Ken Block má novou hračku: Šílený Hoonitruck s výkonem přes 900 koní

Známý showman a závodník Ken Block chystá již desáté pokračování série Gymkhana. Tentokrát přitom bude vysoce efektním způsobem smykovat v rozsáhle upraveném pick-upu.

První Gymkhana, ve které Ken Block ukazoval precizně nacvičené kousky se svým rallyovým Subaru, se objevila již před deseti lety. Čas prostě letí a nyní už rozdováděný Američan chystá premiéru v pořadí desátého dílu této série. Ještě před uvedením výročního filmu nám ovšem Block představuje svůj nejnovější stroj: takzvaný Hoonitruck.

Podobně jako starší Mustang Hoonicorn byl i nový Hoonitruck postaven speciálně pro natáčení nové Gymkhany. Nelze přitom říct, že by se Block a jeho tým drželi zkrátka. Opět se jedná o profesionální stavbu, jež z původního pick-upu Ford F-150 z roku 1977 dělá bestiální mašinu k akčnímu pálení pneumatik.

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ken Block vyváděl na panství v Goodwoodu. Opět prohnal svůj Hoonicorn

Ze starého pick-upu tak nakonec zbyla jen vnější kastle a vše ostatní uvnitř je vrcholem současné techniky motorsportu. Tak například samotný motor vychází z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce, který byste našli v závodním Fordu GT, nicméně zde je dále vyladěn na mocných 914 koní (682kW). Nad kapotu trčící hliníkový box sání motoru byl mimochodem vytvořen pomocí 3D tisku. Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.

Karoserie pick-upu byla podstatně rozšířena, původní šasi nahradil trubkový rám, zbrusu nový je závodní podvozek a v otevřené korbě lze vidět všechny komponenty včetně závodní nádrže nebo diferenciálu na zadní nápravě. Na zádi Fordu pak nechybí rozměrné křídlo.

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Ken Block přišel o svůj Ford Escort Cosworth. Po nehodě jej pohltily plameny

Úprava zrovna Fordu F-150 ze 70. let má každopádně pro Blocka vskutku sentimentální hodnotu, jelikož stejný pick-up vlastnil i jeho otec a mladý Block se v něm učil řídit. Ovládání přestavěného monstra však popsal jako výzvu, při natáčení si totiž nebyl často vědom celkových rozměrů auta a hlavně dlouhé korby za sebou.

Představení vozu funguje jako upoutávka na hotový film. Premiéra desáté Gymkhany je plánována na 7. prosince exkluzivně pro diváky placené videotéky Amazon Prime. Později 17. prosince se nového dílu dočkáme už klasicky a zdarma na YouTube.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek