Keating SKR a TKR: utlimativní supersporty z Anglie

Britský výrobce sportovních vozů, společnost Keating, se chystá v blízké době vypustit do světa vysokovýkonné automobily s nekompromisním naladěním. Model SKR je ještě použitelný i na běžných silnicích, TKR si zřejmě pořídí zákazníci výhradně pro okruhové ježdění.

Oba vozy jsou postavené na stejném šasi, které používá kromě hliníku a oceli také uhlíkové vlákna. Karoserie může být vyrobena rovněž buď z uhlíkových kompozitů nebo zde přijdou ke slovu sklená vlákna. Na délku měří vozy 4,31 metru, široké jsou 1,87 m a vysoké jen 1,15 m. Co je výborné, jejich základní hmotnost dosahuje jen 1190 kg.

Pro pohon modelu SKR zvolila společnost Keating osmiválce z dílen General Motors a pětistupňovou manuální převodovku od Porsche. První z motorů má objem 6 litrů a výkon 404 koní, druhý pak litrů sedm a výkon 656 koní - to vše samozřejmě v atmosférické verzi. Silnější TKR bude pohánět dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát (zřejmě 7,0 l V8) s výkonem neskutečných 1500 koní. To jsou ovšem jen odhadovaná čísla, přesné údaje má automobilka vypustit zanedlouho.

Keating již nyní přijímá objednávky, přičemž produkce (s velkou pravděpodobností limitovaná) bude zahájena koncem toho roku.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků