Loňský prosinec však tohoto divočení zanechal a předal otěže Travisu Patranovi, který si při debutu  rozhodně ostudu neuřízl.  Zdroj: Audi

Loňský prosinec však tohoto divočení zanechal a předal otěže Travisu Patranovi, který si při debutu rozhodně ostudu neuřízl. | Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Rallye jezdec Ken Block proslavil sportovní disciplínu Gymkhana už před třinácti lety. Od té doby natočil deset krátkých filmečků, ve kterých se vždy prohnal nějakým známým místem se závodními speciály. Zdroj: Audi

Rallye jezdec Ken Block proslavil sportovní disciplínu Gymkhana už před třinácti lety. Od té doby natočil deset krátkých filmečků, ve kterých se vždy prohnal nějakým známým místem se závodními speciály. | Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Půjde tedy o první elektrickou Gymkhanu, která dostala jméno Electrikhana. S elektromobily už ale Ken Block zkušenosti má. Zdroj: Audi

Půjde tedy o první elektrickou Gymkhanu, která dostala jméno Electrikhana. S elektromobily už ale Ken Block zkušenosti má. | Zdroj: Audi

V loňském roce se v rámci spolupráce s Fordem projel ve speciálně  upraveném Mustangu Mach-E , který dosahoval výkonu 1400 koní. Zdroj: Audi

V loňském roce se v rámci spolupráce s Fordem projel ve speciálně upraveném Mustangu Mach-E, který dosahoval výkonu 1400 koní. | Zdroj: Audi

Ken Block letos oznámil, že jeho dlouholetá spolupráce s americkou značkou Ford je u konce. Na volné noze tak nedávno  přesedl i do rallyové Škody Fabia R5 , zatímco dále vyklízí svou garáž plnou úžasných vozů.

Ken Block letos oznámil, že jeho dlouholetá spolupráce s americkou značkou Ford je u konce. Na volné noze tak nedávno přesedl i do rallyové Škody Fabia R5, zatímco dále vyklízí svou garáž plnou úžasných vozů.

 Zdroj: Hoonigan Racing

| Zdroj: Hoonigan Racing

 Zdroj: Wall Street Motorsport

| Zdroj: Wall Street Motorsport

 Zdroj: Hoonicorn

| Zdroj: Hoonicorn

 Zdroj: Audi
Rallye jezdec Ken Block proslavil sportovní disciplínu Gymkhana už před třinácti lety. Od té doby natočil deset krátkých filmečků, ve kterých se vždy prohnal nějakým známým místem se závodními speciály. Zdroj: Audi
 Zdroj: Audi
Půjde tedy o první elektrickou Gymkhanu, která dostala jméno Electrikhana. S elektromobily už ale Ken Block zkušenosti má. Zdroj: Audi
12
Fotogalerie

Co možná nevíte o Kenu Blockovi: Americký skejťák, závodník a podnikatel definoval celou generaci nadšenců

Americký automobilový závodník Ken Block zemřel 2. ledna při nehodě na sněžném skútru v Utahu. Připomeňme si, že byl mnohem víc než závodník.

Zrovna jsem byl na střední škole, když se objevila první Gymkhana. Ken Block v podstatě definoval mou generaci, tedy minimálně ty z ní, kteří milovali auta. Jako kluci jsme chtěli být jako Paul Walker a Dominic Toretto. Jako teenageři jsme ale chtěli být jako Ken Block. A taky jsme se o to pokoušeli, nejdříve v počítačových hrách, poté na odlehlých parkovištích v autech našich rodičů, později v našich vlastních. Jenže Ken Block nebyl jen o Gymkhaně, byl mnohem víc.

Skejťák Ken

Ken Block vyrůstal v Kalifornii. Během osmdesátých let to byl sportovně založený teenager, nemohlo to tedy dopadnout jinak a Ken byl součástí rostoucí komunity skateboardistů. Ještě před šotolinovými tratěmi tak byla jeho domovem U rampa. Mimo skateboard mu samozřejmě nebyl cizí ani snowboard a nepohrdl ani horským kolem a „kroskou“.

Podnikatel Ken

Block si všiml, že i skejťáci by mohli mít vlastní specializované oblečení, hlavně obuv, která je pro ně nejdůležitější. Tuto myšlenku poté rozvinul a společně s designérem Damonem Wayem a Claytonem Blehmem začal budovat novou značku. Prý si na rozjezd byznysu půjčil od rodičů 10.000 dolarů. Touto značkou nebylo nic jiného než DC Shoes, dnes světoznámá firma s obřím sortimentem. V roce 2004 firmu prodali za 87 milionů dolarů.

Nováček roku

O rok později Ken Block začal s automobilovým sportem. Spojil se s týmem Vermont SportsCar a závodil se Subaru Impreza WRX STI. Na konci sezony národního šampionátu skončil čtvrtý celkově a byl oceněn jako nováček roku. Byl to tento tým, který mu pomohl s účastí na závodu Gumball 3000 stavbou třech Subaru Impreza. A byl to také tento tým, který postavil Travisu Pastranovi auto do poslední Gymkhany.

Youtuber Ken

Platforma Youtube byla spuštěna v roce 2005, ale prvních pár let to bylo spíše místo pro odkládání videí s domácími mazlíčky a našlo se tu i pár podivínů, kteří si ale ještě neříkali youtubeři. Když Block v roce 2008 natočil svou první Gymkhanu, asi netušil, že se stane automobilovou celebritou první kategorie, přitáhne k sobě velké množství sponzorů, inspiruje nespočet lidí a hlavně pomůže nastartovat celou videoplatformu.

Všichni víme, že každá nová Gymkhana krátce po zveřejnění atakuje hranici milionu zhlédnutí a starší kousky mají už desítky milionů, ale málokdo si vzpomene, že právě první kousky této série nás na tuto platformu přitáhly. Celkem vzniklo deset hlavních dílů a čtyři vedlejší projekty, mezi něž se řadí třeba Climbkhana na Pikes Peak nebo Electrikhana s elektrickým speciálem od Audi.

Digitální Ken

Automobily omámení mileniálové vyrostli na herních sériích Need for Speed a Colin McRae Rally. V roce 2007 se ale svět druhé série změnil, přidalo se totiž slovíčko Dirt. Nápad celou sérii zase o kus posunout a udělat hru na novém enginu vývojářům vyšel a Dirt se stal hitem. Netrvalo dlouho a přišel druhý díl, nicméně tentokrát se přidaly nové herní režimy. No a právě druhý díl pomáhal Ken Block vyvíjet a stal se její tváří. Ve třetím díle už byl i herní mód Gymkhana.

Táta Ken

A tohle bychom měli mít na paměti nejvíc. Ken Block byl milující manžel a otec třech dětí. Se svou milou Lucy Block byl od roku 2004 a jeho úplně poslední příspěvek na sociální síti Facebook byl o jeho šestnáctileté dceři Lie, která si právě koupila a předělala Audi Quattro z roku 1985. Ken Block definoval generaci mileniálů a nejen tu. Ukázal nám, že se věci dají dělat jinak a byl nám inspirací. A přesně tak si ho budeme pamatovat, jako nadšence, závodníka, sběratele, sportovce a obecně člověka, se kterým bychom klidně šli na pivo.

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud