Když selžou brzdy aneb Bugatti T13 z roku 1924 v ohrožení…

Edmund Burgess je nadšenec do vozů Bugatti. Model T13 z roku 1924 si doslova vypiplal a hrdě se s ním postavil na start závodu do vrchu Prescott Speed. Klání se konalo na britských ostrovech, ve Winchcombu v hrabství Gloucestershire.

Když projížděl ostrou zatáčku, selhaly náhle brzdy vozu. Burgess nebyl schopen závodní automobil v ceně více než 250 tisíc liber (7,5 milionu korun) ovládat. 

Z drsně vyhlížející havárie, kdy jeho hlava minula jen těsně ocelovou bariéru, však vyvázl k překvapení všech bez zranění. A hned poté, kdy ho prohlédl lékař, se šestapadesátiletý řidič odebral do nejbližšího baru. 

Nad pintou piva pak pronesl s klidem Angličana: „S opraveným vozem se zcela jistě zúčastním za šest týdnů dalšího závodu.“ 

 


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků