Keramické brzdy pro Audi A8

Zájemci o luxusní limuzínu Audi A8 ve standardní i prodloužené verzi „Long“ poháněnou zážehovým dvanáctiválcem W12 o objemu šest litrů a výkonu 331 kW/450 k si budou moci za příplatek objednat keramické brzdy.

K největším výhodám keramických brzd patří, vedle čtyřnásobné životnosti oproti konvenčním ocelovým kotoučům, především vyšší brzdný výkon a odolnost proti tzv. vadnutí brzd – snižování brzdného účinku při několikanásobném intenzivním zpomalení. Ke zvýšení komfortu i stability jízdy vozu s keramickými brzdami přispívá i jejich asi o 50 procent nižší hmotnost, takže tzv. neodpružená hmotnost je nižší.

Keramické brzdy jsou vyrobeny z tzv. kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevňovanému keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Kompozitní materiály nacházejí v současné době největší uplatnění v leteckém průmyslu a v astronautice.

Životnost keramických brzd činí při běžném používání vozu až 300 000 km, což je asi čtyřikrát více, než kolik lze očekávat od konvenčních ocelových brzd. Úbytek tloušťky keramického brzdového kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm. Keramické brzdy jsou také naprosto odolné vůči korozi.
Audi A8 W12 může mít vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 356 mm. Vlastní keramické kotouče s vnitřní ventilací jsou uchyceny deseti flexibilními upevňovacími elementy k ocelovému náboji devatenáctipalcových kol.   

U keramických kotoučů modelu Audi A8 jsou vpředu šestipístkové hliníkové třmeny Brembo, vzadu jsou plovoucí třmeny stejné značky kombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků