Oproti svému předchůdci je novinka znatelně pohlednější, v nabídce také míří na jinou klientelu.
Jihokorejský SsangYong vstupuje do nové éry. Na českém a slovenském trhu nyní ponese jméno KGM, značící jeho nového majitele KG Mobility. Primární orientace na vozy SUV zůstává, stejně jako snaha pokračovat s pověstí značky se slušným poměrem kvality a ceny. Jako první model nové éry se představuje SUV Actyon, které v novodobé formě oživuje jméno modelu známého v Evropě z let 2005 až 2010.
Stylová novinka stojí na platformě robustnějšího Torresu (sdílí stejný rozvor 2680 mm), působit má ovšem více prémiovým dojmem, což naznačuje i standardní výbavou a cenou (viz níže). Výchozí objem kufru uvádí značka na 668 litrů, po sklopení zadních sedaček až na 1568 litrů – prostorem pro zavazadla tak Torres nabídne o něco více (703 l/1662 l).
V interiéru jede Actyon na dnešním stylu palubní desky se zasazenou širokoúhlou obrazovkou spojující displej přístrojového štítu a infotainmentu. Integrace Apple CarPlay a Android Auto samozřejmě nechybí, přičemž zmíněný prémiový dojem může utvrdit v základní výbavě čalounění z kůže, vyhřívání volantu, předních a zadních sedadel, ventilace předních sedadel, ambientní osvětlení s 32 barvami, bezdrátové nabíjení telefonu, dvouzónová automatická klimatizace nebo bezdotykové otevírání kufru.
Po stránce bezpečnosti a asistentů má Actyon standardně taky vše potřebné včetně kompletního LED osvětlení, osmi airbagů, předních a zadních parkovacích senzorů s kamerou vzadu, adaptivního tempomatu, systému udržování v jízdním pruhu, hlídání slepého úhlu nebo varování pro bezpečné vystoupení z vozidla. V příplatcích toho nakonec už mnoho nezbývá, doplnit lze třeba panoramatickou střechu, 360stupňový kamerový systém nebo dvoubarevné čalounění.
Pod kapotou už nicméně KGM natolik štědré není, po vzoru dalších modelů značky zde najdete jedinou motorizaci – zážehový čtyřválec 1.5 GDI Turbo (163 k/120 kW), výhradně ve spojení s šestistupňovým automatem. Standardní pohon předních kol lze nicméně nahradit čtyřkolkou (+49.000 Kč).
V Česku už je možné Actyon objednávat. Cenovkou pro jedinou možnou specifikaci, a to i po stránce úrovně výbavy (mimo zmíněné příplatky), je základních 949.900 Kč. V nabídce tak nyní Actyon zastává vůbec nejdražší model značky.
KGM Actyon: Technické údaje a české ceny |
Motorizace |
1.5 GDI Turbo |
Objem [cm3] |
1497 |
Válce/ventily |
4/4 |
Výkon [kW/min-1] |
120/5000-5500 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
280/1500-4000 |
Pohon |
přední kola (4x4) |
Převodovka |
6A |
Maximální rychlost [km/h] |
191 |
Spotřeba [l/100 km] |
8,5 (9,0) |
Hmotnost [kg] |
1580 (1670) |
Rozměry [mm] |
4740 × 1910 × 1670 |
Rozvor [mm] |
2680 |
Objem kufru [l] |
668/1568 |
Cena Actyon [Kč] |
949.900 |
Příplatek za pohon 4x4 je 49.000 Kč. |
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand