Kepler Motion Supercar: zrození velkého hráče?

Zcela neznámá značka Kepler Motors hodlá vyrábět superauto jménem Motion Supercar. Nevíme, zda to vyjde, ale vůz nevypadá vůbec špatně.

Jsme přirozeně skeptičtí ke všemu novému, zvláště pokud se nějaká nová firma hodlá pustit do stavby sportovních automobilů. Pravda, takové Koenigseggy nebo Pagani nakonec prorazily, ale naprostá většina podobných pokusů končí v propadlišti dějin. Zvláště nyní, kdy jsou časy tíživé, se zdá být každý nový projekt čirým bláznovstvím. Přesto si i společnost Kepler Motors zaslouží dostat šanci, proto vězte: tuto firmu založil Russ Wicks (překonavatel světových rychlostních rekordů) a svůj projekt představil na autosalonu v Dubaji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, Kepler Motors by jakousi naději na prosperitu mohla mít. Její vůz s prozaickým názvem Motion Supercar totiž disponuje všemi technickými vymoženostmi třetího tisíciletí včetně prostorového rámu vyrobeného spolu s povrchovými díly karosérie z uhlíkových kompozitů, aktivního řízení pérování a aerodynamiky nebo sedmistupňové převodovky se sekvenčním řazením. O pohon se stará hybridní soustava s označením Dual Powertrain Technology (DPT) v následující konfiguraci. Zadní kola jsou poháněna novým šestiválcem Ford 3,5 l V6 z generace EcoBoost, jenž díky dvojitému přeplňování dává 550 koní (403 kW), kola přední pak žene elektromotor naladěný na 250 koní (183 kW), Motion Supercar tak disponuje kombinovaným výkonem plných 800 koní (586 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tak nějak tomuto projektu držíme palce, takže vás budeme informovat o všem, co se kolem něj šustne. Kepler Motors hodlá ručně vyrobit omezenou sérii 50 vozů, které budou na trhu k mání na začátku příštího roku. Výrobce slibuje, že jeho stroj zrychlí z klidu na 96 km/h za 2,5 s a dosáhne rychlosti přes 320 km/h. Má být lehký, silný, vyvážený a hospodárný, o spolehlivé zpomalení se postará sada keramicko uhlíkových brzdových kotoučů Continuous Carbon Ceramic (C3) AeroRotor značky StopTech. Špatně to rozhodně nezní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kepler Motion Supercar
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků