Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Švédské Volvo se do historie zapsalo nejen svou posedlostí bezpečím, ale rovněž neuvěřitelně chytrými a důvtipnými reklamami.

Dříve jsme už rozebrali nejlepší reklamní kousky Porsche, teď ovšem přichází na řadu popravdě úplná legenda v kategorii propagačních materiálů – švédské Volvo. Pokud se opět zaměříme na oblíbené reklamy v tisku, Volvo bezpochyby patří do úzké skupiny automobilek, které vytěžily zlatou éru tištěných médií na maximum.

Především v období 80. a 90. let se marketingové oddělení Volva naprosto utrhlo ze řetězu. Samotná forma propagace vozů švédské značky byla sice na papíře prostá jako u většiny značek – tučný titulek, super fotka a dodatečný text. Hlavní zbraní tehdejších reklam na Volva byl však odzbrojující důvtip a zdravé sebevědomí.

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

GALERIE: Sebevědomí, důvtip a říz. Tyto reklamy na Porsche máme nejraději

Právě jen krátkým a výstižným titulkem totiž zvládli marketingoví mistři popsat, proč byste si měli Volvo koupit. Když nedošlo na chvástání o bezpečnosti a odolnosti, zmíněna byla praktičnost nebo dynamické schopnosti tehdejších modelů. Pokaždé vtipným a trochu egoistických způsobem. Která jiná značka by si dovolila svůj rychlých kombík přirovnávat k Lamborghini Countach s přívěsem? Asi jenom Volvo.

A drzého povyšování nad ostatní značky, především německou konkurenci, se Volvo nikdy nebálo. Koho nebavilo německé techno, pro toho byl určen švédský metal. Mimo to byla rychlá Volva často popisována jako ona rozumná volba, když už musíte dát v životě sbohem dvoudveřovému sporťáku v garáži.

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Pochopitelně, námi milované tištěné reklamy už dnes silně ustupují on-line prostoru, videím a bannerům na webech. Přístup Volva k potencionálním zájemcům se navíc také změnil, doba dnešní přehnané opatrnosti je znát a mnoho původních reklam by dnes možná cenzoři označili za nekorektní. Nostalgie je tedy na místě.

Náš výběr nejlepších reklam na vozy Volvo najdete v galerii (nejlépe si ji rozklikněte). Titulky a slogany jsme se v rámci možností pokusili přeložit.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků