Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

13 komentářů

runner42
10. ledna • 14:00

To se nám těch 10 let pěkně smrsklo na 10 měsícům...
Nejbezpečnějším autem roku 2013 podle EuroNCAP je.... Qoros3

josephko
24. února • 15:23

Číňania kopírujú nielen z vyspelého sveta, ale rovnako aj od Číňanov samotných. Čínske firmy by o tom mohli hovoriť. A preto bude stačiť, že sa jednej čínskej firme podarí ako-tak sa uchytiť v Európe či USA (najvážnejší kandidát je Qoros), a ostatné čínske firmy jej metódu skopírujú. A potom čínske autá prevalcujú Európu ako kedysi ruské tanky T-34 východnú a strednú Euŕópu - svojím množstvom a nízkou výrobnou cenou.

Fofor
24. února • 22:14

A samotna Cinska statna kopirovacia automobilka Qoros-Chery je riadny plagiator.
Vid. nelegalne kopia Chevrolet/Daewoo Matiz (desig Italdesign/FIAT, vyroba v EU) - Chery QQ.Vyhnat ich s Europy....

Zelí
24. února • 11:27

Pokud se spokojí se zpožděním jednoho vývojového cyklu na výrobce, kterého si vyberou, tak žádný extra vývoj nemusí dělat. Stačí se podívat na japonce, kteří to tak dělají padesát let. Navíc oproti japoncům mají výhodu v tom, že všechny výrobní technologie se nacházejí v číně. To japonci nikdy neměli, ti se museli a musí spokojit pouze s kopírováním. A stačí to. Dokonce i v evropě a potažmo i u nás je mnoho lidí, kteří si myslí, že jsou japonci v něčem na špici. Nejsou a ani se o to nesnaží. Výhodou takového postupu je to, že vezmou hotový, provozně odzkoušený uzel a jediné na co se soustředí je jeho zdokonalení před tím než ho zavedou do hromadné výroby. Tím se jim může podařit to, že je prvek provozně spolehlivější.

lethal924
25. února • 8:09

Zijes v 80. letech. Japka uz davno nemaji za portebi kopirovat evropu, naopak jsou ted opravdu ve vyvoji o krok napred. To co popisujes se delo, nerikam ze ne, ale ted je karta uz dlouho obracena, jen ty to asi nechces akceptovat.

Zelí
25. února • 14:35

Japonci jsou stále minimálně o jednu generaci pozadu. To je jejich strategie. A netvrdím, že je špatná. Je to prostě strategie, na kterou jsou zvyklí. Slaví s tím desítky let úspěch a zatím neměli důvod to měnit. Nicméně něco se mění v jejich okolí. Do stejné strategie se jim nacpali korejci a to velmi agresivně a teď se jim se stejnou strategií nacpe do jejich díla i čína. Takže to budou mít velmi těžké.

bigi25
24. února • 16:27

Tak na tomhle tvrzení bude jistě kus pravdy, ale nemyslím si, že by japíci byli dneska nějaký plagiátoři. Toyota sice boduje s poměrně jednoduchou (a spolehlivou) technikou, ale na druhou stranu patří k průkopníkům hybridů, kde nemá od koho kopírovat, Mitsu poskytuje hybridní a off-roadovou technologii frantíkům, a třeba Honda je absolutní světová technologická špička v autoprůmyslu i v dalších oborech, o kterých se ostatním automobilkám jen zdá - letectví, kosmonautika, robotika, a samozřejmě motoprůmysl...
Ty zřejmě narážíš na dlouhodobé výsledky spolehlivosti, kde je Toyota (a ostatní Japonci) na špici a koncern (a ostatní Evropané) v řiti, což je některými interpretováno tak, že Toyota používá jednoduchou osvědčenou techniku (atmobenzín), zatímco VW jede hlavně komplikovanější TDI, kde je větší pravděpodobnost poruch, ale to neznamená, že by Toyota kopírovala, nebo že by nedovedla vyvinout totéž. Nejsou to jen takoví blázni, aby to nabízeli na trhu (USA), kde o to stejně není zájem a kazili si tím reputaci nejspolehlivější automobilky na světě (spolu s Mazdou a Hondou).
Tady je zajímavá ještě jedna věc. Mezi nejspolehlivější automobilky tradičně patřilo i Porsche, což je IMO proto, že donedávna jela víceméně jeden model (911) vypilovaný lety k dokonalosti a v podstatě "neznala" diesel.

Fantomas
24. února • 11:11

"Číňané dnes utrácejí méně než dvě procenta příjmů na výzkum a vývoj podle Čínské asociace automobilových výrobců."
Prostě to zatím nepotřebují, vystačí si s kopírováním. Jakmile "přesunou" lidi z výroby do výzkumu a vývoje (samozřejmě to neberte takhle doslova), tak se jim dramaticky zvednou náklady a připraví se o možnost vyrábět co nejlevněji, pod každou hranicí ceny kohokoliv jiného. Tím by si tedy moc nepomohli, levná výroba živí jejich ekonomiku, tak se o to nechtějí připravit. Zatím. Stačí jim pár let počkat, až se položí pár dalších výrobců a pár dalších koupí...

KarelAntonin
24. února • 11:08

No pokud jde o Geely tak ta už je hojně zastoupená na Ukrajině http://geely.ua... , ale těch Čínských společností je tady daleko více například CHERY, GREAT Vall, Lifan aj.. Je jen otázkou času a tím nemyslím 10let spíše kratší dobu než se začnou hojně prodávat v EU potažmo v ČR.
Nedělám si vůbec žádné iluze že by nenašli zákazníky. Lidé čím dál častěji slyší na to co je levné.
Kromě toho Geely vlastní Volvo a mateřská automobilka se vůbec neskrývá s tím že použije techniku, technologie Volva.

Fofor
24. února • 22:15

Vsetky menovane automobilky nelegalne kopiruju EU/JP/KR auta. Napr. Chery QQ, Great Wall Peri, pripadne kopia C classe od Geely.Ihned ako sa tieto kopirovacie automobilky ukazu v EU by mali EU firmy na ne podat likvidacne zaloby.

lethal924
25. února • 7:24

To uz samozrejme zkouseli, ale zatim to nikdy neproslo :-)

p
24. února • 12:42

.....Lidé čím dál častěji slyší na to co je levné........... Ani ne tak jestli slyší, ale v některých případech potřebují auto mají menší příjmy a nechtějí ojetiny

Luboš
24. února • 15:55

V některých případech? To je snad většina národa,která poctivě pracuje a ráda by si dopřála nové auto. Takoví lidé budou rádi i za toho Číňana,holt každý není poslanec,soudce,exekutor,"podnikatel" aby si mohl koupit auto podle svých představ.

Doporučujeme

Články odjinud