Když Rakušan zjistí, že mu ukradli auto, je už obvykle v Česku

Když Rakušan zjistí, že mu ukradli auto, je už obvykle v Česku

V roce 2010 zloději v Rakousku ukradli 2617 osobních automobilů, z čehož 1700 připadá na vídeňskou metropoli. Na těchto číslech by možná nebylo zase tak nic zvláštního, kdyby po vstupu nových států do Schengenského prostoru v roce 2004 dramaticky nestoupla. Do té doby se totiž krádeže u našich jižních sousedů pohybovaly okolo dvě stě vozů ročně.

Poslední statistika z prvního čtvrtletí hlásí další nárůst. Oproti roku 2010 stoupl počet ukradených aut o jedenačtyřicet. „Velkou zásluhu na tom mají čeští pachatelé. Proti domácím podmínkám mají daleko větší výběr přepychových vozidel a pro jejich úspěšnost mluví jejich anonymita,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

Jejich akce obvykle probíhá přes noc. „Když ráno Rakušan zjistí, že přišel o auto, je už nejspíš odvezené do Česka, k čemuž nahrává skutečnost, že na hranicích nejsou kontroly,“ pokračoval Haisl.

Rakouské úřady považují situaci za tragickou. „Občas někoho chytí, ale pachatelé se tam stále vracejí. V rámci intenzivní spolupráce na základě Mezinárodní právní pomoci děláme všechno proto, aby se tento trend snížil. Jsme s rakouskými kolegy denně ve spojení,“ poznamenal policista.

Klepněte pro větší obrázek
Rakouská a německá policie si s českými zloději zatím neumí příliš poradit, a tak spolupracuje s českými kolegy

Stejně tristní je situace v Německu, kde v roce 2008 evidovali 37 184 krádeží a v roce 2009 už 40 375. „Loňský rok ještě nemají zpracovaný, ovšem německý kriminální úřad to nestihl v obvyklém čase hlavně proto, že jde opět o vyšší čísla. Nárůst je zřejmý a velice prudký,“ poznamenal Haisl, podle kterého se čeští zloději v cizině nejvíce zaměřují na luxusnější vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Jedním z následků přesunu českých zlodějů do ciziny jsou klesající počty krádeží u nás. Přesto se jen v Praze ročně ztratí víc osobních aut než v celém Rakousku. V roce 2009 jich byly tři tisíce a loni 2967.


 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků