Když AMG upravovalo Mitsubishi: Debonair dostal nebývale ostrý design

Všichni dnes máme AMG silně vštípeno jako nerozlučnou součást Mercedesu. Ještě před vyřčením absolutní věrnosti německé automobilce se ovšem AMG paktovalo i s jinými značkami.

Původní tuner AMG je už dnes stoprocentní součástí automobilky Mercedes-Benz a vlastně už po celá léta platí jako synonymum pro rychlé a ostré Mercedesy. Předcházejíc roku 1990, kdy se AMG stalo oficiálně součástí německé značky, a mezi slávou započatou Rudou sviní a stále se zvyšujícím zájmem o upravená auta, se ovšem AMG dříve vydalo i trochu jiným, dodnes vcelku zapomenutým směrem. Loga AMG jste totiž v minulosti našli také na vozech Mitsubishi.

Spolupráce s Japonci na tamních domácích modelech Mitsubishi proběhla nejednou. Vše ale začalo v roce 1987 u velkého sedanu Debonair V 3000 Royal AMG. A dodnes je možná bizarní vidět loga AMG právě na starém, hranatém Mitsubishi určeném pro „hip a cool“ byznysmeny, kteří chtěli jednoduše něco více, jen ne zapadnout v davu. 

Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

Styl byl nicméně (a možná bohužel) hlavním aspektem. Pro uvedení do doby musíte vědět, že AMG již dříve vypustilo do světa své proslulé „kladivo“, upravený Mercedes třídy E přezdívaný Hammer s vyladěným 5,6litrovým osmiválcem o výkonu asi 265 kW (360 koní), maximální rychlostí 300 km/h a chutí po krvi tehdejších supersportů. Pokud ale někdo čekal podobně nekompromisní úpravu rovněž u sedanu Mitsubishi, byl naprosto vedle.

Úpravy AMG na Debonairu byste dnes označili jen za prachsprostý stylingový paket. Model dostal nové nárazníky, masku chladiče, decentní křídlo na kufru, speciální litá kola, uvnitř sportovní volant a pochopitelně nesměla chybět ani ta hromada znaků AMG. Ani podvozek neprošel kdovíjakým laděním a zůstalo mu pohodlné nastavení, lehce snad byla jen snížena světlá výška.

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

Tato druhá generace Debonairu již přešla na pohon předních kol, což byste zrovna u jeho „sportovněji“ střižené varianty od AMG nepovažovali za přednost. A ani v případě motorizace byste Japonce nenazvali legendárním strojem. Pod kapotou měl třílitrový šestiválec produkující 147 kW (200 koní) a pracující s automatickou čtyřstupňovou převodovkou. Jak vám zřejmě došlo, pohonného ústrojí se AMG vůbec netklo a vše zůstalo bez úprav.

Na venek se tedy Debonair V 3000 Royal AMG tvářil ostře jako pila, jenže uvnitř byl nadále vskutku komfortní s pohodlnými sedačkami a nejnovější elektronikou. S pohotovostní hmotností 1620 kg, dvěma stovkami koní a pohonem předních kol tak pochopitelně mnoho lidí nezaujal. Za speciální verzi Debonairu navíc Mitsubishi žádalo poměrně tučný příplatek vůči standardu.  

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Sériový Mercedes-AMG Project One: Hypersport tiše pozměnil název i design

Není tak divu, že Debonair upravený AMG do dvou let zmizel z nabídky a mnoho kusů se neprodalo. V historii Mitsubishi a AMG tedy zůstává jen jako zajímavá a nepříliš ceněná rarita. I přes neúspěch ale spolupráce Němců a Japonců přinesla o pár let později další unikátní Mitsubishi.

Výhradně pro japonský trh vznikl také Galant AMG (viz galerie). Zde již úpravce mimo jiné vyladil i dvoulitrový atmosférický čtyřválec, který měl omezovač v 8000 ot/min a produkoval 125 kW (170 koní). O něm napíšeme třeba někdy příště.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků