Keating SKR a TKR: utlimativní supersporty z Anglie

Britský výrobce sportovních vozů, společnost Keating, se chystá v blízké době vypustit do světa vysokovýkonné automobily s nekompromisním naladěním. Model SKR je ještě použitelný i na běžných silnicích, TKR si zřejmě pořídí zákazníci výhradně pro okruhové ježdění.

Oba vozy jsou postavené na stejném šasi, které používá kromě hliníku a oceli také uhlíkové vlákna. Karoserie může být vyrobena rovněž buď z uhlíkových kompozitů nebo zde přijdou ke slovu sklená vlákna. Na délku měří vozy 4,31 metru, široké jsou 1,87 m a vysoké jen 1,15 m. Co je výborné, jejich základní hmotnost dosahuje jen 1190 kg.

Pro pohon modelu SKR zvolila společnost Keating osmiválce z dílen General Motors a pětistupňovou manuální převodovku od Porsche. První z motorů má objem 6 litrů a výkon 404 koní, druhý pak litrů sedm a výkon 656 koní - to vše samozřejmě v atmosférické verzi. Silnější TKR bude pohánět dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát (zřejmě 7,0 l V8) s výkonem neskutečných 1500 koní. To jsou ovšem jen odhadovaná čísla, přesné údaje má automobilka vypustit zanedlouho.

Keating již nyní přijímá objednávky, přičemž produkce (s velkou pravděpodobností limitovaná) bude zahájena koncem toho roku.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků