Kepler Motion Supercar: zrození velkého hráče?

Zcela neznámá značka Kepler Motors hodlá vyrábět superauto jménem Motion Supercar. Nevíme, zda to vyjde, ale vůz nevypadá vůbec špatně.

Jsme přirozeně skeptičtí ke všemu novému, zvláště pokud se nějaká nová firma hodlá pustit do stavby sportovních automobilů. Pravda, takové Koenigseggy nebo Pagani nakonec prorazily, ale naprostá většina podobných pokusů končí v propadlišti dějin. Zvláště nyní, kdy jsou časy tíživé, se zdá být každý nový projekt čirým bláznovstvím. Přesto si i společnost Kepler Motors zaslouží dostat šanci, proto vězte: tuto firmu založil Russ Wicks (překonavatel světových rychlostních rekordů) a svůj projekt představil na autosalonu v Dubaji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, Kepler Motors by jakousi naději na prosperitu mohla mít. Její vůz s prozaickým názvem Motion Supercar totiž disponuje všemi technickými vymoženostmi třetího tisíciletí včetně prostorového rámu vyrobeného spolu s povrchovými díly karosérie z uhlíkových kompozitů, aktivního řízení pérování a aerodynamiky nebo sedmistupňové převodovky se sekvenčním řazením. O pohon se stará hybridní soustava s označením Dual Powertrain Technology (DPT) v následující konfiguraci. Zadní kola jsou poháněna novým šestiválcem Ford 3,5 l V6 z generace EcoBoost, jenž díky dvojitému přeplňování dává 550 koní (403 kW), kola přední pak žene elektromotor naladěný na 250 koní (183 kW), Motion Supercar tak disponuje kombinovaným výkonem plných 800 koní (586 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tak nějak tomuto projektu držíme palce, takže vás budeme informovat o všem, co se kolem něj šustne. Kepler Motors hodlá ručně vyrobit omezenou sérii 50 vozů, které budou na trhu k mání na začátku příštího roku. Výrobce slibuje, že jeho stroj zrychlí z klidu na 96 km/h za 2,5 s a dosáhne rychlosti přes 320 km/h. Má být lehký, silný, vyvážený a hospodárný, o spolehlivé zpomalení se postará sada keramicko uhlíkových brzdových kotoučů Continuous Carbon Ceramic (C3) AeroRotor značky StopTech. Špatně to rozhodně nezní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kepler Motion Supercar
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků