Keramické brzdy pro Audi A8

Zájemci o luxusní limuzínu Audi A8 ve standardní i prodloužené verzi „Long“ poháněnou zážehovým dvanáctiválcem W12 o objemu šest litrů a výkonu 331 kW/450 k si budou moci za příplatek objednat keramické brzdy.

K největším výhodám keramických brzd patří, vedle čtyřnásobné životnosti oproti konvenčním ocelovým kotoučům, především vyšší brzdný výkon a odolnost proti tzv. vadnutí brzd – snižování brzdného účinku při několikanásobném intenzivním zpomalení. Ke zvýšení komfortu i stability jízdy vozu s keramickými brzdami přispívá i jejich asi o 50 procent nižší hmotnost, takže tzv. neodpružená hmotnost je nižší.

Keramické brzdy jsou vyrobeny z tzv. kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevňovanému keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Kompozitní materiály nacházejí v současné době největší uplatnění v leteckém průmyslu a v astronautice.

Životnost keramických brzd činí při běžném používání vozu až 300 000 km, což je asi čtyřikrát více, než kolik lze očekávat od konvenčních ocelových brzd. Úbytek tloušťky keramického brzdového kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm. Keramické brzdy jsou také naprosto odolné vůči korozi.
Audi A8 W12 může mít vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 356 mm. Vlastní keramické kotouče s vnitřní ventilací jsou uchyceny deseti flexibilními upevňovacími elementy k ocelovému náboji devatenáctipalcových kol.   

U keramických kotoučů modelu Audi A8 jsou vpředu šestipístkové hliníkové třmeny Brembo, vzadu jsou plovoucí třmeny stejné značky kombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků