Ken Block má novou hračku: Šílený Hoonitruck s výkonem přes 900 koní

Známý showman a závodník Ken Block chystá již desáté pokračování série Gymkhana. Tentokrát přitom bude vysoce efektním způsobem smykovat v rozsáhle upraveném pick-upu.

První Gymkhana, ve které Ken Block ukazoval precizně nacvičené kousky se svým rallyovým Subaru, se objevila již před deseti lety. Čas prostě letí a nyní už rozdováděný Američan chystá premiéru v pořadí desátého dílu této série. Ještě před uvedením výročního filmu nám ovšem Block představuje svůj nejnovější stroj: takzvaný Hoonitruck.

Podobně jako starší Mustang Hoonicorn byl i nový Hoonitruck postaven speciálně pro natáčení nové Gymkhany. Nelze přitom říct, že by se Block a jeho tým drželi zkrátka. Opět se jedná o profesionální stavbu, jež z původního pick-upu Ford F-150 z roku 1977 dělá bestiální mašinu k akčnímu pálení pneumatik.

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ze starého pick-upu tak nakonec zbyla jen vnější kastle a vše ostatní uvnitř je vrcholem současné techniky motorsportu. Tak například samotný motor vychází z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce, který byste našli v závodním Fordu GT, nicméně zde je dále vyladěn na mocných 914 koní (682kW). Nad kapotu trčící hliníkový box sání motoru byl mimochodem vytvořen pomocí 3D tisku. Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.

Karoserie pick-upu byla podstatně rozšířena, původní šasi nahradil trubkový rám, zbrusu nový je závodní podvozek a v otevřené korbě lze vidět všechny komponenty včetně závodní nádrže nebo diferenciálu na zadní nápravě. Na zádi Fordu pak nechybí rozměrné křídlo.

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Úprava zrovna Fordu F-150 ze 70. let má každopádně pro Blocka vskutku sentimentální hodnotu, jelikož stejný pick-up vlastnil i jeho otec a mladý Block se v něm učil řídit. Ovládání přestavěného monstra však popsal jako výzvu, při natáčení si totiž nebyl často vědom celkových rozměrů auta a hlavně dlouhé korby za sebou.

Představení vozu funguje jako upoutávka na hotový film. Premiéra desáté Gymkhany je plánována na 7. prosince exkluzivně pro diváky placené videotéky Amazon Prime. Později 17. prosince se nového dílu dočkáme už klasicky a zdarma na YouTube.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků