Keramické brzdy pro Audi A8

Zájemci o luxusní limuzínu Audi A8 ve standardní i prodloužené verzi „Long“ poháněnou zážehovým dvanáctiválcem W12 o objemu šest litrů a výkonu 331 kW/450 k si budou moci za příplatek objednat keramické brzdy.

K největším výhodám keramických brzd patří, vedle čtyřnásobné životnosti oproti konvenčním ocelovým kotoučům, především vyšší brzdný výkon a odolnost proti tzv. vadnutí brzd – snižování brzdného účinku při několikanásobném intenzivním zpomalení. Ke zvýšení komfortu i stability jízdy vozu s keramickými brzdami přispívá i jejich asi o 50 procent nižší hmotnost, takže tzv. neodpružená hmotnost je nižší.

Keramické brzdy jsou vyrobeny z tzv. kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevňovanému keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Kompozitní materiály nacházejí v současné době největší uplatnění v leteckém průmyslu a v astronautice.

Životnost keramických brzd činí při běžném používání vozu až 300 000 km, což je asi čtyřikrát více, než kolik lze očekávat od konvenčních ocelových brzd. Úbytek tloušťky keramického brzdového kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm. Keramické brzdy jsou také naprosto odolné vůči korozi.
Audi A8 W12 může mít vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 356 mm. Vlastní keramické kotouče s vnitřní ventilací jsou uchyceny deseti flexibilními upevňovacími elementy k ocelovému náboji devatenáctipalcových kol.   

U keramických kotoučů modelu Audi A8 jsou vpředu šestipístkové hliníkové třmeny Brembo, vzadu jsou plovoucí třmeny stejné značky kombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků