Keating TKR: nejrychlejší auto světa?

Ať se nám to líbí nebo ne, superlativy nás lákají. Proto zde pro vás možná máme nejrychlejší vůz současnosti.

O malé britské firmičce Keating jsme zachytili první informace v červnu loňského roku, kdy se objevily zprávy o jejich dvou supersportovních modelech SKR a TKR. A již tehdy představitelé společnosti Keating slibovali, že model TKR zlomí pozemní rychlostní rekord pro sportovní vozy, který dosud drží Shelby Aero TT.

A jak se zdá, firma Keating k tomuto smělému cíli již vykročila. Při britské slavnosti MPH Auto Show totiž 5. litopadu na londýnském výstavišti Earls Court vlastenec Tony Keating oznámil, že během testů na kalifornských solných pláních jeho vůz dosáhl při neoficiálním měření rychlosti 260,1 mph, tedy bezmála 420 km/h, a to údajně při jízdách v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kdyby to byla pravda, pokořil by tento vůz o tři míle současného premianta, pokud se však Keating hodlá zapsat do Guinnessovy knihy rekordů, bude muset svůj pokus zopakovat před zraky oficiálních porotců.

Potenciál k tomu nesporně má: je jím sedmilitrový osmiválec s výkonem 1 800 koní. Model TKR podobně jako jeho slabší sourozenec SKR vychází z téhož základu, kterým je ocelový (za příplatek kompozitní) prostorový rám doplněný robustním osmiválcem z dílen General Motors. Povrchové díly karosérie mohou být zhotoveny z laminátu, nebo uhlíkových kompozitů, co se však převodového ústrojí týče, nemá budoucí majitel na výběr. K dispozici je totiž výhradně pětistupňová převodovka Porsche, jež přenáší výkon jednoduše jen na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vás tyto stručné údaje oslovily, pak vězte, že si budete moci zvolit z šesti či sedmilitrového provedení osmiválce General Motors, jež mohou být plněny atmosféricky, nebo přeplňovány turbodmychadlem či kompresorem. Společnost Keating přijímá ojednávky, výroba omezených sérií by se měla rozběhnout ještě na sklonku tohoto kalendářního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Keating TKR
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků