Někteří si možná ještě nezvykli na výstřední vzhled nového Sorenta a už je tu další excentrická kreace v podobě sedanu. Nese krátký název K4 a jedná se o nástupce K3. Zdroj: Kia

Někteří si možná ještě nezvykli na výstřední vzhled nového Sorenta a už je tu další excentrická kreace v podobě sedanu. Nese krátký název K4 a jedná se o nástupce K3. | Zdroj: Kia

Automobilka pokračuje v zažitém směru „spojení protikladů“ v kombinaci s tradiční tygří maskou. Ta má minimalistické pojetí a je skoro neviditelná vzhledem k dominanci zalomených světlometů spojených leštěnou lištou. Zdroj: Kia

Automobilka pokračuje v zažitém směru „spojení protikladů“ v kombinaci s tradiční tygří maskou. Ta má minimalistické pojetí a je skoro neviditelná vzhledem k dominanci zalomených světlometů spojených leštěnou lištou. | Zdroj: Kia

Když se na auto podíváme jako celek, všimneme si geometrických prolisů, které vyniknou zejména z boku. Designéři tento styl přirovnávají k ohýbání hran kostek.   Zdroj: Kia

Když se na auto podíváme jako celek, všimneme si geometrických prolisů, které vyniknou zejména z boku. Designéři tento styl přirovnávají k ohýbání hran kostek.   | Zdroj: Kia

Cestou k zádi nelze opomenout futuristická kola a svažitou střechu. Vzadu najdeme podobně zahnutá světla s ostře lomenou hranou víka kufru. Také nárazník se netradičně zvedá vzhůru. Zdroj: Kia

Cestou k zádi nelze opomenout futuristická kola a svažitou střechu. Vzadu najdeme podobně zahnutá světla s ostře lomenou hranou víka kufru. Také nárazník se netradičně zvedá vzhůru. | Zdroj: Kia

Koncepce interiéru má být „očekávaná“ s „neočekávanými“ prvky.  Přeberte si to dle libosti, ale automobilka tím myslela tradiční uspořádání – zobrazovací nahoře a ovládací dole. Zdroj: Kia

Koncepce interiéru má být „očekávaná“ s „neočekávanými“ prvky.  Přeberte si to dle libosti, ale automobilka tím myslela tradiční uspořádání – zobrazovací nahoře a ovládací dole. | Zdroj: Kia

Automobilka pokračuje v zažitém směru „spojení protikladů“ v kombinaci s tradiční tygří maskou. Ta má minimalistické pojetí a je skoro neviditelná vzhledem k dominanci zalomených světlometů spojených leštěnou lištou. Zdroj: Kia
Když se na auto podíváme jako celek, všimneme si geometrických prolisů, které vyniknou zejména z boku. Designéři tento styl přirovnávají k ohýbání hran kostek.   Zdroj: Kia
Cestou k zádi nelze opomenout futuristická kola a svažitou střechu. Vzadu najdeme podobně zahnutá světla s ostře lomenou hranou víka kufru. Také nárazník se netradičně zvedá vzhůru. Zdroj: Kia
Koncepce interiéru má být „očekávaná“ s „neočekávanými“ prvky.  Přeberte si to dle libosti, ale automobilka tím myslela tradiční uspořádání – zobrazovací nahoře a ovládací dole. Zdroj: Kia
5
Fotogalerie

Kia aplikovala odvážný design na sedan s mnoha jmény. Tvary vznikly zvláštní metodou

Kia pokračuje v designovém směru udaném novým Sorentem. Jako další ho dostane futuristický sedan.

Někteří si možná ještě nezvykli na výstřední vzhled nového Sorenta a už je tu další excentrická kreace v podobě sedanu. Nese krátký název K4 a jedná se o nástupce K3. V závislosti na trzích jej lze potkat také pod jménem Cerato, Forte nebo Shuma.

Nástupce bude mít premiéru 27. března v New Yorku, ale automobilka se rozhodla odhalit jeho design s předstihem. Automobilka pokračuje v zažitém směru „spojení protikladů“ v kombinaci s tradiční tygří maskou. Ta má minimalistické pojetí a je skoro neviditelná vzhledem k dominanci zalomených světlometů spojených leštěnou lištou. Díky tomuto prvku působí K4 opticky širší a dynamičtější. Jak moc bude novinka hbitá zatím nevíme, protože technickou specifikaci si automobilka nechá až na oficiální odhalení. 

Cestou k zádi nelze opomenout futuristická kola a svažitou střechu. Vzadu najdeme podobně zahnutá světla s ostře lomenou hranou víka kufru. Také nárazník se netradičně zvedá vzhůru. Když se na auto podíváme jako celek, všimneme si geometrických prolisů, které vyniknou zejména z boku. Designéři tento styl přirovnávají k ohýbání hran kostek.  

Koncepce interiéru má být „očekávaná“ s „neočekávanými“ prvky.  Přeberte si to dle libosti, ale automobilka tím myslela tradiční uspořádání – zobrazovací nahoře a ovládací dole. Překvapit nás má grafické rozdělení přístrojového štítu a infotainmentu. Tento koncept má vizuálně umocnit dojem orientace palubní desky na řidiče, zatímco spolujezdec si hraje s komfortními funkcemi.

Navzdory silně digitálnímu pojetí najdeme mezi dotykovou obrazovkou a výdechy ventilace pás tlačítek pro rychlé volby menu. Ještě níže jsou další knoflíky pro ovládání klimatizace. Vedle moderních vymožeností přinese K4 paletu nových čalounění s moderními vzory i barvami. Těšit se můžete třeba na onyxovou černou, hnědou, břidlicově zelenou nebo šedou.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud