Když Rakušan zjistí, že mu ukradli auto, je už obvykle v Česku

V roce 2010 zloději v Rakousku ukradli 2617 osobních automobilů, z čehož 1700 připadá na vídeňskou metropoli. Na těchto číslech by možná nebylo zase tak nic zvláštního, kdyby po vstupu nových států do Schengenského prostoru v roce 2004 dramaticky nestoupla. Do té doby se totiž krádeže u našich jižních sousedů pohybovaly okolo dvě stě vozů ročně.

Poslední statistika z prvního čtvrtletí hlásí další nárůst. Oproti roku 2010 stoupl počet ukradených aut o jedenačtyřicet. „Velkou zásluhu na tom mají čeští pachatelé. Proti domácím podmínkám mají daleko větší výběr přepychových vozidel a pro jejich úspěšnost mluví jejich anonymita,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

Jejich akce obvykle probíhá přes noc. „Když ráno Rakušan zjistí, že přišel o auto, je už nejspíš odvezené do Česka, k čemuž nahrává skutečnost, že na hranicích nejsou kontroly,“ pokračoval Haisl.

Rakouské úřady považují situaci za tragickou. „Občas někoho chytí, ale pachatelé se tam stále vracejí. V rámci intenzivní spolupráce na základě Mezinárodní právní pomoci děláme všechno proto, aby se tento trend snížil. Jsme s rakouskými kolegy denně ve spojení,“ poznamenal policista.

Klepněte pro větší obrázek
Rakouská a německá policie si s českými zloději zatím neumí příliš poradit, a tak spolupracuje s českými kolegy

Stejně tristní je situace v Německu, kde v roce 2008 evidovali 37 184 krádeží a v roce 2009 už 40 375. „Loňský rok ještě nemají zpracovaný, ovšem německý kriminální úřad to nestihl v obvyklém čase hlavně proto, že jde opět o vyšší čísla. Nárůst je zřejmý a velice prudký,“ poznamenal Haisl, podle kterého se čeští zloději v cizině nejvíce zaměřují na luxusnější vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Jedním z následků přesunu českých zlodějů do ciziny jsou klesající počty krádeží u nás. Přesto se jen v Praze ročně ztratí víc osobních aut než v celém Rakousku. V roce 2009 jich byly tři tisíce a loni 2967.


 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků