Když se z náklaďáku stane plachetnice...

Když se z náklaďáku stane plachetnice...

Ruku na srdce, kolik z nás, motoristů, věnuje pozornost značkám upozorňujícím na boční vítr? Tahle značka je takřka exotická a v autě si jí všimnou nejspíše jen děti, které chtějí po otci vysvětlit, co znamená ten pruhovaný rukáv...

Boční vítr však dokáže řidičům velmi znepříjemnit život, ať už vychyluje ze stopy lehká osobní auta, nebo se opírá do plachet kamionů. Extrémní potíže vysokého kamionu, které jen zázrakem neskončily nehodou, zachytila posádka auta na španělské dálnici.

Vítr, ostatně jako další živly, dovede být dobrým sluhou, ale také špatným pánem, neboť, jak se píše v jednom populárním pojednání o aerodynamice – je dobré vědět, že krychle vzduchu o hraně deseti metrů váží 1,2 tuny. A teprve s touto znalostí, se síla hurikánu chápe správně…

Na videu je také názorně vidět, že těžce zkoušený náklaďák je evidentně prázdný, zatímco druhý kamion, který se chystal k předjetí (a jeho řidič si to včas rozmyslel), veze náklad, takže návěs náporům větru odolává.

Je však třeba říci, že kdyby poryv větru podobně vychýlil plný návěs, souprava by zcela jistě už skončila na boku.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků