Kelleners BMW 330i: neznámý ale dobrý

Tunerskou společnost Kelleners Sport u nás budou znát jen opravdoví fanoušci. To ale nemění nic na tom, že pánové umí.

Kelleners u nás není příliš známý, mezi zasvěcenými ale patří k ortodoxním úpravcům, kteří vynechávají laciné cetky a soustředí se na reálné výkony. Těm ovšem dnešní doba příliš nefandí, a tak, i když je spolu s Hartgem a Hamannem považován za nejrenomovanější německé úpravce BMW, o něm mezi běžnými spotřebiteli není příliš slyšet.

Poslední dílo pánů od Kellenerse je postaveno na základu trojkového sedanu 330i. Tento vůz osadili novými 19" koly z lehké slitiny s vlastním designem a přidali k tomu doplňky vpředu, vzadu a na boku vozu. Tedy jakýsi tunerský standard.

K tomu přidali i nové tlumiče a pružiny, které poslaly vůz trochu blíže k zemi a také zlepšili jízdní vlastnosti. Zapomenou se nesmí ani na posílené brzy, které budou vhodnější pro sportovní využití vozu. Stále tedy jakýsi standard.

Nestandardní úpravu naleznete pod kapotou. Řadový šestiválcový třílitr totiž převrtali a zvýšili tak objem na 3,2 l. Díky tomuto zásahu, úpravě řídící jednotky, změně sání a výfuku dokázali z motoru vydolovat výkon 225 kW (306 k) a točivý moment 341 Nm. Výkon je tedy na úrovni přeplňované verze 335i.

O dynamice upraveného vozu nejsou dostupné žádné informace, ale velmi zajímavá je maximální rychlost. Takto upravený bavorák totiž umí jet až 278 km/h, což je na daný výkon velmi solidní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kelleners BMW 330i
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků