Když veterán na elektřinu, tak tento! VW e-Bulli vám ale snadno vysaje peněženku

Když už někdo udělá veterána na elektřinu, měl by vypadat nějak takto. Jenom s tou cenou je to trochu přehnané.

Konverze klasických automobilů na elektrický pohon je něco, co zarytí fandové sice neradi slyší, ale i automobilky a specializované firmy přikládají této možnosti nemalou váhu. Spíše než na staromilce však cílí na mladé lidi, kteří jsou otevřeni novým věcem a rádi jezdí v retro stylu.

Podobná myšlenka dala popud ke vzniku konceptu, který vychází z Volkswagenu T1 Samba Bus z roku 1966. Konkrétně tento vůz strávil většinu svého času v Kalifornii. Zažil tak válku ve Vietnamu, Apollo 13, největší hity skupiny Beatles, prezidenta Richarda Nixona a vzestup kapely Ramones.

Od kdy je auto veterán? Zelené značky ušetří peníze, nezískáte je však snadno

Od kdy je auto veterán? Zelené značky ušetří peníze, nezískáte je však snadno

Divize užitkových vozů Volkswagen tento vůz vzala, z jeho útrob vyndala čtyřválcový motor boxer a nahradila jej elektrickým ústrojím. Výkon vozu se tak zvedl z 44 na 83 koní a má nyní i 212 N.m točivého momentu. Maximální rychlost se posunula ze stovky na elektricky limitovaných 130 km/h. Motor a jednostupňová převodovka jsou umístěny vzadu a stejně jako u výchozího vozu pohánějí kola zadní nápravy.

45kHh baterie umístěná v podlaze vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 200 kilometrů. Konektor napájení se připojuje do prostoru pod výklopnou zadní registrační značkou a umožňuje i rychlé nabíjení, které vozu doplní 80 % šťávy za 40 minut. Nové šasi, baterie v podlaze a přepracovaný podvozek pak udělaly z vozu mnohem bezpečnější a lépe ovladatelnou verzi sebe sama.

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

Řídili jsme elektrické Mini Cooper SE. Je tu pár věcí, které byste o něm měli vědět

V kabině přitom došlo jen k minimálním změnám. Nově je tu například displej umístěný do rychloměru, který ukazuje stav baterie. Retro rádio pak umí propojit vaše chytrá zařízení přes bluetooth a sloužit tak i jako HiFi systém. Vedle bezdrátového připojení lze hudbu reprodukovat i přes USB disk, nebo poslouchat digitální rozhlasové vysílání.

Dotek moderní ruky se samozřejmě odrazil i do exteriéru. Přední světlomety jsou nově diodové, stejně jako zadní směrovky. Novinka, pojmenovaná jednoduše e-Bulli, vznikla jako koncept. Pokud vás ale uhranula, pořídit si ji můžete. Buď vám Volkswagen zařídí přestavbu vašeho minibusu, nebo si můžete u společnosti e-Classics koupit nový. Stojí 64.900 eur, tedy v přepočtu 1.750.000 Kč.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků