,7 milionu prodaných vozů a stala se jednou z nejrychleji rostoucích značek.

Její výhodou je, že bodovala rovnoměrně na hlavních trzích všude ve světě: v Evropě (571 033 ks, + 19,5 %), Severní Americe (635 399 ks, + 15,4 %), Číně (512 167 ks, + 11 %). Spadla pouze v mateřské zemi (482 060 ks, - 2,2 %). 

Opatrné předpovědi 

Ne všechno je ale růžové. Hyundai a Kia (která je od roku 1997 součástí Hyundai Group) na letošní rok hodně silně omezily své předpovědi. Očekávají sice růst, ale nejmenší za posledních sedm let. Bojí se hlavně nestabilní situace v Evropě.

V roce 2013 tak plánují obě společnosti, že dohromady porostou o 4,1 procenta, prodají 7,41 milionu vozů (v roce 2012 – 7,12 milionu vozů). Očekává se, že obě automobilky budou mít lepší výsledky v Evropě a porostou také v Číně. Tam se očekává největší zájem o hatchback Cee´d. 

Kia předpovídá, že poroste o 1,1 procenta, prodá 2,75 milionu vozů. Jejím největším trhem jsou Spojené státy (21 %), druhým pak Jižní Korea (17 %). Čistý zisk pravděpodobně stoupne podle předpovědí analytiků o 6,9 procenta. 

Rok 2013 v Česku

Co vázne v Česku, přiznal ředitel Pěkný. „Lepší by mohly být fleetové prodeje. Na to se zaměříme.“

V první polovině roku pak Kia chystá následující premiéry: v březnu nový třídveřový hatchback pro_cee´d, v květnu nové rodinné MPV Carens a v červnu cee´d GT a pro_cee´d GT.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků