Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Americký institut Virginia Tech Transportation zveřejnil výsledky své studie, ve které zkoumal co nejvíce řidiče za volantem rozptyluje.
Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Je hodně věcí, které řidiče v autě při ovládání vozu rozptylují. Některé jsou nebezpečné více, jiné méně.

Americký institut Virginia Tech Transportation ve své poslední studii kvantifikoval, během kterých lidských činností vzniká největší riziko havárie.

Asi není příliš překvapivé, že vytáčení čísla na mobilu je právě tím, čeho bychom se při řízení měli nejvíce vyvarovat. Při této činnosti se riziko havárie zvyšuje hned dvanáctkrát. Jenže i takový vztek a křik při řízení je jen o trochu méně nebezpečný. Pravděpodobnost vzniku nehody je tehdy desetkrát zvýšená, stejně jako když za volantem něco čteme nebo píšeme.

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Častokrát se snažíme během jízdy dosáhnout  na nějaký předmět, který leží na poněkud vzdáleném místě v autě. Nedělejte to, bouračka je v takovém okamžiku devětkrát pravděpodobnější. Sedmkrát se riziko zvýší při pozorování objektů vně vozidla (silnice a provoz před vámi se samozřejmě nepočítá- pozn. aut.) a šestkrát při psaní sms na mobilu.

Pěkrát vyšší nebezpečí znamená ovládání navigace. Jídlo, pití, telefonování a ovládání rádia zhoršují riziko dvojnásobnou měrou.

U mladých řidičů do dvaceti let se navíc v porovnání s jejich zkušenějšími kolegy riziko při podobných činnostech ještě několikrát navyšuje.

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

"I když řidiči ví, že by se takto rozptylovat neměli, přesto podle mezinárodního průzkumu provedeného nizozemskou výzkumnou institucí SWOV kolem 35 procent řidičů čte za jízdy došlé zprávy v mobilu a 30 procent je dokonce posílá," upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Během tohoto průzkumu se také zjistilo, že přibližně 30-50 procent času věnují šoféři aktivitám, které nesouvisejí s bezpečným řízením. Nejčastěji (ve 14,6 procentech z doby řízení) je rozptyluje hovor se spolucestujícími, následuje manipulace s mobilem (6,4 procenta), jídlo (1,9 %), osobní hygiena a úprava zevnějšku (1,7%) a pití nealko nápojů (1,2 %). 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků