Kdysi slavný sporťák se znovu vrací na silnice. Dárce motoru rozhodně nezapře

Zatímco automobilka De Tomaso se pomalu probouzí k životu, designový dům Ares Design se připomíná se sportovním vozem, který odkazuje na jej nejslavnější model.

Italská značka Ares se před nedávnem rozhodla vzkřísit automobil De Tomaso Pantera, sportovní vůz ze 70. let, který se svými ikonickými tvary zapsal do učebnic designu stejně jako Datsun 280Z. Vůz pojmenovaný Panther ProgettoUno debutoval v loňském roce na přehlídce Concours d'elegance Villa d'Este.

Toto moderní pojetí klasického sportovního vozu je žhavou limitkou, která se nebojí říct si o částku přesahující patnáct milionů korun. Vznikne pouze 21 exemplářů a každý bude mít karbonovou karoserii a karbonovo-hliníkové šasi, což se projeví na extrémně nízké hmotnosti. I slabší motor by tak s vozem dokázal divy.

Ares Panther je pocta klasickému De Tomasu. Chcete ho? Připravte si balík!

Ares Panther je pocta klasickému De Tomasu. Chcete ho? Připravte si balík!

Společnost Danyho Badara se ovšem s malým motorem nespokojí. Pod kapotou bude přeplňovaný desetiválec o výkonu 477 kW (649 koní), který bude pohánět všechna kola. Ares Panther se tak dokáže rozjet až na 325 km/h, bleskově rychlá sedmistupňová automatická převodovka by měla pomoct vozu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy. Původ motoru v Lamborghini Huracán musí být z přiloženého videa snad každému jasný.

Zatímco tedy novinka drží tradici klasickým tvarem, motorově sahá po moderně. Původní Pantery měly totiž osmiválce od Fordu. Po stránce designu není pochyb o tom, že Ares Panther bude náčiním pro fajnšmekry. Někomu sice můžou vadit zadní svítilny z předchozí generace Chevroletu Corvette, ale jde spíše detail. Navíc, když měly Lamborghini Diablo a Nissan 300ZX shodné přední světlomety, také to nikoho moc netrápilo.

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

Výrobce nyní vyrazil novinku provětrat na čerstvý vzduch a při té příležitosti natočil moc pěkné video, aby tak ukázal, jak bude novinka vypadat v reálném světě. Na internetu ale najdete již spousty videí od spotterů, kteří si takové auto na ulici nenechají uniknout. Většina těchto videí ovšem pochází ze zmíněné loňské přehlídky.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků