Kdyby vznikl nový Peugeot RCZ, mohl by vypadat nějak takto. Líbil by se vám?

Moc bychom se divili, kdyby ještě někdy Peugeot přivedl sporťák RCZ, nebo alespoň jemu podobný model, k životu. Naděje ale umírá poslední...

Článků typu „co by kdyby“ je všude spousta a jsou založeny hlavně na spekulacích, zároveň ale věříme, že občas se dá trochu přimhouřit oko. Obzvláště, když se jedná o auto, které koncem minulého desetiletí slušně rozbilo každodenní českou šeď a dodnes na něm spočine oko nejednoho motoristického nadšence.

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Řeč je o Peugeotu RCZ, sportovním kupé s uspořádáním interiéru 2+2, napříč uloženými motory a pohonem předních kol. Jeho premiéra proběhla v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a nelze říci, že by šlo vyloženě o malosériové auto. Výrobu zajišťoval závod Magna Steyr v Rakousku a během prvního roku produkce sjelo z výrobní linky skoro třicet tisíc exemplářů. V únoru 2013, necelé tři roky od oficiálního spuštění výroby, byl na světě rudý exemplář s pořadovým číslem 50.000.

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Vůz prožil standardní šestiletý životní cyklus a na podzim roku 2015 byla jeho výroba ukončena. Prodával se s motorem 1.6 THP o výkonu 115 a 147 kW, specialitou byla vyladěná verze RCZ R s výkonem 199 kW. Vůz dokonce nabízel i nafťák, a sice dvoulitr HDi s výkonem 120 kW. Kdekdo by mohl říci, že šlo o francouzskou odpověď na Audi TT, které se vyrábí dodnes, ale údajně má taky na kahánku. Mohl by z něj být elektrický crossover…

Peugeot RCZ R dostal 305 koní, lepší podvozek a atraktivnější vzhled

Peugeot RCZ R dostal 305 koní, lepší podvozek a atraktivnější vzhled

A teď přichází to „co by kdyby“. Přivedl nás na něj designér Piotr Czyzewski, jehož webovky jsou plné zajímavých projektů z oblasti průmyslového designu. Najdete mezi nimi i nástupce Peugeotu RCZ, v jehož případě autor vycházel z původního konceptu s krátkou přídí, širokými blatníky a kontrastními střešními oblouky. Na tento základ autor aplikoval prvky současných modelů vozů Peugeot, hlavně pak z modelu 508, z nějž pochází interiér. Výsledek vypadá fantasticky, jen je škoda, že nic takového nebo tomu podobného zřejmě nikdy nevznikne. Doba totiž takovým autům nepřeje.

Foto: Czyzewski Design

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků