Když automobilky šlápnou vedle: Řízení Drive-by-wire od Saabu

22 komentářů

Antiautomat
27. října • 19:21

´´V letadlech je vše vedené elektronicky´´...samozrejme nie vo vsetkych a nie vsetko. Osobne mam rad, ked auto komunikuje, okrem ineho to znaci aj to, ze viem co sa deje pod nim a s nim. Bohuzial to je dnes coraz vzacnejsi jav a vodicsky komunikativnych aut je coraz menej.

kolemjdoucí 2
27. října • 20:21

Pravda. Ostatně průměrný věk vozidel a cena starších na trhu se začaly poměrně dost zvyšovat, a budou ještě víc - lidé chtějí na ježdění poctivá a levně udržovatelná jednoduchá AUTA, a ne nekvalitní komplikované počítače s plánovanou životností, navržené na jiných počítačích. Tipnul bych si, že začnou přibývat firmy, co se zabývají výrobou automobilů v kusových množstvích a renovacemi od základu. Již nyní znám takové nejmíň dvě.

Kuk Vykuk
27. října • 1:50

Řízení pidijoystikem už měli samozřejmě nějaké americké koncepty předtím :-D

Kuk Vykuk
27. října • 1:53

http://jalopnik.com/why-the-joystick-controll... ... Na parkování by byl joystick ovšem skoro ideální :-)

jevty*6ycdbv
26. října • 15:06

Autorevue.cz prekonava samo sebe.Zrejme proto, ze v poslednim odstavci se pise "Budoucnost řízení po drátě je nicméně zářná", zni titulek clanku "Když automobilky šlápnou vedle: Řízení Drive-by-wire od Saabu".Na obranu autorevue.cz je ovsem treba uvest, ze leckdo muze verit, ze volant je nejvetsi inovaci v automotive a je tim, co dela auto autem. B-]

Jan
26. října • 15:31

Řízení bez zpětné vazby (drive by wire) léta používal Citroen v modelech SM,CX a XM (V6)
říkalo se tomu DIRAVI , bylo to na čistě hydraulicko-mechanickém principu. Bylo to vlastně
servořízení se simulovanou zpětnou vazbou ovládané regulačním šoupátkem. Mechanická
vazba s koly pomocí hřídele byla pouze bezpečnostní. Volant se sám vracel do středové
polohy. Pokud si na něj zvyknete jezdí se s tím neuvěřitelně pohodově.

we 4 U
26. října • 16:44

Takze to vlastne nebyly az tak "by wire", ale spise "by tube"?

Jan
26. října • 17:00

Dá se to tak říct. viz: https://www.google.cz/... .

Marex
26. října • 14:13

Už u dnešních nových aut s přeposilovaným řízením je zpětná vazba ve volantu o ničem, ale tohle už nemá vůbec žádnou, aneb jak přetechnizovat i takto jednoduchou a důležitou věc. Určitě v případě poruchy cena opravy bude také za "lidovou" cenu :-)

vana666
26. října • 14:24

Mimochodem, pro ovládání člověkem není nic citlivějšího a přesnějšího než otočné kolo. Díky nekonečné dráze obvodu se na něm dá nastavit libovolný převodový poměr, dá se ovládat jednou i oběma rukama (podle velikosti) a nastavení potřebné polohy je velmi přesné. Jakýkoliv pokus o změnu na ovládání táhlem, pákou apod. je jen k horšímu

chujo
26. října • 15:13

Nesmysl. Zeny jiz od usvitu veku v rukou trimaji joystick (tj. vesely klacek). Za tu dobu mistrovsky zvladly jeho ovladani. Naucily se jej ovladat jednou ci obema rukama, bezchybne nastavit potrebnou polohu s libovolnym prevodovym pomerem. Jen ta nekonecna draha jaksi jeste drhne. :-P

hihihi
26. října • 21:54

Možná se při takové činnosti nestávají "nehody", ale v oblasti dopravy se přece jen ani za tisíce let nic podobného neujalo. Snad jen v lodní dopravě pro řízení malých motorových člunů natáčením motoru na zádi pomocí tyče nebo odpichování gondol dlouhým bidlem. Velké lodě ovšem používají kruhové ovládání kormidla. Možná by se taková ruční technika hodila snad jen pro dobíjení elektromobilů při tření ebonitové tyče liščím ohonem? :-)

vana666
26. října • 13:33

"... „Mohu navodit pocit z řízení motokáry či americké limuzíny," řekl Per Branneby, vedoucí projektu Drive-by-wire.,,"
Tomu moc nevěřím, možná měl pan Branneby větší rozhled než my, ale fakt nepamatuju že by se motokáry nebo americké limuzíny běžně řídily joystickem.

hihihi
26. října • 12:30

Třeba to jednou zkusí i bez drátů, jak to kdysi radil Jára Cimrman Marconimu. A místo joysticku nebo volantu tam použít staletími prověřené řízení pomocí opratí. :-)

mpolan
26. října • 8:50

Autor diletant by si mohl uvědomit, že ta "záloha" je zatím legislativně povinná, než vypustí na server blábol o popírání výhod elektronického řízení.

Mirek
26. října • 9:01

Autor uvedl suchý fakt, tak se uklidni.

mpolan
26. října • 11:25

Autor uvedl hloupost, ale to je zde vcelku normální.

Mirek
26. října • 21:09

Hlupost? Není tyč řízení hmotnost navíc? Ať si ji tam vyžádala legislativa, nebo ne. Jediná hloupost jsi tady ty.

Radim
26. října • 8:49

Proto se už těším až mi mé objednané Infiniti Q50 Sport Tech 3.0V6 405k začátkem března konečně dorazí :-)

kolemjdoucí 2
26. října • 12:04

„Zajímavý” je, že pod každým článkem o nějaké elektroptákovině v produkčních autech je v diskusi téměř pokaždé příspěvek člověka, kterej si to auto zrovna objednal. Zas tak kvalitní ty články nejsou, a navíc takovej člověk by ty věty formuloval poněkud jinak.

Radim
26. října • 16:06

Tak nevěř no, to nevadí já se těším jak malej Jarda :-) po Audi S3 Limousine to bude alespoň něco, co není na každém rohu k vidění, audi,bmw,vw,mb...

Kuk Vykuk
27. října • 1:46

Problémy 1. světa ...

Doporučujeme

Články odjinud