Keating TKR: nejrychlejší auto světa?

Ať se nám to líbí nebo ne, superlativy nás lákají. Proto zde pro vás možná máme nejrychlejší vůz současnosti.

O malé britské firmičce Keating jsme zachytili první informace v červnu loňského roku, kdy se objevily zprávy o jejich dvou supersportovních modelech SKR a TKR. A již tehdy představitelé společnosti Keating slibovali, že model TKR zlomí pozemní rychlostní rekord pro sportovní vozy, který dosud drží Shelby Aero TT.

A jak se zdá, firma Keating k tomuto smělému cíli již vykročila. Při britské slavnosti MPH Auto Show totiž 5. litopadu na londýnském výstavišti Earls Court vlastenec Tony Keating oznámil, že během testů na kalifornských solných pláních jeho vůz dosáhl při neoficiálním měření rychlosti 260,1 mph, tedy bezmála 420 km/h, a to údajně při jízdách v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kdyby to byla pravda, pokořil by tento vůz o tři míle současného premianta, pokud se však Keating hodlá zapsat do Guinnessovy knihy rekordů, bude muset svůj pokus zopakovat před zraky oficiálních porotců.

Potenciál k tomu nesporně má: je jím sedmilitrový osmiválec s výkonem 1 800 koní. Model TKR podobně jako jeho slabší sourozenec SKR vychází z téhož základu, kterým je ocelový (za příplatek kompozitní) prostorový rám doplněný robustním osmiválcem z dílen General Motors. Povrchové díly karosérie mohou být zhotoveny z laminátu, nebo uhlíkových kompozitů, co se však převodového ústrojí týče, nemá budoucí majitel na výběr. K dispozici je totiž výhradně pětistupňová převodovka Porsche, jež přenáší výkon jednoduše jen na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vás tyto stručné údaje oslovily, pak vězte, že si budete moci zvolit z šesti či sedmilitrového provedení osmiválce General Motors, jež mohou být plněny atmosféricky, nebo přeplňovány turbodmychadlem či kompresorem. Společnost Keating přijímá ojednávky, výroba omezených sérií by se měla rozběhnout ještě na sklonku tohoto kalendářního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Keating TKR
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků