Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Švédské Volvo se do historie zapsalo nejen svou posedlostí bezpečím, ale rovněž neuvěřitelně chytrými a důvtipnými reklamami.

Dříve jsme už rozebrali nejlepší reklamní kousky Porsche, teď ovšem přichází na řadu popravdě úplná legenda v kategorii propagačních materiálů – švédské Volvo. Pokud se opět zaměříme na oblíbené reklamy v tisku, Volvo bezpochyby patří do úzké skupiny automobilek, které vytěžily zlatou éru tištěných médií na maximum.

Především v období 80. a 90. let se marketingové oddělení Volva naprosto utrhlo ze řetězu. Samotná forma propagace vozů švédské značky byla sice na papíře prostá jako u většiny značek – tučný titulek, super fotka a dodatečný text. Hlavní zbraní tehdejších reklam na Volva byl však odzbrojující důvtip a zdravé sebevědomí.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Právě jen krátkým a výstižným titulkem totiž zvládli marketingoví mistři popsat, proč byste si měli Volvo koupit. Když nedošlo na chvástání o bezpečnosti a odolnosti, zmíněna byla praktičnost nebo dynamické schopnosti tehdejších modelů. Pokaždé vtipným a trochu egoistických způsobem. Která jiná značka by si dovolila svůj rychlých kombík přirovnávat k Lamborghini Countach s přívěsem? Asi jenom Volvo.

A drzého povyšování nad ostatní značky, především německou konkurenci, se Volvo nikdy nebálo. Koho nebavilo německé techno, pro toho byl určen švédský metal. Mimo to byla rychlá Volva často popisována jako ona rozumná volba, když už musíte dát v životě sbohem dvoudveřovému sporťáku v garáži.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Pochopitelně, námi milované tištěné reklamy už dnes silně ustupují on-line prostoru, videím a bannerům na webech. Přístup Volva k potencionálním zájemcům se navíc také změnil, doba dnešní přehnané opatrnosti je znát a mnoho původních reklam by dnes možná cenzoři označili za nekorektní. Nostalgie je tedy na místě.

Náš výběr nejlepších reklam na vozy Volvo najdete v galerii (nejlépe si ji rozklikněte). Titulky a slogany jsme se v rámci možností pokusili přeložit.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků