Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Americký institut Virginia Tech Transportation zveřejnil výsledky své studie, ve které zkoumal co nejvíce řidiče za volantem rozptyluje.
Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Je hodně věcí, které řidiče v autě při ovládání vozu rozptylují. Některé jsou nebezpečné více, jiné méně.

Americký institut Virginia Tech Transportation ve své poslední studii kvantifikoval, během kterých lidských činností vzniká největší riziko havárie.

Asi není příliš překvapivé, že vytáčení čísla na mobilu je právě tím, čeho bychom se při řízení měli nejvíce vyvarovat. Při této činnosti se riziko havárie zvyšuje hned dvanáctkrát. Jenže i takový vztek a křik při řízení je jen o trochu méně nebezpečný. Pravděpodobnost vzniku nehody je tehdy desetkrát zvýšená, stejně jako když za volantem něco čteme nebo píšeme.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Častokrát se snažíme během jízdy dosáhnout  na nějaký předmět, který leží na poněkud vzdáleném místě v autě. Nedělejte to, bouračka je v takovém okamžiku devětkrát pravděpodobnější. Sedmkrát se riziko zvýší při pozorování objektů vně vozidla (silnice a provoz před vámi se samozřejmě nepočítá- pozn. aut.) a šestkrát při psaní sms na mobilu.

Pěkrát vyšší nebezpečí znamená ovládání navigace. Jídlo, pití, telefonování a ovládání rádia zhoršují riziko dvojnásobnou měrou.

U mladých řidičů do dvaceti let se navíc v porovnání s jejich zkušenějšími kolegy riziko při podobných činnostech ještě několikrát navyšuje.

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

"I když řidiči ví, že by se takto rozptylovat neměli, přesto podle mezinárodního průzkumu provedeného nizozemskou výzkumnou institucí SWOV kolem 35 procent řidičů čte za jízdy došlé zprávy v mobilu a 30 procent je dokonce posílá," upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Během tohoto průzkumu se také zjistilo, že přibližně 30-50 procent času věnují šoféři aktivitám, které nesouvisejí s bezpečným řízením. Nejčastěji (ve 14,6 procentech z doby řízení) je rozptyluje hovor se spolucestujícími, následuje manipulace s mobilem (6,4 procenta), jídlo (1,9 %), osobní hygiena a úprava zevnějšku (1,7%) a pití nealko nápojů (1,2 %). 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků