Ken Block má novou hračku: Šílený Hoonitruck s výkonem přes 900 koní

Známý showman a závodník Ken Block chystá již desáté pokračování série Gymkhana. Tentokrát přitom bude vysoce efektním způsobem smykovat v rozsáhle upraveném pick-upu.

První Gymkhana, ve které Ken Block ukazoval precizně nacvičené kousky se svým rallyovým Subaru, se objevila již před deseti lety. Čas prostě letí a nyní už rozdováděný Američan chystá premiéru v pořadí desátého dílu této série. Ještě před uvedením výročního filmu nám ovšem Block představuje svůj nejnovější stroj: takzvaný Hoonitruck.

Podobně jako starší Mustang Hoonicorn byl i nový Hoonitruck postaven speciálně pro natáčení nové Gymkhany. Nelze přitom říct, že by se Block a jeho tým drželi zkrátka. Opět se jedná o profesionální stavbu, jež z původního pick-upu Ford F-150 z roku 1977 dělá bestiální mašinu k akčnímu pálení pneumatik.

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ze starého pick-upu tak nakonec zbyla jen vnější kastle a vše ostatní uvnitř je vrcholem současné techniky motorsportu. Tak například samotný motor vychází z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce, který byste našli v závodním Fordu GT, nicméně zde je dále vyladěn na mocných 914 koní (682kW). Nad kapotu trčící hliníkový box sání motoru byl mimochodem vytvořen pomocí 3D tisku. Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.

Karoserie pick-upu byla podstatně rozšířena, původní šasi nahradil trubkový rám, zbrusu nový je závodní podvozek a v otevřené korbě lze vidět všechny komponenty včetně závodní nádrže nebo diferenciálu na zadní nápravě. Na zádi Fordu pak nechybí rozměrné křídlo.

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Úprava zrovna Fordu F-150 ze 70. let má každopádně pro Blocka vskutku sentimentální hodnotu, jelikož stejný pick-up vlastnil i jeho otec a mladý Block se v něm učil řídit. Ovládání přestavěného monstra však popsal jako výzvu, při natáčení si totiž nebyl často vědom celkových rozměrů auta a hlavně dlouhé korby za sebou.

Představení vozu funguje jako upoutávka na hotový film. Premiéra desáté Gymkhany je plánována na 7. prosince exkluzivně pro diváky placené videotéky Amazon Prime. Později 17. prosince se nového dílu dočkáme už klasicky a zdarma na YouTube.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků