Když je nám úzko

Jak houby po dešti se v současné době opět množí opravované úseky dálnic. Je to bohužel nutné zlo - zatím ještě nikdo neobjevil způsob, jak dálnice opravovat v zimě. A tak nezbývá, než se smířit s tím, že dálniční tahy se v tomto období často mění v soustavu „myších děr“.
Když je nám úzko
Pro umožnění alespoň trochu plynulého provozu se v posledních letech - nejen u nás, ale i v cizině - používá převedení provozu na jednu polovinu dálnice, vždy do dvou pruhů v jednom směru.

Tyto pruhy, protože se musí všechny čtyři vejít do původních dvou plus odstavného, mají nestejnou šíři. Levý je obvykle podstatně užší, takže se do něj širší vozidla nevejdou. A tak je na místě snížená rychlost, často na 60 km/h, i když se leckdy zdá pro rovné úseky až příliš nízká. Ale je to opravdu jen zdání - už tak úzký pruh se při zvýšení rychlosti o nějaký ten kilometr velmi výrazně „zužuje“. Když k tomu přistoupí ještě horší počasí a těžká souprava po boku, řidičská jistota podstatně klesá, což může dovést k řadě vážných nehod, které dovedou zablokovat takové místo oprav na velmi dlouhou dobu.

Asi jste se sami setkali v takových situacích s řidiči, kteří jedou vytrvale v levém pruhu, ale předjet rozměrné auto v tom pravém se bojí.

Ti jsou pak výraznou brzdou. Vždyť právě proto jsou vyznačeny čtyři pruhy, aby se kapacita snížila pokud možno co nejméně. Proto by měli ti méně jistí, vždycky jezdit jen v pravé části, tam je bezpečí podstatně větší. Ony v něm stejně ani nákladní vozy příliš pomaleji nejedou.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků