Když Rakušan zjistí, že mu ukradli auto, je už obvykle v Česku

Když Rakušan zjistí, že mu ukradli auto, je už obvykle v Česku

V roce 2010 zloději v Rakousku ukradli 2617 osobních automobilů, z čehož 1700 připadá na vídeňskou metropoli. Na těchto číslech by možná nebylo zase tak nic zvláštního, kdyby po vstupu nových států do Schengenského prostoru v roce 2004 dramaticky nestoupla. Do té doby se totiž krádeže u našich jižních sousedů pohybovaly okolo dvě stě vozů ročně.

Poslední statistika z prvního čtvrtletí hlásí další nárůst. Oproti roku 2010 stoupl počet ukradených aut o jedenačtyřicet. „Velkou zásluhu na tom mají čeští pachatelé. Proti domácím podmínkám mají daleko větší výběr přepychových vozidel a pro jejich úspěšnost mluví jejich anonymita,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

Jejich akce obvykle probíhá přes noc. „Když ráno Rakušan zjistí, že přišel o auto, je už nejspíš odvezené do Česka, k čemuž nahrává skutečnost, že na hranicích nejsou kontroly,“ pokračoval Haisl.

Rakouské úřady považují situaci za tragickou. „Občas někoho chytí, ale pachatelé se tam stále vracejí. V rámci intenzivní spolupráce na základě Mezinárodní právní pomoci děláme všechno proto, aby se tento trend snížil. Jsme s rakouskými kolegy denně ve spojení,“ poznamenal policista.

Klepněte pro větší obrázek
Rakouská a německá policie si s českými zloději zatím neumí příliš poradit, a tak spolupracuje s českými kolegy

Stejně tristní je situace v Německu, kde v roce 2008 evidovali 37 184 krádeží a v roce 2009 už 40 375. „Loňský rok ještě nemají zpracovaný, ovšem německý kriminální úřad to nestihl v obvyklém čase hlavně proto, že jde opět o vyšší čísla. Nárůst je zřejmý a velice prudký,“ poznamenal Haisl, podle kterého se čeští zloději v cizině nejvíce zaměřují na luxusnější vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Jedním z následků přesunu českých zlodějů do ciziny jsou klesající počty krádeží u nás. Přesto se jen v Praze ročně ztratí víc osobních aut než v celém Rakousku. V roce 2009 jich byly tři tisíce a loni 2967.


 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků