Když promluví zapalovací svíčka

Nepředpokládám, že by většina z vás byla vášnivými automechaniky, ovšem občas může nastat situace, kdy by jste docela rádi zjistili co na vašem vozidle zlobí.
Když promluví zapalovací svíčka
Je pochopitelné, že diagnostika poruch je spíše záležitostí přináležející odborníkům, nicméně existují způsoby, jak některé potíže odhalit velmi snadno. Mnozí neznalí se možná budou divit, ale velice dobrým indikátorem problému s motorem je zapalovací svíčka.

Protože přístup a demontáž zapalovací svíčky zvládne většinou téměř každý, podívejme se na to, jakým způsobem lze některé závady odhalit pouhou vizuální kontrolou povrchu elektrod. Jak doporučují odborníci z firmy Split Fire, jež je producentem výkonných zapalovacích svíček, občasná kontrola může předejít daleko horším problémům.

  1. Takto vypadá zapalovací svíčka, pokud je funkce motoru v pořádku. Elektrody nejsou opálené, izolátor má světle cihlovou barvu.
  2. Klepněte pro větší obrázek 

  3. Na povrchu, zejména izolátoru jsou červeně zbarvené usazeniny. Tento fakt sám o sobě neznamená problém a může být způsoben přidáním aditiv do bezolovnatého benzínu.
  4. Klepněte pro větší obrázek 

  5. Pokud jsou elektrody mokré a začerněné, nejpravděpodobnější příčiny mohou být v příliš bohaté směsi, nepravidelnosti v zapalování či nesprávné tepelné hodnotě zapalovací svíčky. Ta je příliš „studená“ a je potřeba ji vyměnit za svíčku s nižší tepelnou hodnotu.
  6. Klepněte pro větší obrázek 

  7. Detonační hoření způsobené nízkou oktanovou hodnotou paliva nebo příliš velkým předstihem může poškodit svíčku mechanicky. Vyštípané kousky izolátoru, poškození či velký úbytek materiálu především vnitřní elektrody, to vše by vás na tento problém mělo upozornit.
  8. Klepněte pro větší obrázek 

  9. Svíčka, která překročila interval potřebný k výměně, je celkově „sešlá“. Opálené elektrody a množství usazenin je jasným signálem k výměně. Pokud takto neučiníte, motor nemá potřebný výkon a roste spotřeba.
  10. Klepněte pro větší obrázek 

  11. Příliš velké množství karbonu svědčí o nesprávné tepelné hodnotě svíčky. Díky tomu, že je příliš „studená“, dochází k usazování nespálených zbytků a tím i zhoršování funkce. Je nutno provést výměnu.
  12. Klepněte pro větší obrázek 

  13. Příliš „teplá svíčka“ a velký předstih způsobí roztavení především vnější elektrody. Jiným důvodem může být příliš chudá směs a tím i vysoká teplota hoření, jehož důsledkem je rovněž poškození elektrod svíčky.
  14. Klepněte pro větší obrázek 

  15. Pronikání oleje kolem netěsných či prasklých pístních kroužků, vodítek ventilů nebo těsnění způsobí vytváření usazenin na povrchu elektrod. Tady pomůže jenom repase motoru.

    Klepněte pro větší obrázek 

  16. Mechanické poškození je způsobeno buď defektem v motoru nebo nasátím cizího tělesa. V obou případech je nutno provést další kontrolu motoru, aby nedošlo k daleko větší škodě.

       Klepněte pro větší obrázek 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků